Návod:
[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
XXX - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
Descent : Freespace - The Great War
Ako pri väčšine hier, začíname tréningom - nebudem popisovať - je dôležité sa
s touto hrou zohrať :-), a predovšetkým naučiť ovládať základné klávesy (pre
tých čo si idú zahrať znovu - prvé dva tréningy už nemusíte absolvovať -
krídielka dostávate až za 3. trénning).
P.S. - toto je jediná hra (mimo FS2) z ktorej ma boleli ruky - doslova :-)
Všeobecné rady :
- Neustále si dávajte pozor koľko máte sekundárnej munície a HLAVNE
countermeasures (falošných návnad) - vhodné je si ich dať na ľahko prístupné
tlačítko joysticku (ak si to sama hra nenadefinuje). Rýchlo sa môže stať, že
si nulovej zásoby návnad nevšimnete a raketa Vám vytvorí novú cestičku vo
vlasoch.
- Ak máte za úlohu ochraňovať nejakú loď - dávajte pozor na rakety (bomby),
ktoré na ňu letia, poprípade na nepriateľov, ktorí útočia primárnymi zbraňami.
- Jednoznačne použite joystick s treťou osou - uľahčí to manévrovanie,
hlavne pri "naháňaní" bômb (a pri zostreľovaní figtherov typu Dragon či
Manticora).
- Pre puntičkárov - ak chcete získať všetky medaile, tak hru musíte dohrať
na najtvrdšej úrovni - tam Vám klávesnička ani tá najcitlivejšia myš nepomôže
:-) (tu jedna malá poznámka - ak budete hrať za jedného a toho samého pilota
viac krát, body z misií sa spočítavajú - takže sa môžete stať aj commodorom
:-) a trojité Eso získate iba týmto spôsobom).
- Manévrujte, manévrujte a zas manévrujte (a ešte pri tom rozdávajte vhodné
rozkazy :-) (niekedy som závidel chobotniciam).
- Nesnažte sa redefinovať klávesy - na 99% Vám vyhlási konflikt s iným
nastavením. Jediná rada - musíte sa vžiť - začať používať takmer celú
klávesnicu (ale ak sa chcete tak na hodinku zabávať - môžete to skúsiť :-).
- Pre lepšie hranie hry by ste sa mali naučiť používať (naspamäť) príkazy
pre Vašich wingmenov.
Menu a rozkazy :
Menu ovládate primárne nastavenou klávesou C - potom sa zadávajú na
numerickej klávesnici (tá čo je hore), a menu je toto:
- Samostatné lode (rozkazy jednotlivým lodiam - zobrazí sa ich zoznam - 1 až
0)
- Wingy (rozkazy letkám - wingom - tiež zoznam - 1 až 0)
- Všetci
- Posily (ak je možnosť, žiadate o posily - znamená stratu bodov a medaile)
- Dozbrojenie/Oprava (zavolanie support lode - doplní sekundárne zbrane,
návnady - nedokáže opraviť mechanické poškodenie HULLu, iba subsystémov)
- Zrušenie hlavného menu
Rozkazy (keď si vyberiete loď či letku):
- Znič môj cieľ
- Znehybni môj cieľ (zničenie motorov)
- Odzbroj môj cieľ (zničenie zbrojných systémov a automatických veží na
lodi)
- Znič zameraný subsystém
- Ochráň môj cieľ
- Ignoruj môj cieľ (ak si chcete pripísať viac zostrelov :-)
- Zformujte sa do mojej letky (vytvoria za Vašou loďou letku v tvare V)
- Ochraňujte ma (zruší rozkazy - ochráň môj cieľ)
- Útok (loď či wing sa "rozbehne" po vesmíre a útočí na náhodné/najbližšie
ciele)
- Odlet (prikáže danej lodi či wingu aby opustila oblasť)
Príklad - C 1,1,1 - je príkaz zničiť zameraný cieľ prvej lodi v zozname
samostatných lodí.
C 3,5 - je príkaz aby všetci ochránili mnou zameraný cieľ
Najdôležitejšie klávesové skratky a klávesy :
Popisujem tu len tie najčastejšie používané, celý rozpis nájdete v Options (nastvaveniach)
priamo v hre.
- [Alt]+H - zapnutie/vypnutie automatického vyhľadávania nepriateľského
cieľa
- [Alt]+M - zapnutie/vypnutie automatickej rýchlosti - so zameraným cieľom
- [Alt]+J - subpriestor - skok (opustenie oblasti)
- [Alt]+E - pridá/odoberie loď do/zo zoznamu ochraňovaných lodí (HUD)
- E - prepínanie medzi jednotlivými loďmi z ochranného zoznamu
- H - prepínanie medzi jednotlivými nepriateľmi
- F - prepínanie medzi jednotlivými priateľmi
- G - ukáže najbližšieho nepriateľa útočiaceho na mnou zameraný cieľ
- R - najbližšia loď útočiaca na mňa, resp. lode útočiace na mňa
- J - zameria cieľ (smer, loď...) môjho cieľa
- B - nepriateľská bomba (dosť využívaná klávesa :-)
- U - nájsť nepreskúmaný náklad (kontajner či loď)
- \ - maximálna rýchlosť lode
- Backspace - zastavenie lode
- TAB - forsáž (forsage - dočasné zrýchlenie lode na úkor energie)
- F4 - zobrazí úlohy misie
- F1 - klávesové skratky a aj možnosť vojsť do Nastavení
- [Shift]+R - znovu zavolá Supporta - a hlavne ukáže či sa za niečím
nezasekol (veľká loď).
Rady pre misie :
K úlohám, ktoré sa zobrazia až nieskôr v misii som pridal *. Bonusové úlohy
sa zobrazujú až po ich splnení.
