Návod:
[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
XXX - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
Syberia 2
Úvodom by som chcel napísať očo vlastne vtejto hre ide - ato hlavne pre tých, ktorí nemali česť hrať prvý diel. Tak ako vpredošlom dieli aj tu hráte za právničku Kate Walker. Vjedničke mala za úlohu prevziať továreň na výrobu hračiek po zosnulej Anne Voralberg avšak sa dozvedela, že jej brat Hans je nažive. Atak sa vydala na dlhú cestu za ním. Na svojej ceste stretáva ľudí, ktorí sa sním stretli anachádza mnoho jeho vynálezov. Na konci Hansa konečne nájde azíska aj jeho podpis. No namiesto plánovaného návratu do New Yorku sa rozhodne ísť sHansom za jeho detským snom - Syberiou. Toľko kúvodu keďže hra úzko nadväzuje.
1) ROMANSBURG
Vintre sa dozvedáte niečo oSyberii aaj to ako vás vNew Yorku zháňajú. Po intre zájdite za Hansom a pokecajte sním. Pri odchode zvlaku zatelefonuje Oskar, tak sa za ním vydajte klokomotíve. Cestou vás privíta plukovník Emeliov Goupatchev. Pokračujte za Oskarom apohovorte sním. Musíte natočiť vlak. Takže zatočte kľukou azatiahnite za páku. Znovu sOskarom pokecajte. Odísť ale nemôžete lebo vám treba uhlie. Tak sa vráťte oobrazovku späť adoprava kplniču uhlia. Zatiahnite za páku - nefunguje. Pozdĺž vlaku dojdite až na koniec kbráne, ktorá sa ale nedá otvoriť. tak sa vrátťe avojdite do dverí, do ktorých vošiel plukovník. Tak sa sním porozprávajte aspýtajte sa ho na uhlie. Dozviete sa, že musíte počkať na údržbu, ktorá príde tak za týždeň až za 2. No vy toľko času nemáte. Pozrite na pult napravo azoberte kľúčik. Vráťte sa kdverám preskúmajte automaty na cukríky. Ztoho napravo pomocou kľúča vyberte mince. Piatu mincu vhoďte do prvého automatu, otočte spínačom avypadnú vám cukríky. Do stredného vhoďte druhú mincu, otočte avypadnú rybie cukríky. Choďte späť kplniču uhlia. Porozprávajte sa sdievčaťom - Malkou pod vami. Za cukríky vám dá kľúč kbráne. Hoďte jej tie prvé akľúčom odomknite bránu. Zostúpte dolu schodmi - vo videu uvidíte ako na vás Marson poslal súkromného detektíva. Choďte za Malkou aporozprávajte sa. Potom zájdite doľava kspodnej časti plniča uhlia. Zoberte prázdny kanister apreskúmajte generátor - treba vám palivo. Vráťte sa kMalke a teraz vstúpte do kabaretu napravo. Hoďte reč smajiteľom Cirkosom. Vyjdite von a pokračujte cestou doľava až kdreveným vrátam. Zazvoňte. Bratia Ivan aIgor majú palivo ale nechcú vám ho dať. Tak choďte oobrazovku ďalej apozrite sa bližšie na plagát vľavo. strhnite ho avstúpte do dvora. Zbedne vypusťte zviera youkiho (niečo medzi tuleňom a psom). Ivan ho začne naháňať avy môžete pokojne zobrať kanister aj spalivom. Teraz sa vráťte ku generátoru, naplňte ho astlačte tlačítko. Choďte hore kuž funkčnému plniču uhlia azatiahnite za páku. Dobehne za vami Oskar, že Hans niekde zmizol. Vydajte sa za Cirkosom avo videu uvidíte ako Hans omdlie. Zájdite do obchodu za Emeliom a poproste ho opomoc. Lieky nemá ale povie vám, že nablízku sa nachádza kláštor. Vydajte sa za Malkou apotom za Cirkosom - spýtajte sa ho na Malku avráťte sa za ňou. Tá vám dá žetón. Choďte kplagátu, ktorý ste strhli apokračujte ďalej až kmostu. Tu vložte do zásobníka žetón.
