|
|
|
Návod - The Fall: Last Days of Gaia
|
|
|
Koupit hru Vyhledat na internetu |
Popis hry: The Fall - Last Days of Gaia je zajĂmavá 3D RPG hra s postmodernĂm scenářem, která se odehrává v roce 2083. Po globálnĂ katastrofÄ› bylo lidstvo tĂ©měř vymazáno z povrchu zemÄ› a vy se musĂte zachránit v nehostinnĂ©m svÄ›tÄ›. NásilnickĂ© gangy kontrolujĂ spoleÄŤnost a platĂ pouze právo silnÄ›jšĂho. VašĂm Ăşkolem je podporovat organizaci která si Ĺ™Ăká Government of the New Order (Vláda novĂ©ho Pořádku). Ve svÄ›tÄ› chaosu to vypadá jako nejlepšà moĹľnost, tato vláda pro svĂ© lidi obstarává vodu, jĂdlo a zbranÄ›. Sestavte armádu aĹľ 6 vojákĹŻ a vybavte svĹŻj tĂ˝m vĂce neĹľ 300 rĹŻznĂ˝mi zbranÄ›mi a pancĂĹ™i. Vybojujte si mĂsto na tomto novĂ©m svÄ›tÄ›. |
|
Autor: Andrej Eperješi
|
Návod:
[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
The Fall: Last Days of Gaia
AKT I
A. Základňa Republiky Nového Rádu
1. Kontakt s Republikou
Prichádzate do oblasti, kde je centrála Republiky Nového Rádu, ktorá sa snaží po katastrofe nastoliť nový poriadok. Pri vstupe vás stráž pošle na popravisko, kde by mal byť aj nový prezident. Zájdite tam a po poprave púštneho mnícha oslovte prezidenta Hayesa. Povedzte, že sa chcete nechať najať ako žoldnier a prezident súhlasí. Pošle vás za Lucasom, nech vám vystaví pas.
2. Pas a Registrácia
Skočte za Lucasom do východnej časti, ktorý vám vydá váš pas. Dostanete teda papiere, kde si vytvoríte štatistiky svojej postavy. Potom vyjdite z budovy a osloví vás znova prezident. Môžete sa popýtať nejaké otázky o tom, ako to tam chodí. Napokon sa máte hlásiť u Wesleyho. Ten je v severovýchodnej časti, zájdite tam. Povie vám, že vašou hlavnou úlohou je zlikvidovať gang Krysie Lebky a aby ste to zvládli, máte si vybrať vlastný tím. Z dobrovoľníkov si vyberte päť postáv, ktoré sa vám do vášho tímu najviac hodia. S nimi potom vyrazte za vašimi povinnosťami.
3. Tréning
Ak máte záujem, v severozápadnej časti je tréningové miesto, kde vám inštruktor vysvetlí základy, ale fakt len tie najjednoduchšie základy ako je pohyb, zbieranie vecí, streľba, či lezenie cez steny. Na ostatné budete musieť prísť sami.
4. Návšteva Hrobu
Wesley vám povedal, že priviezol aj telo vášho otca a pochoval ho za hradbou základne. Vybehnite teda von a choďte napravo za východnú hradbu základne k hrobu vášho otca. Keď k nemu dorazíte, uvidíte troch neznámych típkov pri hrobe, no keď vás zaregistrujú, utečú. Nemôžete na nich útočiť, ani ich nechytíte, takže to nechajte tak. Prezrite si hrob a úloha je kompletná.
B. New Safford, Dedina Hľadačov, Púštni Mnísi
1. David
Wesley vám povedal, že od Krysích lebiek odišiel jeden z ich členov, David, a tak by mohol mať pre vás zaujímavé informácie. Žije v oblasti New Safford, takže sa tam vydajte. Jeho dom je v juhozápadnej oblasti pod železničnou traťou. Keď k nemu dorazíte, uvidíte, že vás predbehlo pár členov Krysích lebiek a chystajú sa Davida zabiť. Ak budete dlho otáľať, tak ho zabijú, takže tam rovno nabehnite (prví nepriatelia sú ešte slabí), zabite ich a jeho zachráňte. Oslovte ho a povie vám rôzne informácie o gangu, jeho drogách a podobne a tiež vám sľúbi informácie o lokácii laboratória gangu, ak zachránite jeho sestru, ktorá žije v dedine New Safford, ktorú sa gang chystá prepadnúť.