1. V predvečer deštrukcie
- Hlavné úlohy:
- Ochrániť krížnik GTC Orff
- Uistiť sa, že žiadny nepriateľ neunikol
Zahrievacia misia - pomôžte druhému pilotovi (Alpha 2) ochrániť krížnik GTC
Orffeus - priletí niekoľko nepriateľských letiek vasudancov, zväčša už značne
poškodených. Zlikvidujte všetko čo sa na radare "červená" a počkajte na letku
Beta. Môžete odísť (Alt+J).
2. Bojisko
- Hlavné úlohy:
- Bonus úloha:
O niečo ťažšie - nachádzate sa v páse asteroidov, preto vám na väčšiu
vzdialenosť nefunguje správne radar - nepriatelia blikajú. Priblížte sa k nim na
cca 1km a už sa budú dať zamerať. Zničte postupne všetky (3) vasudanské letky.
Ak ste boli pozorný - po zničení 2. letky sa na radare objaví ďalší nepriateľ -
Ace (tu je prvý príklad ako dostať medailu - stáčí síce hrať len na 3. úrovni a
Ace zničiť. Ak nehráte - nič nedostanete).
Ďalší trénning - tentokrát pokročilý (pre znovu hrajúcich - tiež ho nemusíte
absolvovať).
3. Malý smrteľný priestor
- Hlavné úlohy:
- Zabezpečiť oblasť než priletí GTC Orff
- Vedľajšie úlohy:
- Ochrániť kontajnery s nákladom
- Eliminovať všetky nepriateľské nákladné lode
- Bonus úlohy:
- Preskenovanie kontajneru s prototypmi zbraní (skôr než ho odvezú)
Rozdajte letkám príkaz Útočiť a sami sa vydajte priamo do klbka nepriateľov -
snažte sa nemíňať sekundárnu muníciu - tú si nechávajte pre nákladné lode. Tie
zničte ako posledné - pozor na výbuch. Zavolajte supporta, a medzi tým
preskenujte kontajner (jeden z tých dvoch modrých). Prídu ďalšie letky anubisov
- zlikvidovať a čakať kým sa neobjaví Orff, potom si už iba sledujte či sú
potvrdené na paneli všetky príkazy (zmodrejú) a môžete odísť.
4. Anjeli pomsty
- Hlavné úlohy:
- Vedľajšie úlohy:
- Zničiť všetky nepriateľské fightre
- Bonus úlohy:
- Znehybniť a zajať nepriateľský transportér Rasputin
Táto misia vám bude trochu proti srsti. Por. Alex McCarthy prebehol k
Vasudancom, spoločne s niekoľkými pilotmi a hlavne s plánmi novej zbrane -
Avenger. Takže hneď ako vystúpite zo subpriestoru uvidíte nepriateľské Apollá.
Život je však drsný a vy ešte drsnejší - zlikvidujte zradcov aj vasudancov (na
transportér Rasputin zadajte príkaz Ignorovať pre všetkých). Zničte Omege motory
a vzápätí aj Rasputinovy (nezabudnite si prepnúť zbrane na ničenie subsystémov).
Keď obe zajaté lode odvezú, môžete odísť.
5. Preč z tmy, priamo do noci
- Hlavné úlohy:
- Eskortovať Plato k skokovému bodu
- Eskortovať záchranný modul Plata k skokovému bodu
- Vedľajšie úlohy:
- Vizuálne identifikovať votrelca
- Bonus úlohy:
Prelomová misia. Rada nad všetko - nechajte si Apollá (viac vydržia) a ako
sekundárnu zbraň si do jednoho slotu dajte Fury. Pridajte sa k vašim chlapcom a
sledujte Plato. O pár minút príde vasudanská letka - dajte príkaz Útok, pretože
piloti zničia jedného a potom ostatných ignorujú (bug?). Keď letku zlikvidujete
znovu nechajte svojich chrániť Plato. O niečo neskôr sa cca 10km objavia ďalšie
vasudanské wingy spoločne s krížnikom, o ktorých vás informovali v briefengu.
Hneď za nimi vyletia z subpriestoru neznáme lode, ktoré sa nedajú zamerať a
začnú útočiť na vasudancov. Velenie vám nakáže aby ste vizuálne identifikovali
votrelca, ale to nerobte - je to ďaleko, a boli by ste tak v polovici cesty, keď
vasudancov zničia a odletia - 3x hádajte kam. Áno, práve k vami ochraňovanej
lodi. Moc s nimi nezmôžete, majú štíty, zamerať sa nedajú ... hrôza (už viete
prečo fury? - nezameriavajú sa ako MX-50 - tepelne, ale vystreliť sa dajú v
smere kam je loď otočená). Tak sa s nimi popasujte - nič sa nedá robiť, Plato
padne, modul ani moc ochraňovať nemusíte - po zničení Plata traja votrelci odídu
a ostane jeden - bonusový. Ak sa ho podarí zostreliť a modul už skočil, môžete
aj vy.
6. Príprava cesty
- Hlavné úlohy:
- Eskortovať GTD Galatea k skokovému bodu
- Vedľajšie úlohy:
- Zaistiť aby integrita trupu Galatey ostala viac ako 50
Ak hráte na nižších úrovniach je táto misia celkom brnkačka. Do sekundárnych
slotov si dajte Fury, budete totižto ničiť asteroidy. Áno, Galatea - materská
loď potrebuje eskortnúť k skoku, lenže pred ním je asteroidový pás. Takže sa do
toho vrhnite. Snažte sa tie kamene ničiť hlavne primárnymi zbraňami - neskôr ich
bude viac, furinami si len sem tam "pripomôžte". Tie menšie sú nebezpečnejšie,
lebo automatické veže na Galatee sa pomaly otáčajú a malé šutre sú rýchle. Pri
konci prídu do toho všetkého ešte shivania, ničte predovšetkým kamene, ale
dávajte pozor či náhodou niektorý bombardér nevystrelil bombu - zničiť. Po skoku
Galatey môžete odísť.