Zatiahnite za páku azoberte plátno. Vráťte sa do vlaku kHansovi apoužite ho na neho. Znovu choďte do obchodu apoproste Emeliova opomoc - potrebujete nejaké šaty lebo by ste asi umrzli kým by ste prišli do kláštora. Stiahne vám rebrík vedúci na povahu, tak ním vylezte avezmite šaty. Vráťte sa do vlaku avojdite do dverí naľavo. Kate sa prezlečie. Teraz už možete ísť do kláštora. Pokračujte cez most, pri ktorom ste brali plátno až ku kláštoru. Zatiahnite za lano ale mních vás nepustí dnu pretože ste žena. Pokračujte doprava až kvode aporozprávajte sa smníchom. Je veľmi fascinovaný vtákom Merula Alba - Biela vrana. Choďte do obchodu akúpte píšťalky. Vráťte sa kmníchovi adajte mu striebornú píšťalku. Odíde atak zoberte rúcho. Teraz už možete zatiahnuť za lano. Mních vám spustí výťah tak nastúpte.
2) KLÁŠTOR
Hore choďte jedinou cestou až na nádvorie. Tu vstúpte do kaplnky (dvere naľavo - tie ktoré vidíte v animácii). Pokračujte až dozadu apokecajte spatriarchom. Po rozhovore avideu sa znovu porozprávajte spatriarchom. Prejdite doprava ado jediných dverí za Hansom. Pohovorte sním - dozviete sa, že jediný človek, ktorý mu môže pomôcť je brat Alexei Toukanov. Vyjdite avyspovedajte mnícha, ktorý načúval. Dá vám zvitok anejakú mincu zo skla smamutom. Vliste je uvedené, že kľúč sa nachádza voku mamuta. Vráťte sa avezmite kefu pri vedre. Choďte smerom kvýťahu azfúrika zoberte záhradnícke nožnice. Znovu sa vráťte späť a znádvoria smerom dole. Zamierte kbielemu stromu na cintorín. Pokračujte až ku hrobom aten jediný, ktorý sa dá preskúmať preskúmajte. Nožnicami odstrihnite vetvy, ktoré ho obopínajú. Vezmite ich avráťte sa až kvýťahu apozrite na časť vľavo. Je to stroj na výrobu sviečok. Zoberte zápalky avetvy hoďte do kotla. Otvorte formu na sviečku (1), vložte do nej knot (2), formu (1) zatvorte, zatiahnite za rúčku (3) a otočte kohútikom (4). Formu (1) znovu otvorte avyberte hotovú sviečku.
Teraz sa vráťe do kaplnky. Prejdite oobrazovku ďalej abližšie pozrite na obraz vľavo. Na knihu použite kefu. Zapamätajte si ten obrázok, lebo je to riešenie hádanky, ktorú budete riešiť. Choďte smerom na cintorín ale vojdite do dverí vpravo - do knižnice. Zostúpte dolu azoberte do rúk tyč, ktorá je napravo. Svietniky stiahnite tak ako na stene, ktorú ste zošúchali. Otvorí sa okno. Vystúpte úplne hore apreskúmajte ho. Vložte doň mincu smamutom. Stlačte panely vtomto poradí: dolný, ľavý, horný apravý. Teraz choďte tam, kde svieti svetlo zokna a preskúmajte stenu na mieste, kde má mamut oko. Stlačte tlačítko uprostred kruhu. Otvorí sa tajná skrýša. Vezmite znej knihu azpoza nej stojan na sviečku - youkol relic. Teraz sa vráťte kHansovi. Na stôl dajte stojan, doň sviečku azapáľte ju. Po rozhovore znovu vojdite do kaplnky. Teraz už možete ísť úplne dozadu, kde zoberte kľúč, ktorým otvorte mreže vedľa vchodu do kaplnky. Zatiahnite za lano - zazvoníte. Teraz choďte na cintorín arakvu nasmerujte na dieru vstene. Už sa len vráťte za Hansom. Patriarchovi sa asi váš odchod páčiť nebude abude vás chcieť zastaviť ale nepodarí sa mu to.