2. Novinové články
Od Davidovho domu sa vydajte cestou nahor a dorazíte na rázcestie. Napravo je dedina New Safford a naľavo dom, v ktorom je tlačiareň a ktorého majiteľ sa rozhodol vydávať nové noviny. Oslovte reportéra a dohodnite sa s ním, že mu zoženiete päť novinových článkov. Stačí, aby ste splnili úlohy v tejto oblasti a potom sa zastavili za reportérom, článkov budete mať dosť.
Keď zachránite New Safford pred Krysími Lebkami a keď zachránite Davidovu sestru Sáru, tak máte hneď dva články. Keď privediete Bobbymu v New Safforde jeho vlka Variho, máte tretí článok.
3. Záchrana New Saffordu
Od Davidovho domu sa vydajte cestou nahor a dorazíte na rázcestie. Napravo je dedina New Safford a naľavo noviny. V dedine oslovte jej vodcu Bena, ktorému povedzte o plánovanom útoku Lebiek. Navrhnite mu, aby zatiaľ evakuoval dediny a vy že sa postaráte o nepriateľov. Davidovu sestru zatiaľ nespomínajte, ale spýtajte sa na obesenca, ktorého ste videli pri vstupe do dediny. Zistíte, že to bol bandita, ktorý ich chcel vyhodiť do vzduchu, no chytili ho a obesili. Jeho výbušninu má Jay, Benov syn. Oslovte Jaya a vypýtajte si výbušninu. Ak máte dostatočné schopnosti na zaobchádzanie s výbušninami, tak ju umiestnite k obesencovi a schovajte sa do neďalekej stodoly. Keď dorazia Lebky, tak niekoľkí sa postavia k obesencovi. Vy odpáľte výbušninu a to ich zabije. Potom dorazte ostatných, ktorí sa rozmiestnili okolo opevnenia dediny. Keď všetkých zabijete, Ben aj s obyvateľmi sa vráti. Potom oslovte Bena a splníte úlohu a zároveň vám podá informácie o Sáre, Davidovej sestre.
4. Záchrana Sáry
Davdi vám neprezradí lokáciu laboratória Krysích lebiek, kým nezachránite Sáru, jeho sestru. Keď splníte úlohu „Záchrana New Saffordu“ a zachránite celú dedinu, jej vodca Ben vám povie niečo o Sáre. Choďte juhovýchodne od dediny, v podstate do juhovýchodného rohu mapky. Tam nájdete malý tábor, kde dvaja banditi držia Sáru. Zabite ich a prezrite ich telá. Nájdete list, ktorý vám odhalí polohu Skladu Zbraní Krysích Lebiek. Potom oslovte Sáru a tá sa vydá naspäť do dediny. Môžete ísť s ňou a tam ešte osloviť Bena. Ten vám poďakuje a môžete ho presvedčiť, nech vám dá aj nejakú odmenu. Inak ale choďte naspäť za Davidom a oznámte mu, že ste zachránili jeho sestru. Za odmenu vám prezradí polohu drogového laboratória Krysích Lebiek.
5. Stratený vlk
V dedine New Safford oslovte chlapca menom Bobby, zdržiava sa často pri ohni. Stratil sa mu jeho miláčik, vlk Vari. Choďte východne z dediny a kúsok od nej vidíte hromady krabíc pri ohrade s kravami. Keď sa priblížite ku krabiciam, nájdete medzi nimi Variho. No ako ho presvedčiť, aby šiel s vami? Potrebujete kus mäsa. Ak žiadne mäso nemáte, tak jeden kus je v dedine, v psej búde pri dome v južnej časti dediny. Mäsom nalákajte vlka (len pretiahnite mäso z inventára na vlka) a bude vás nasledovať. Odveďte ho za chlapcom a oslovte Bobbyho pre splnenie úlohy.