7. Kladivo a kovadlina
- Hlavné úlohy:
- Eskortovať transport vezúci štítové prototypy k skokovému bodu
- Bonus úlohy:
- Všetky tri transportné lode úspešne skočia
Rozhodne si prehoďte loď na Apollo a do primárnych slotov vrazte 2x avenger.
Hneď na začiatku rozdeľte pilotom transporty tak aby na prvom a poslednom bolo
po 2 pilotoch - na tie budú najviac útočiť. Zo začiatku nič moc - iba prieskumné
letky. Počas cesty k skokovému bodu budú útočit shivania raz na prvý, raz na
posledný transport. Tesne po odlete zo stanice vás požiada vasudanská PVFR
Andromeda o pomoc, útočia na ňu Hammer of Light (HOL). Nechajte ju svojmu osudu
a držte sa transportu. Kúsok pred skokovým bodom sa objavia vasudanci, ktorý vám
prikazujú odísť, že sa oni už o transport postarajú - samozrejme ich nepočúvajte,
za jedného z nich sa zaveste a hneď ako príde ich veliteľ sa zmenia na
nepriateľské (HOL). Zlikvidujte ich, mali by byť posledný. Za tretí zachránený
transport si vychutnajte bonus a medailu.
Ďalší rozšírený tréning - naučenie sa používania štítu a rakety Interceptor
(nutné prejsť ak chcete mať Vyššie pilotské krídla).
8. Temnota a svetlo
- Hlavné úlohy:
- Vedľajšie úlohy:
- Zničiť sklad nákladných kontajnerov
- Bonusové úlohy:
- Zničiť transportné lode (nemusíte všetky)
Taaak, misia zobraná pekne od podlahy - bez štítov by ste asi neprežili.
Dajte príkaz Útok a na krížnik Ramses Ignorovať. Trochu to tam vyčistite. Vy
osobne Ramsesovi zničte zbrojný subsystém a oholte ho o všetky vežičky (vždy
najskôr zbrojný subsystém - veže už nebudú strieľať rak presne). Potom sa na
neho vykašlite. Zlikvidujte všetko ostatné - či už fighterov alebo kontajnery.
Príde Taranis - shivanský krížnik - tiež príkaz Ignorovať. Spracte sa niekam
ďalej, nech prichádzajúce shivanské lode útočia na Ramses a čo najrýchlejšie ho
zničia. Ak by sa stalo (občasný bug), že ho budú ignorovať, tak začnite útočiť
na Taranis - na motorový subsystém (predtým mu zničte zbrojný systém a veže -
niekedy to stačí). Zaručene by sa mal potom Ramses nejak zvláštne sám odpáliť (mal
67 integritu, nikto po ňom nestrieľal a zrazu vybuchol). Taranis nechajte odísť,
ak ste niečo nestihli zničiť, tak to urobte a môžete odletieť.
9. Prvý úder
- Hlavné úlohy:
- Vedľajšie úlohy:
- Znehybniť Taranis
- Odzbrojiť Taranis
Vcelku pekná misia, nechajte si bombardér. Hneď na začiatku dajte príkaz
Zaútočiť a Ignorovať na Taranis. Vy sami sa k nemu dopracte a vykonajte všetky
vedľajšie úlohy - zničiť motor a odstrániť vežičky. V tej chvíli zmení Taranis
insígnie na priateľské, tak ho nechajte ochraňovať. Pretože je jeho trup príliš
silný a obe Omegy sa nedokážu k nemu pripojiť, treba ho odtiahnuť na stanicu.
Príde transport Halkins, ktorý ho zadokuje a začne ťahať ku skokovému bodu. Keď
skočí môžete aj vy.
10. Následky
- Hlavné úlohy:
- Eskortovať transporty Iota až k bodu stretnutia sa s PVD Pinnacle
- Vedľajšie úlohy:
- Zničiť všetky ostávajúce fightre (po stretnutí)
Keďže stanica Toumbagh bola zničená tesne po tom čo naň doviezli Taranis,
musíte eskortovať preživších na vasudanskú materskú loď. Priamočiara misia -
zničiť všetko čo nemá vašu farbu, po tom čo budete mať všetky úlohy splnené -
odlet.
11. Veľký tresk
- Hlavné úlohy:
- Vedľajšie úlohy:
Pretože je vedecká loď Asimov napadnutá, je nutné jej okamžite pomôcť. Loď
dostanete slušne poškodenú a s menším počtom rakiet. Zo subpriestoru vás to
vyhodí skutočne v "jadre" problému - zaručene do niekoho narazíte. Okamžite sa
zorientujte a ničte nepriateľské lode. Po nejakej dobe príde GTT Spomer, ktorý
odvezie z Asimova vedcov a výskumné materiály. Po jeho odlete ešte chvíľu
zostaňte, ale ak je všetko čisté a Ravage sa vydá na cestu, môže odísť.