3) ROMANSBURG 2
Porozprávajte sa sHansom adá vám mechanické srdce, ktorým musíte opraviť kone uCirkosa. Tak tam choďte ado voľného miesta dajte toto srdce. Trikrát ním otočte. Teraz musíte založiť každú zo štyroch rúrok do správnej diery - každá može ísť do troch. Hornú ľavú rúrku strčte do diery napravo, hornú pravú hneď vedľa, dolnú ľavú do stredu adolnú pravú do hornej. Teraz znovu zatočte srdcom. Kone ste opravili ale čo sa nestalo, Ivan sIgorom ukradli vlak. Musíte ich dohnať. Ocitnete sa na stanici. Pri bráne zatihnite za páku. Nastúpte do tohto servisného vozidla. No nemáte pohon, tak sa vydajte za Cirkosom aspýtajte sa ho či si môžete požičať youkiho. Vojdite do Ivanovho aIgorovho dvora. Zavolá Oskar adá vám vedieť, že bude udržovať najnižšiu rýchlosť. Youki je tu. Choďte knemu analákajte ho na rybie cukríky. Zo stola vzadu možete ešte zobrať noviny. Teraz sa vráťte hore kservisnému vozidlu akonečne odídete.
4) LES
Vo videu uvidíte ako sa most zrúti. Nezostáva vám teda nič iné ako pokračovať peši. Pokračujte jedinou možnou cestou až krieke, kde youki vyplaší bobra. Choďte ešte ďalej azoberte suché drevo. Vracajte sa späť až ku kameňom, kde je primrznutá ryba. Položte tu drevo azapáľte ho. Srybou sa vráťte krieke adajte ju youkimu. Bobor sa vráti adokončí čo začal. Cez strom prejdite na druhú stranu apokračujte rovno okolo spadnutého mosta až kdomu. Aké prekvapenie - zavolá vám mama. Vojdite dnu azpolice nad krbom zoberte knihu, martiošku asekeru. Prejdite do zadnej časti domu apreskúmajte kuchyňu. Vezmite nádobu na ryby avyjdite druhými dvermi. Zostúpte kmólu akliknite na udicu. Musíte chytiť oranžového lososa. Problém je vtom, že sa tu vyskytujú 4 druhy lososov. Keď som robil tento návod tak som sa veľmi natrápil kým som ho chytil. Mal by sa dať chytiť na tú zelenú návnadu vprvom rade alebo na prvú vdruhom. Aspoň tak mi to fungovalo. Potom treba hodiť udicu máte na výber 3 časti obrazovky - mne fungovala pravá časť. Možno vás to bude stáť trochu námahy tak skúste aj iné časti. Ak náhodou nechytíte oranžového lososa možete ho dať zožrať youkimu. Ak sa vám to ale podarí vráťte sa do domu askúste výjsť dverami, ktorými ste tu vošli. Problém - je tu medveď. Otvorte okno ahoďte mu lososa - odíde. Ak by ste mu hodili iného tak by ho odhodil.
Teraz sa vráťte až k spadnutému mostu a použite naň sekeru. Drevo slanom hoďte na konár. Na druhej strane pokračujte jedinou možnou cestou. Youki utečie tak ho nasledujte až kstene. Tu na vás bude chcieť Ivan sIgorom zhodiť balvan. Po ich neúspechu použite sekeru na stenu alezte. Napíšem postup ako som liezol ja lebo na niektorých miestach treba ísť do strán. Takže: 3 x hore, 2 x doprava,4 x hore, 4 x doľava, 2 x hore, 2 x doprava, 2 x hore, 2 x doprava, potom už len hore. Teraz choďte ksebe - skoro vás prejde Ivan sIgorom na skútri. Pokračujte ale touto cestou až kveži. Vylezte na ňu aotočte radarom o180°. Zlezte avbúde zapnite radar avysielačku. Teraz sa vráťte achoďte doľava. Postupujte rovno ako sa dá až kvraku lietadla. Prejdite dopredu askúste zobudiť pilota - ak sa vám zdá nejaký známy máte pravdu - je to Boris zKomkolzgradu (Syberia 1). Vráťte sa oobrazovku späť apozrite na kokpit. Zapnite tieto kontrolky: 1, 2, 4 (oba prepínače), 5 a6. Získate prvú časť frekvencie. Teraz vypnite kontrolky 2 a5 azapnite 3 a7. Získate druhú časť
frekvencie.