6. Obchodník
Keď pôjdete cestou ďalej na sever od New Saffordu, narazíte po ľavej strane cesty na obchodníka. Žiadny quest, len upozornenie.
7. Opustená továreň
Nielen severovýchodne od New Saffordu, ale celkovo v severovýchodnom rohu mapky je pri železnici opustená továreň. Dá sa tam nájsť pár vecí. Tiež pri nej postáva Milten, ktorého si v prípade záujmu môžete vziať do tímu.
8. Tajné korenie do krysieho mäsa
V severozápadnom rohu mapy je malá dedina. V nej, v jej severnej časti, je obchodník s mäsom – Leroy. Povie vám, že má problémy, lebo sa nemôže dostať ku koreninám, ktoré sú tajnou prísadou do jeho mäsa. Cestu mu blokuje skupina vlkov. Ponúknite mu pomoc. Len sa vydajte východne od dediny, je tam medzi kopcami priesmyk, v ktorom už z diaľky uvidíte skupinu vlkov. Všetkých ich pozabíjajte a vráťte sa to oznámiť Leroyovi. Za odmenu vám dá pečené krysy (v závislosti od vašich schopností rečníctva).
9. Stroj času
V severozápadnej dedine, kde je aj obchodník s mäsom Leroy, je uprostred dediny Tiberius. Postáva pri svojom aute a povie vám, že je to stroj času, ktorým sa chce vrátiť do minulosti a zabrániť katastrofe. No chýba mu jedna súčiastka, Plix Compensator, tak mu povedzte, že ak nejaký nájdete, tak mu ho prinesiete. Choďte k novinám, ktoré sú rovno oproti (západne) dedine New Safford. Pri budove stojí Marty (McFly?) a na zemi je pri ňom požadovaná súčiastka. Pohovorte si s ním a keďže čaká na „návrat do budúcnosti“, tak ju nepotrebuje a dá vám ju. Vezmite si teda Compensator a zaneste ho Tiberiusovi. Ten ho namontuje do auta a vyparí sa. Predtým vám povedal, že si môžete vziať jeho veci, keďže ich už nebude potrebovať. Zostane tu po ňom pár zbytočností, ale aj nejaká tá zbraň a lekárnička.
10. Fredova osada, púštni mnísi
V severozápadnej dedine, kde je aj Tiberius, aj Leroy, je na začiatku dediny pri zničených domoch starec menom Fredo. Pohovorte si s ním a posťažuje sa vám, že dedinu, kde žil vyplienili Púštni Mnísi a potom sa tam usadili Hľadači. Vrátiť by sa už nechcel, ale z princípu ho štve, že sú tam. Vydajte sa do novej oblasti „Dedina Hľadačov“. Je to malá oblasť s prázdnou dedinou, v ktorej je zopár Hľadačov. Tí vás napadnú, len čo vás zbadajú, tak ich v pokoji pozabíjajte – je ich len zopár.
Keď je dedina čistá, môžete ju vyrabovať, ako to mali v pláne aj Hľadači. V dedine choďte ulicou na severozápad a tam na kopci uvidíte drevenicu a oheň. V tom domčeku žije Wiggler, posledný pôvodný obyvateľ tejto dediny, ktorý odmieta odísť. Povie vám o Hľadačoch, aj o Púštnych mníchoch, ktorí vyvraždili túto dedinu. Tiež vám zadá lokáciu ich tábora.
Teraz, keď máte na mape túto novú oblasť, môžete sa tam vydať, no tiež si to kľudne nechajte na neskôr – boje doteraz boli ľahké, no u mníchov už začne prituhovať. V ich oblasti nie je prakticky nič, je to len pustatina, v ktorej sú dva tábory mníchov. Vyzabíjajte ich a môžete vyrabovať ich tábory a ich mŕtvoly. Medzi ich vecami nájdete aj plány na ich útok a načrtnutú mapu.