12. Cesta šťasteny
- Hlavné úlohy:
- Eliminovať všetky lode HOL v oblasti Beta Aquilae
- Zničiť všetky shivanské lode v oblasti
- Vedľajšie úlohy:
- Integrita hullu Galatey musí zostať vyššia ako 50
Tak malé prekvapenie, žiadny HOL, ale shivania. Hneď sa do nich pustite. Za
druhou letkou, ktorá vyletí z subpriestoru sa moc nežeňte, lebo práve príde
Galatea a je možné, že sa na nej rozplesknete. Ochraňujte Galateu, o shivanské
krížniky sa postarajú bombardéry. Neskôr začnú prichádzať aj shivanské
bombardéry, tak si dávajte na nich pozor. Po vyčistení oblasti a odchode Galatey
môžete odletieť.
13. Kam sa odvážia orly
- Hlavné úlohy:
- Zničiť všetky nepriateľské lode v oblasti
- Hliadkovať v oblasti kým všetko nebude čisté
- Vedľajšie úlohy:
- Zničiť transporty skupiny Geminy
Ďalšia priamočiara misia. Zlikvidujte všetky veže, fighterov a napokon aj
Geminy transporty. Vydajte sa k skokovému bodu, kde zničte poslednú vežu. Prídu
ďalšie nepriateľské transporty aj s eskortou, tak ich odstráňte. Odlet.
14. Pokus o blokádu
- Hlavné úlohy:
- Chrániť Galateu až do jej odletu
- Vedľajšie úlohy:
- Preskenovať automatické obranné veže
- Dve spojené misie 14+15
Prvá skutočne ťažká misia - hlavne ak neviete ako na to. Nechajte si Hercules
a do druhej banky sekundárnych zbraní dajte Phoenix rakety. Preskenujte veže -
zmenia sa na nepriateľské, tak sa ich zbavte. Začnú prilietavať HOL - vieto čo s
nimi. Keď bude oblasť čistá priletí Galatea, hneď za ňou nepriateľské
bombardéry. Ničte čo sa dá, ale vo chvíli, keď sa začnú objavovať Anubisy a
Sethy, prileťte bližšie k Galatee a ničte hlavne tieto dva druhy lodí. Sú to
kamikadze piloti a majú v lodi naloženú atómovú hlavicu. Ak sa bude dariť, tak
sa snažte nemíňať rakety. Ako finálny "boss" priletí krížnik Taurus, ktorý je
tiež kamikadze - ak nestíhate a je už dosť blízko, tak si zavolajte supporta a
vyprázdnite do Taurusa Phoenix rakety (pozor - loadujú sa dosť dlho). Dúfam, že
ste to všetko stihli a ste ešte aj dozbrojený - velenie vám oznamuje, že
okamžite odlietate do ďalšej misie.
15. Zabavenie nákladu
- Hlavné úlohy:
- Zničiť shivanské transportéry
- Ohrániť shivanský náklad
- Vedľajšie úlohy:
- Zničiť shivanské nákladné lode
Smola, slečna tlstá ozbrojená Eva ušla. Vyhodí vás niekoľko kilometrov od
bodu skoku - okamžite dajte motorom všetku energiu a prášte k nemu (preto bolo
dôležité aby ste boli dozbrojený - tu sa s tým nedá zdržovať). Zničte tam dva
transportéry a štyri nákladné lode - je pravdepodobné, že sa vám to na prvý krát
nepodarí (rakety si nechajte až na nákladné lode - sú tuhšie), ale nie je to
nemožné. V tejto misii dávajte pozor na wingmanov - za príliš veľa padlích vás
nebudú mať radi na velení - a dosť to sťahuje body. Odstráňte posledné
nepriateľské fightre a čakajte na príchod transportov. Dva odídu bez problémov.
Tretí bude zničený, GTT Stern odmietne zadokovať posledný kontajner. Velenie vám
rozkáže aby ste náklad preskenovali. Urobte tak. Stern aj tak skončí ako hviezdy
odpad. Môžete odísť.
16. Zajatie Dragona
- Hlavné úlohy:
- Zničiť krížnik Cain Shakti
- Znehybniť a zajať stíhačku Arjuna 1
- Bonusové úlohy:
- Znehybniť Arjunu 1 bez pomoci letky Delta
Jednoduchá a ťažká misia. Hneď príkazy Útok a Ignorovať na Arjuna 1 - tú si
zoberte na starosti vy, to je tá ťažšia časť. Dragony sú strašne pohyblivé lode,
tak sa asi aj trochu zapotíte. Dajte pozor, aby ste ju neznehybnili blízko
Shakti - atómový výbuch by ju mohol zničiť. Potom už iba zlikvidovať krížnik a
nákladnú loď, ktorá príde o niečo neskôr. Odchod.
17. Špionáž
- Hlavné úlohy:
- Preskenovať všetky križníky a torpédoborce
- Vedľajšie úlohy:
- Preskenovať všetky transportné a nákladné lode
- Bonusové úlohy:
Musíte si dávať pozor na hliadkujúce Dragony a automatické obranné veže -
môžu vás preskenovať a tak zistiť, že nemáte 6 nôh, 8 očí - teda že nie ste
shivan :-) (a nesmiete ani vystreliť). Leťte priamo k jednému z kontajnerov pri
skoku bodu. Nezabudnite dať všetku energiu do motorov. Ak ste boli dostatočne
rýchly stihnete preskenovať jeden kontajner skôr než priletí prvá letka
transportných lodí. Tie preskenujte tiež a dokončite sken kontajnerov. Ďalej
priletia nepriateľské lode v poradí: 2x nákladné, 2x nákladné a 2x krížniky
Lilith. Ako posledná priletí Eva - torpédoborec - dajte si pozor aby vás
neprevalcovala, velenie vám oznámi, že máte nefunkčné skokové motory. Lode
musíte stihnúť rýchlo oskenovať, pretože potom odchádzajú, vždy po skene sa
vráťte blízko skokového bodu. Čerešničkou na torte je prílet Lucifera. Velenie
vám nakáže aby ste zistili kde je vchod do hangárov. Počkajte kým zastaví a
vletia do neho všetky fightre. Potom sa priblížte k Luciferovej strednej časti
kde trčia tunely - vchody do hangárov. Ste prezradený a máte na krku dve letky
Manticorov - zničiť. Velenie vám konečne oznámi, že motory už fungujú. Vyraďte
ešte automatické veže (kvôli štatistike :-) a odchod.