Vráťte sa späť k veži a nastavte frekvenciu. Stlačte tlačítko na mikrofóne akonečne zobudíte Borisa. Ešte sa pozrite na radar azapíšte približné súradnice bodu (85 a 15). Vráťte sa kBorisovi aporozprávajte sa sním. Môže vám pomôcť. Tak nasadnite do kokpitu azadajte súradnice: ľavá hodnota je okolo 85 apravá 15. Taaaaaaaak auž ste pri vlaku. Pristúpte kvlaku azavolá vám plukovník Emeliov, že sa na vás vypytoval nejaký muž. Zo snehu vytiahnite Oskara - je nejaký zmrznutý. Vojdite do zadného vozňa. Choďte úplne dozadu azpodlahy zoberte plány vlaku azo stolu olej. Vráťte sa kOscarovi anaolejujte ho. Vráťte sa dozadu ale vlakom ani nehne. Znovu choďte za Oskarom aten vám povie, že treba odpojiť zadný vozeň. Zamierte na miesto, kde je hracia skrinka azavolajte Oskarovi. Otvorí vám panel tak ho preskúmajte. Stlačte tlačítka takto: horné, dolné astredné. Tak aznovu pokračujete
vceste.
5) PRED YOUKOLSKOU DEDINOU
Youki znovu utečie. Choďte smerom ksoche mamuta apotom doľava dole. Zavolá Oskar aby ste si dávali pozor. Preskúmajte skúter azoberte handry. Pozrite na sovu ado úst jej strčte handry. Teraz choďte napravo od lokomotívy aporozprávajte sa sIgorom. Odíde preč az miesta kde bol pristavený skúter zoberte tzv. mačky (topánky na chodenie po ľade). Choďte hore smerom kmamutovi až dozadu. Odzadu zaútočí Ivan - zavolajte Oskarovi, ten začne trúbiť. Keď sa otočí preskúmajte sane sklami. Nožom, ktorý tu je odrežte lano. Vo videu vidíte ako sa ľad pod vami prepadne avy sa ocitnete vyoukolskej
dedine.
6) YOUKOLSKÁ DEDINA
Z domu vyjdete von apohovorte snáčelníkom. Napravo od dverí sú parohy. Pokračujte doprava aksebe. Tu je naľavo kožený remeň. Kate si automaticky zneho azparohov vytvorí prak. Vráťte sa obrazovku späť achoďte kbubnom. Prakom odstreľte cencúľ zponad ozubeného kolesa. Ten ho zablokuje avy môžete prejsť ďalej. Na polici napravo od Hansa sa nachádza maska - zoberte ju. Naľavo od postele zo stolíka zoberte cylinder - prayer wheel. Porozprávajte sa šamankou - na to aby ste mohli prebrať Hansa kživotu musíte získať ovocie duchovných dverí. To pochádza zo stromu, ktorý leží pri predkoch. Vráťte sa kmiestu, kde ste zobrali remeň apokračujte doľava. Tu zoberte fľašu azo zeme zátku (dole vľavo). Fľašu zaveste na háčik azatočte kľukou. Znovu zatočte kľukou azoberte fľašu - už svodou. Teraz choďte ksebe aprezrite si ohradu. Zoberte rybiu kosť. Pokračujte doprava arovno. Ďalej prejdite cez most pod koľajnicami apostupujte smerom kjaskyni (dopredu). Vojdite do pravej časti jaskyne ana stojan zaveste cylinder. Zatočte ním avezmite ho späť. Priletí vták - Harfang, ktorý vás prenasleduje dlhšiu dobu. Teraz sa vráťte ku vchodu do jaskyne aprejdite do ľavej časti až na jej koniec. Preskúmajte ľadovú stenu azátkou zapchajte dieru vpravo dole. So stojanom, ktorý je tu zopakujte to isté, čo vpravej časti jaskyne. Znova priletí Harfang. Znovu preskúmajte stenu - nastal rozdiel. Myš ušla do voľnej diery. Teraz vytiahnite zátku astrčte ju do 2. diery zľava, myš prejde ďalej,znovu ju vytiahnite astrčte do diery úplne naľavo. Teraz nalejte vodu do ľavej hornej diery. Myš odtrhne nejaké bobule. Ešte strčte do pravej hornej diery kosť zryby azo zeme vezmite bobule, ktoré myš pustí. Vráťte sa kšamanke apokecajte sňou.