C. Bowie Village (Sklad Zbraní Krysích Lebiek)
1. Stratené Dvojčatá
Na juhovýchode je dedina Bowie Village. Uprostred nej, pri ohnisku postáva pri stene Luisa. Plače a nemôžete ju osloviť, kým nezistíte, že sa jej stratili jej dcéry. To vám môže povedať napríklad Sabina, stojaca pri vstupe do dediny. Keď to už viete, oslovte Luisu a ponúknite jej pomoc. Deti sa stratili v lese severne od dediny. Choďte proste nahor, na severe a medzi zrubom pustovníka a paliarňou sú medzi stromami na príkrom kopčeku obe dievčatá Mia a Pia. Oslovte ich a pridajú sa k vám. Odveďte ich naspäť do dediny a oznámte Luise ich záchranu.
2. Gonzove jedlo
Uprostred dediny, pri ohnisku sa zdržuje aj Barbara, Gonzova manželka. Je dobitá a zúfalá, pretože stratila jaštericu, ktorú mala manželovi pripraviť na jedlo a keďže je k nej krutý a mláti ju, bojí sa mu to povedať, tak poprosí vás. Západne od dediny je veľké pole. Na ňom je Gonzo. Pohovorte si s ním, ale je to idiot a napadne vás. Zabite ho a oznámte Barbare túto smutnú novinu a tá bude šťastím bez seba. Quest splnený.
3. Alkohol pre Bowie Village
Keď vstúpite do centra dediny, k ohnisku, tak uvidíte scénku, ako sa ľudia vadia kvôli nedostatku alkoholu. Vo východnej časti dediny postáva pred domom Starešina. Oslovte ho. V dedine sú všetci notorickí alkoholici a bez chlastu to bude v dedine zlé. Starešina vám povie, že majú paliareň, no tú obsadili krysie lebky a za alkohol požadujú predmety, alebo ženy. Ponúknite svoju pomoc. Paliareň je severne od dediny, v lese povyše pustovníka, neďaleko mínového poľa. V paliarni sú len traja nepriatelia, ktorých zabite a starešinovi v dedine ohláste, že ju môžu opäť používať. Za odmenu si môžete vziať výbavu zbraní a munície z krabíc pri jeho dome.
4. Henry
V dedine pod stromom, neďaleko ohniska postáva Henry, ktorého si môžete v prípad záujmu pribrať do tímu.
5. Humvee
Z južnej cesty pod dedinou choďte na západ, na veľké pole. Pod kopcom medzi dedinou a poľom je pri mŕtvole odstavené pojazdné vozidlo.
6. Autobatéria pre pustovníka
Severne od dediny Bowie Village, medzi stromami je osamelý zrub, v ktorom žije Pustovník. Povie vám, že potrebuje autobatériu a ak mu ju zoženiete, dá vám za ňu ostreľovačku Dragunov. Vráťte sa do dediny. Za budovou pri doktorovej ordinácii (pri ceste k opusteným baniam) stojí pri nejakej mŕtvole chlap menom McKanzeee. Za batériu chce tri litre vody. Vodu môžete samozrejme pohľadať (buď s detektorom vody, alebo ak máte na to príslušnú schopnosť), alebo ju môžete proste kúpiť u miestneho obchodníka. Za vodu vám dá batériu, tú zaneste pustovníkovi a ten vám dá pušku. Pušku si vezmite z truhlice v jeho dome. Hotovo.