18. Protiútok
- Hlavné úlohy:
- Zničiť torpédoborec Eva
- Dve spojené misie 18+19
Najskôr prikážte Útok a ingorovanie Evy. Sám sa k nej vydajte a začnite ničiť
zbrojný subsystém. Keď budú zničené letky, môžete dať Alphe príkaz útočiť na
Evu. Ostatné wingy sa už postarajú o tých pár fighterov, ktoré z nej vyletia.
Dávajte si pozor na obrovský výbuch, ktorý sprevádza zničenie Evy. Galatea je
pod útokom a bez motorov, preto ste okamžite odvelený na jej ochranu.
19. Súdny deň
- Hlavné úlohy:
- Zachrániť GTD Galateu
- Ochrániť únikové záchranné moduly
Hneď začnite s obranou Galatey. Sústreďte sa predovšetkým na bombardéry. Po
nejakom čase vyhlási admirál Wolf evakuáciu a Galatea vypustí moduly.
Nepriatelia by ich nemali zničiť. Tesne po ich zachránení sa objaví Lucifer, s
ním nič nezmôžete - je nezničiteľný. So slzou v oku sledujete ako celý váš domov
končí ako kôpka šrotu. Velenie vám dá rozkaz evakuovať oblasť a sám ste
prevelený na GTD Bastion. Odchod.
20. Exodus
- Hlavné úlohy:
- Ochrániť všetky spriatelené lode
- Zabezpečiť oblasť až do vystriedania
- Vedľajšie úlohy:
- Bonusové úlohy:
- Úspešné eskortovanie všetkých konvojov (žiadna zničená loď)
Keďže bola Vasuda Prime vybombardoaná a zomreli 4miliardy vasudancov, musí
GTVA zmobilizovať sily. Ocitáte sa medzi troma skokovými bodmi. Vašou úlohou
bude sprevádzať prilietajúce lode do bodu ich skoku. Je to ťažká misia, dávajte
si pozor odkiaľ zrovna priletel nejaký ten konvoj a okamžite sa ho ujmite. Prvá
priletí Kappa 4,5,6 z Vasudy Prime - vy sa ujmite Kappy 4 pretože letí inam.
Ostatné dajte chrániť zbytkom letky. Ďalšie konvoje prilietajú z: Vasudy,
Siriusu, Vasudy, Aldebaranu. Z Aldebaranu priletí konvoj Theta, po jeho úspešnom
odlete sa objavia dva krížniky Cain, ktoré rýchlo pošlite do pekiel. Teraz z
Siriusu prilieta krížnik Mecross - na neho zaútočia bombaréry. Keď sa objaví
letka Zeta, môžete opustiť oblasť.
21. Posledná nádej
Odporúčam Herculesa. Okamžite sa vydajte smerom k skokovému bodu. Vo chvíli,
keď príde Hope zadajte ochranné príkazy. Za ňou sa objavia shivanské bombardéry
- sústreďte sa hlavne na ne, aj keby vám za zadkom lietaly fightre. Bomby
nenechávajte len tak slobodne lietať. Prídu dva shivanské krížniky - prvý bez
eskorty, druhý už z eskortou, s ktorým vám príde pomôcť krížnik Mecross. Objavia
sa stíhačky Dragon, to sú len hlúpe návnady, pretože hneď z druhej strany
vyletia bombardéry. Medzitým by sa mal objaviť Isis Repair - opravná loď s
technikmi. Zadokujú Hope a začnú na nej vykonávať nevyhnutné opravy. Keď sa
objaví podporná jednotka vasudancov môžete odísť.
22. Zlyhanie komunikácie
- Hlavné úlohy:
- Zachrániť stanicu Aquilae
- Zachrániť komunikačnú stanicu Aquilae
- Vedľajšie úlohy:
- Bonusové úlohy:
- Ochrániť všetky únikové moduly
Uff, ťažká misia, hlavne ak chcete splniť aj bonus. Všetka energia do motorov
a smer Lucifer. Počas letu vydajte rozkaz aby 1-2 piloti chránily modul č. 2 -
na ten budú útočiť najskôr. Z Lucifera po zničení stanice vyletia dva Dragony -
snažte sa ich zlikvidovať čo najrýchlejšie cca 30-45 sekúnd je moc. Po ich
likvidácii sa rýchlo vydajte za modulmi, mali by priletieť dve letky
nepriateľských bashiliskov (raz, ale iba raz sa mi stalo, že boli tri). Chvíľu
preto počkajte - ak nikto nepríde, dajte príkaz chrániť komunikačnú stanicu
všetkým letkám (ľahšie túto chvíľu spoznáte podľa toho, že 1. modul už nebude
mať rozkazy, alebo len pár sekúnd do bodu stretnutia). Vydajte sa tam aj vy.
Začnú prilietať ťažké bombardéry - je jasné, že tie musia padnúť ako prvé, slabá
malá stanica by to nevydržala. Vašou úlohou bude stanicu ochrániť kým sa Hope k
nej nepremiestni dostatočne blízko. Ak vám oznámia, že Hope už zaujala ochrannú
pozíciu, môžete odletieť.