7) VALADILENE - SEN
Ocitli ste sa v dedine Valadilene voddobí Hansovej mladosti. Prejdite až na koniec jaskyne azo zeme zoberte plyšového mamuta. Vráťte sa späť avyjdite zjaskyne. Choďte rovno acez rieku. Pokračujte jedinou možnou cetou až do parku aporozprávajte sa sdievčaťom. Zistíte, že dievča je Anna Voralberg aje sestrou Hansa. Pokračujte ďalej do dediny. Choďte rovno až narazíte na bránu vpravo. Prejdite ňou apokračujte pravou cestou. Vstúpte do domu avojdite do obývacej izby. Porozprávajte sa sHansovým otcom. Dozviete sa, že sHansom nemôžete hovoriť, lebo je za trest zamknutý vpodkroví. Choďte opäť za Annou atá vám povie, že jej otec odchádza do továrne presne o7.15. Vráťte sa späť do domu avhale preskúmajte hodiny - nejdú. Porozprávajte sa ešte sVoralbergom avráťte sa knim. Najprv preskúmajte dolnú časť. Treba nastaviť ciferník na 2.45, čas ktorý ukazujú hodiny. Páčky fungujú takto: ak stlačíte ľavú tak skočí dopredu na najbližšiu štvrťhodinu resp. trištvrtehodinu aak sa už nachádza na štvrťhodine resp. trištvrtehodine skáče opolhodinu (príklad - ak je na ciferníku nastavený čas 1.30 astlačíte ľavú páčku raz skočí na 1.45 akeď ju stlačíte znovu skočí na 2.15). Teraz pravá páčka: ak ju stlačíte skočí na celú hodinu resp. polhodinu apotom keď už sa nachádza na celej hodine alebo polhodine skáče opolhodinu (príklad - ak je čas 1.45 skočí na 2.00 apri ďalšom stlačení skočí na 2.30). Potom otočte ľavou aj pravou figúrkou arozkývte kyvadlo. Hodiny konečne idú. Ešte nastavte spodný ciferník na 7.15 azatiahnite za pravé závažie. Kliknite na zvonček medzi figúrkami. Hansov otec odíde azanechá kľúč. Vezmite ho avyjdite hore schodmi. Odomknite dvere vedúce na povalu avojdite. Prejdite dozadu adajte Hansovi mamuta. Povie vám, že musíte pre neho otvoriť Oskarovo srdce. Kliknite na stôl aprebudíte
sa.
8) YOUKOLSKÁ DEDINA 2
Teraz musíte dostať Oskara avlak do dediny. Choďte až kohrade ateraz doľava arovno. Vyjdite rebríkom. Pokračujte rovno až pokiaľ nenarazíte na lokomotívu. Skúste ju zaháknuť ale nejde to lebo hák je ťažký. Vráťte sa späť o2 obrazovky kdvom mužom apokecajte. Boja sa Oskara apreto vám nepomôžu. Choďte do lokomotívy aOskarovi dajte masku. Teraz vám už tí dvaja pomôžu. Vráťte sa ešte klokomotíve, preskúmajte upevnenie anaviňte lano. Vracajte sa späť až pokiaľ nenarazíte na schody. Vyjdite nimi hore achoďte ksebe. Zatiahnite za pravú páku ateraz choďte doľava, dole rebríkom až kmostu. Prejdite ním avyjdite hore schodmi. Vojdite do lokomotívy ateraz povedzte Oskarovi osrdci. Odíde kHansovi tak ho nasledujte. Vašu cestu preruší len telefonát Marsona. Ušamanky kliknite na chytač snov - vo Valadilene je 7.15.