23. Zničenie Zenithu
- Hlavné úlohy:
- Vedľajšie úlohy:
- Bonusové úlohy:
- Zničenie Benedictu
- Dve spojené misie 23+24
Dajte príkaz Útočiť, letky Beta by totižto zničili pri nálete. Keď to
vyčistíte od fighterov, dajte príkaz Bete útočiť na Zenith. O prichádzajúce
letky sa postarajú ostatní wingmeni. Pri ničení, alebo až poňom priletí druhý
krížnik Benedict, tentokrát od HOL. Zadajte Útok a tiež sa k nemu vydajte. Ak je
zničený vydáte sa do ďalšej misie.
24. Veľká výzva
- Hlavné úlohy:
- Dostať aspoň jednu Omegu do skoku bodu
- Vedľajšie úlohy:
- Dostať obe Omegy do skoku bodu
- Bonusové úlohy:
- GTSC Rosetta bezpečne odletí do pozemskej oblasti
Celkom zábavná, aj keď ťažká misia a názov ju presne vystihuje. Výhodu majú
tí, ktorí si v tej predchádzajúcej dali ako loď Hercules - teraz je treba
fightera a nie bombardér. Takže Alpha a Beta Útok, Gamma dostane automatický
príkaz ochrany Rosetty. Priletí niekoľko letiek bombardérov - zlikvidovať. Po
čase sa Omega 1 zadokuje vo výskumnej lodi a ohlási 90 sekundový limit ukončenia
nákladu a odchod ku bodu skoku. Keď sa tak stane pošlite s ňou Alphu a Betu. Na
ochranu Rosetty stačí len Gamma. Ďalšie nepriateľské letky. Rovnaký akt
predvedie aj Omega 2. S tou pošlite Gammu a vy osobne ešte chvíľu chráňte
Rosettu, jednoznačný čas pridať sa k ostatným je prílet Lucifera - ale môžete
odísť skôr, teda ak už nič Rosettu neohrozuje. Prepnite energiu do motorov,
dobehnite a predbehnite všetky letky - smer Lucifer. Ten začne vypúšťať svoje
fightre aby zlikvidovali Omegy - je dôležité ich zničiť skôr než sa dostanú na
dostrel - Omegy vydržia málo. Nezabudnite dať mužom príkaz na ignorovanie
Lucifera. Ak sa vám podarilo dopraviť obe Omegy úspešne do bodu skoku, nechajte
sa dozbrojiť a pošlite wingy domov - aby ich nezabili a vy ste mohli úspešne
zostreliť cca 100 fighterov - ak sa na to cítite :-) Inak - odchod.
25. Záchrana informácií
- Hlavné úlohy:
- Eskortovať Omegu k skokovému bodu
- Vedľajšie úlohy:
- Zničiť Anvil
- Obe Omegy sa dostanú do skokového bodu
Vyzerá to tak, že nie len shivania, ale aj HOL má veľký záujem o informácie,
ktoré sa nachádzajú na palubách Omieg. Na začiatku - pri výbere lodí - máte dve
možnosti: 1. Letka Alpha bude bombardovacia, alebo len vy 2. nejaká iná letka
bude bombardovacia. Ja som si vybral možnost 1. celá letka Alpha Ursa
bombardérov. Pri výlete z subpriestoru zadanie príkazu ochrana Omieg - 1 - Alpha
a Beta, 2 - Gamma a Ignorovanie Anvilu, ja ako bombardér som sa sám vydal na
ničenie Anvilu. Ničiť otravné fightre, dávať pozor na veže. V prvom rade zničte
motory - z tej časti lode, ktorá je "tmavšia" nie tá modrá strana - z tej na
motory musíte vystreliť aj 10 harbingerov. Potom následujú zbrojné systémy. Ak
sa zadarí a Omegy úspešne odletia, môžete dať Alphe príkaz útočiť na Anvil. Jeho
pád znamená, že môžete odísť.
26. Súboj Titánov
- Hlavné úlohy:
- Eskortovať GTD Bastion až k Luciferovi
- Vedľajšie úlohy:
- Udržať integritu hullu GTD Bastion nad 35
- Bonusové úlohy:
Dámy a páni, ak sa vám doteraz zdalo, že misie nič moc... tak... uvidíme, čo
poviete tejto. Mne osobne pripadá najťažšia zo všetkých. Keď som ju hral prvý
raz tak som roztrieskal klávesnicu od zlosti (to bolo asi po 9x neúspešnom
ukončení). Niektorí (kamaráti v FS) uznávajú taktiku nasadnutia do Ursy. Ja som
zvolil (na najťažšej úrovni) Herculesa s hornetmi a rakerami na ničenie
subsystémov. Hneď ako vyletíte z subpriestoru - neváhajte, motory naplno a smer
skokový bod. Tých dvoch Manticorov si nevšímajte - ak sa podarí zostrel len
veľké plus. Hneď sa prilepte na SD Tantalus - lietajte okolo neho (ostatným
letkám dajte príkaz aby ho ignorovali) a zostreľujte všetky bombardéry, ktoré z
neho vyletia. Vo chvíľočke kľudu mu s raketkami ničte subsystémy - najskôr
zbrojné aby nemohol útočiť na GTD Bastion. Približne v okamžiku ich zničenia
priletia od bodu skoku ďalšie (našťastie ľahké) bombardéry (záleží ako rýchlo
ste zostreľovali nepriateľské lode a tak si vytvárali kľudové momenty). S nikým
sa nehrajkať, zostreliť. Aj pri najťažšej úrovni by to mala byť posledná letka,
tak sa pustite do Tantalusu - prikážte to aj ostatným. V prvom rade by mali
padnúť motory (mne sa to nikdy nestalo, ale zopár ľuďom odletel). Rečí z velenia
si moc nevšímajte, a keď bude mať Tantalus nejaké 3 body z integrity hullu,
pošlite všetkých preč, dokonajte dielo skazy a dopravte sa do skokového bodu -
tam ALT+J.
27. Veľký lov
- Hlavné úlohy:
- Eskortovať GTD Bastion k skokovému bodu do Sol systému
- Doleť do skokového bodu
- Dve spojené misie 27+28
Táto misia nie je až taká ťažká. Zvolte si Ursu, dve banky plné harbingerov.
Pár sekúnd strieľajte do nepriateľských fighterov a potom sa vydajte k skokovému
bodu (môžete ich rovno ignorovať, ale je lepšie mať za sebou pár pomocných
wingmenov). Energia do motorov a leťte čo to dá. Našťastie má Ursa zadný
automatický kanón (opatrený benshee :-) takže sa až tak o tých hnusných shivanov
starať nemusíte. Mierne horúca chvíľka nastane asi 2km pred skokom. Priletia
nielen shivania, ale aj malé prekvapenie vo forme PVD Propercy (možno je to
bonusovka - nikdy som neskúsil), ja som ju obletel a tým som sa vlastne striasol
prenasledovateľov. Hra vás automaticky vcucne, keď budete v skokovom bode.
28. Bez východiska
Ľahko sa napíše či rozkáže, ťažšie urobí. Ako vedci vyzistili, tak ochranné
štíty Lucifera nefungujú pri prelete subpriestorom. To je dobrá správa. Lenže
nefungujú ani vám - to je tá zlá. Snažte sa zlikvidovať každého nepriateľa,
ktorý vám príde pod mušku - aj keď neúmyslene, a tých ktorí na vás útočia. Na
zničenie jednoho Luciferovho generátoru stačí jediný harbinger - nanešťastie si
tu nemôžete zavolať supporta, takže sa snažte mieriť presne. Dobrá taktika je "odlákanie"
blízkej veže, ktorá by vám bobmu zostrelila - teda: vypustiť bombu a namieriť si
to čo najbližšie k danej veži. Rozumie sa, že treba dávať pozor na vlastnú
integritu hullu. Zväčša vy samotní zostrelíte 3 generátory. Ten posledný (na
"nose" Lucifera) si nechajte nakoniec.
Blahoželám, práve ste dohrali jednu z najzaujímavejších a najlepších hier.
Vychutnajte si záverečné outro (mierne depresívne, pre tých čo vedia anglicky) a
ak ste stále nemali dosť - reštart kampane - zvýšiť úroveň a ... :-)
---------- Zde je ještě jeden trochu jiný návod ----------
Návod byl vytvořen týmem Gaxoft®, jehož členy jsou Mara Šťastný alias Sid (doctor_martenes14w), Miloš Bartoníček alias Shorny, Jan Dohnálek alias Cepin Küller, Jara Páleník alias Kuzmic a Zdeňa Dohnálek alias
Bebe.
Hra Descent: FREESPACE the Great War je fantastický vesmírný simulátor, který jde kupodivu i na starších počítačových sestavách (mám odzkoušeno i na P150, 32RAM, 4MB VGA, SM-live!). Pokud si tuto hru ale nastavíte na největší detaily, pak je grafika fakt moc pěkná a může se rovnat i některým z nových her. Hlavní menu hry je rozděleno také velmi zajímavě. Nejsou zde žádné položky, nýbrž je rozděleno do místností (nebo hangárů). Jedním z hangárů je Pilot registration - tento hangár je určen pro registraci pilotů, vytváření pilotů a jejich úprav. The flight deck je hangár určený k úpravě a nákupu vašich bitevních lodí. Je tu docela malý výběr, protože je ze začátku většina uzamčená. Ale postupem času se lodě odemykají a výběr se rozroste až do neuvěřitelně velkých kapacit. Barrack je klasická kasárna, kde si vybíráte zbraně do vaší bitevní lodi. Vyberete si zde primární i sekundární zbraň a postoupíte do dalšího hangáru, a to do Options. Zde si navolíte nastavení hry podle výkonu vašeho počítače. Pokud máte alespoň P400, 64RAM, 16VGA a nějakou průměrnou zvukovou kartu, můžete si navolit všechno na maximum a nemusíte se vůbec bát, že by se vám hra jednou sekla. Potom se dostanete do místnosti s názvem Ready room. Zde je menší briefing, kde se dozvíte úkoly vaší mise, koho máte zabít, a koho naopak chránit, apod. Pokud chcete vědět více, můžete se informovat o této hře na serveru www.volition-inc.com, to jsou homepages firmy Volition, Inc., firmy, která na této hře pracovala.
1) Ovládání
Do našeho návodu jsme vám napsali ovládání této hry, která je (co se ovládání týče) velmi složitá a nastavení v menu Controls je anglicky. Přeložili a otestovali jsme tudíž pro vás ovládání této hry, abyste si s tím nemuseli dělat starosti vy. Doufáme, že oceníte naši snahu.