Teraz preskúmajte Oskara na posteli. Jeho srdce si predstavte ako ciferník hodín astlačte tlačítka zodpovedajúce číslam 7 a3. Jeho srdce sa otvorí . Teraz stlačte ešte tlačítka zodpovedajúce číslam 3, 6, 9 a12. Vyberte kľúč azamierte do lokomotívy. Na panel (1) použite kľúč. Teraz použite páky aventily vtomto poradí. Najprv 2, 3 - naberie sa voda. Potom 4, 2 a5 - naberie sa uhlie, ďalej 6 a7 - utvorí sa para anakoniec 8 - para sa vypustí arozmrazí loď.
Choďte späť dole schodmi, doprava acez most až dozadu. Porozprávajte sa snáčelníkom aten vám povie, že si ešte máte zobrať youkiho. Vráťte sa kohrade, prezrite aotvorte ju. Teraz už môžete ísť na loď.
9) NEZNÁMY OSTROV
Stroskotali ste na neznámom ostrove plnom tučniakov (čo je veľmi zvláštne keďže pokiaľ viem tak tučniaky žijú na juhu anie na severe). Zlezte dole zlode apokračujte doprava. Choďte hore azoberte kel znarvala. Vráťte sa oobrazovku späť apokračujte doľava kde na kotvu ten kel použite. Čo sa ale nestalo - na lodi bol čierny pasažier Ivan. Tučniaky vám uvoľnili cestu, tak tam choďte. Teraz doľava ado hniezda dajte matriošku. Vráťte sa späť adoprava. Na štrbinu použite znovu kel. Ste vpodpalubí. Odsuňte sud avojdite do dverí. Rebríkom bližšie kHansovi vyjdite hore. Zoberte hák avráťte sa späť do podpalubia. Vyjdite naň, hák použite na sťažeň azakvačte oň lano. Zlezte dolu azatiahnite za páku. No konečne ste sa zbavili toho bastarda Ivana.
10) SYBERIA
Konečne ste tam, kde ste celú hru smerovali. Choďte doprava arebríkom hore. Priblížte sa kpostave. Zo zeme zoberte medailón, vráťte sa späť klodi apokračujte ľavou cestou. Choďte až ksebe azbedne vezmite 3 kamene. Teraz cestou hore. Napravo je ďalší kameň akvet syberijskej trávy. Vráťte sa späť do lode akvet dajte youkimu. Ešte choďte do podpalubia aprezrite si plátna ahlavne to svyobrazením mamuta. Teraz pokračujte cestou, kde ste získali 4. kameň. Pri bráne zatiahnite za páku, youki nastúpi aotvorí ju. Nasledujte Hansa apristúpte kprístroju. Preskúmajte ho bližšie. Vezmite posledný kameň. Chýbajúce kamene musíte vložiť tak, aby poradie zodpovedalo vnútornému kruhu na medailóne. Zatočte kľukou a vezmite kľúč.
Zájdite za Hansom a porozprávajte sa - musíte zahrať mamutom pieseň. Pokračujte jedinou cestou. Tu prezrite pravú časť prístroja a použite kľúč. Vytiahnite ho a strčte ho do spodného radu do 2. diery zľava. Ešte preskúmajte ľavú časť prístroja. Spomínate na plátno v podpalubí ? Teraz to budete potrebovať. Hviezda značí, že diera má byť úplne otvorená, kruh, že má byť polootvorená a nič, že má byť zatvorená. Horný rad : naľavo - úplne otvorená, stred - polootvorená, pravá - úplne otvorená. Dolný rad : naľavo - polootvorená, stred - zatvorená avpravo - úplne otvorená. Ešte stačí zatiahnuť za páku napravo na tejto obrazovke a môžete sa kochať outrom. Blahoželám - dohrali ste túto skvelú hru.
|