a) Quickstart Key controls
Zero Throttle
Full Throttle
Match Speed
Afterburner
Fire Primary (cannons)
Fire Secondary (missiles)
Target Next Ship
Stop (Zero Throttle)
Subspace Jump (end mission) |
[Backspace]
[\]
[M]
[Tab]
[Left Ctrl], joystick 1
[Space], joystick 2
[T]
[Backspace]
[Alt]-[J] |
Nulová klapka
Maximální klapla
Navolí rychlost nepřítele
Turbo (asi něco jako NOS)
Primární zbraň
Sekundární zbraň
Zaměří jinou loď
Zastavení (ručka:-))
Ukončí stávající misi |
b) Flight Controls
Turn and Pitch
Bank Left
Bank Right
Accelerate
Decelerate
Afterburner
Zero Throttle
Full Throttle
1/3 Throttle
2/3 Throttle
Throttle -5%
Throttle +5%
Match Target's Speed
Toggle Auto Speed Matching
Subspace Jump (end mission) |
Keypad 8, 2, 4, 6
Keypad 7
Keypad 9
[A]
[Z]
[Tab]
[Backspace]
[\]
[[]
[]]
[-]
[+]
[M]
[Alt]-[M]
[Alt]-[J] |
Pohyb a otáčení
Nakloní se doleva
Nakloní se doprava
Plyn
Zpomalení (brzda)
Dodatečné spalování
Nulová škrtící klapka
Maximální --||--
1/3 škrcení
2/3 škrcení
Škrcení -5%
Škrcení +5%
Kopíruje rychlost oponenta
Něco jako tempomat
Přechod do další úrovně |
c) Weapons
Fire Primary
Fire Secondary
Cycle Primary Forward
Cycle Primary Backward
Cycle Secondary
Toggle Secondary Dual Fire
Launch Countermeasures |
[Left Ctrl]
[Space]
[.]
[,]
[/]
[Shift]-[/]
[X] |
Primární zbraň
Sekundární zbraň
Fáze prim. z. další
Fáze prim. z. předchozí
Fáze sekundární zbraně
Dvojitá sekundární střelba
Spuštění proti-vrstvy |
d) Basic Targeting
Target Next Closest Hostile
Target Previous Closest Hostile
Target Next Closest Friendly
Target Previous Closest Friendly
Target Next Ship
Target Previous Ship |
[H]
[Shift]-[H]
[F]
[Shift]-[F]
[T]
[Shift]-[T] |
Zaměří nejbližšího protivníka
Zaměří předchozího --||--
Zaměří nejbližšího spojence
Zaměří předchozího --||--
Zaměří další loď
Zaměří předchozí loď |
e) Subsystem Targeting
Target Next Subsystem
Target Previous Subsystem
Stop Subsystem Targeting |
[S]
[Shift]-[S]
[Alt]-[S] |
Zaměří další subsystém
Zaměří předchozí subsystém
Zastaví zaměřování subsyst. |
f) Advanced Targeting
Target Ship in Reticule
Target Closest Ship Attacking Target
Target Closest Ship Attacking Self
Target Subsystem in Reticle
Target Closest Repair Ship
Target Next Escort Ship
Toggle Auto Targeting of Hostiles |
[Y]
[G]
[R]
[V]
[Alt]-[R]
[E]
[Alt]-[H] |
Zaměří loď v mřížce
Zaměří nejbližší útočící loď
Samozaměřování útočících
Zaměří subsystém v mřížce
Zaměří nejbližší opravnu
Zaměří nejbližší přepravku
Přehodí auto zaměřování |
g) Energy Management
Increase Primary Weapon Recharge Rate
Decrease Primary Weapon Recharge Rate
Increase Engine Energy
Decrease Engine Energy
Transfer Energy from Weapons -> Shields
Transfer Energy from Shields -> Weapons |
[Insert]
[Delete]
[Page Up]
[Page Down]
[Scrollock]
[Shift]-[Scrollock] |
Zvětší rychlost dobíjení
Zmenší rychlost dobíjení
Zvětší energii motoru
Zmenší energii motoru
Přemění energii zbraní na štíty
Přemění energii štítů na zbraně |
h) Wingman/Squad Messaging
Comm Menu
Attack Target
Attack Subsystem
Disarm Target
Disable Target
Capture Target
Engage Enemy
Form on Wing
Protect Target
Cover Me
Return to Base
Ignore Target
Request Rearm |
[C]
[Shift]-[A]
[Shift]-[V]
[Shift]-[Z]
[Shift]-[D]
[Shift]-[X]
[Shift]-[E]
[Shift]-[W]
[Shift]-[P]
[Shift]-[C]
[Shift]-[J]
[Shift]-[I]
[Shift]-[R] |
COMM menu
Zaútočit na cíl
Zaútočit na subsystém
Odzbrojit cíl
Deaktivovat zaměřování
Zachytit cíl
Odpoutat pozornost nepřítele
Upravit na křídlo
Bránit cíl
Kryjte mě
Vrátit se na základnu
Ignorovat cíl
Požádat o zbraně |
i) General Ship Commands
Add / Remove Target from Escort List
Clear Escort List |
[Alt]-[E]
[Alt]-[Shift]-[E] |
Přidat / vymazat cíl do přepravního listu
Smazat přepravní list |
j) Views
Chase View Keypad
Current Target View Keypad
External View Keypad
Increase View Distance Keypad
Decrease View Distance Keypad
Center View Keypad |
[*]
[/]
[.]
[+]
[-]
[5] |
Štvát oponenta
Podívat se na stávající cíl
Pohled ze vnějšku
Zvětší vzdálenost pohledu
Zmenší vzdálenost pohledu
Vycentruje pohled na střed |
k) Game Options
Context Sensitive Help
Game Options
Objectives, Event Log, Message Log
Pause Game
Screen Shot (PCX or TGA format) |
[F1]
[F2]
[F4]
[Pause]
[PrintScreen] |
Souvislá senzitivní nápověda
Nastavení hry
Úkoly, zprávy, události
Pauza
Uloží obrazovku do PCX nebo TGA |
l) Time Compression
Increase Time Compression
Decrease Time Compression |
[Shift]-[.]
[Shift]-[,] |
Zvětší časovou kompresi
Zmenší časovou kompresi |
KONEC.
|