7. Sklad Zbraní Krysích lebiek
V tejto oblasti ste kvôli skladu zbraní. Ten je na severe, no okolo neho je mínové pole. Choďte po ceste smerom k mínovému poľu (popri malej farme na západe) a tam je Pete, ktorý tam pasie svoje kravy. Varuje vás pred mínami a posťažuje sa tiež, že mu Lebky ukradli traktor. Navrhnite mu, že viete, ako by ho mohol získať späť. Súhlasí s vaším plánom. Keď zhromaždí päť kráv, znovu ho oslovte a on pošle cez mínové pole svoje kravy, z ktorých väčšina to kvôli mínam neprežije. Teraz tam však máte voľný prechod, takže po chodníku z kravských tiel prejdite pole na druhú stranu a tam už len zlikvidujte lebky pri sklade. Keď sa dostanete k skladu, zistíte, že sa ostatné Lebky zavreli vnútri. Budete potrebovať dvere odpáliť. Pete vám poradí spýtať sa Donalda v dedine, ten by vám mohol pomôcť. Musíte pre neho splniť jeho úlohu „Mäso pre Donalda“. Keď ju splníte, dostanete za to výbušninu C4. Tú umiestnite pred vchod do skladu a odpáľte ju. Vybehne pár členov Lebiek a vzdávajú sa. Chcú, aby ste ich nechali odísť. Je to na vás, buď ich pustite, alebo sa s nimi dajte do boja. Keď je po nich, vyrabujte sklad zbraní.
8. Mäso pre Donalda
Keď budete potrebovať výbušninu, aby ste sa dostali cez dvere do skladu zbraní, odporučí vám pastier Pete zájsť za Donaldom. Ten je v dedine Bowie Village, v jej severnej časti, kde sú opustené bane. Spýtajte sa ho aj na diery v stene, čo poskytuje ako ubytovanie (hodí sa to vedieť do budúcnosti) a na výbušninu. Dá vám ju, ak mu zoženiete mäso bizóna a horského tigra (ak máte dobré presviedčacie schopnosti, bude stačiť len jeden druh mäsa). Nezabudnite že na rezanie mäsa (ako aj kože a pazúrov) potrebujete mať v inventári nôž.
Kde nájsť horského tigra, by mohol vedieť lovec Waldemar. Vyhľadajte ho v dedine a označí vám miesto na západnom okraji mapy (za veľkým Gonzovým poľom), no požaduje za to veľa vody, tak ho skúste presvedčiť, aby vám to povedal zdarma. Tiger sa tam objavuje okolo polnoci, tak si počíhajte a zabite ho.
Na západnej strane oblasti môžete nájsť aj bizóna, prenasledovať ho a zabiť, no dá sa to aj ľahšie. Severne od malej farmy (na západe, neďaleko pastvín Petea) uvidíte na holej lúke mŕtvolu bizóna. Stačí z neho odrezať mäso a je to.
Keď Donaldovi odovzdáte mäso, dostanete za to výbušninu C4.
9. Špeciálny zámok
Keď sa dostanete do skladu so zbraňami, tak ho môžete vyrabovať celý, až na jednu truhlicu, ktorá je zamknutá špeciálnym zámkom. Nájdite chlapíka menom Luke. Občas je v dedine, no väčšinou je na malej farme pod mínovým poľom pri pastvinách Petea. Prehovorte ho, nech to spraví a odveďte ho do skladu. Tam Luke zistí, že je to naozaj špecialita a bude preto potrebovať aj špeciálny pakľúč. Ten má kováč Herman z dediny, tak tam za ním zájdite a oslovte ho. Požaduje za to veľa vody, ale môžete ho presvedčiť, nech vám ten kľúč požičia zdarma, alebo mu ho môžete ukradnúť. Zaneste ho Lukeovi.
Ak inak máte šikovného zámočníka a šperhák, môžete si ju vypáčiť aj sami, alebo ak máte pušný prach a schopnosť odpaľovať zámky, tiež to môžete odpáliť sami. V truhlici nájdete mimo výbavy aj denník s polohou novej oblasti Konvoj. V tej oblasti nájdete len pár opustených áut s prepichnutými pneumatikami, mŕtvolu a nejakú tú výbavu. Záhada konvoja však pre mňa zostáva záhadou.
D. Casa Verde (Drogové Laboratórium Krysích Lebiek) a Stará Železničná stanica
1. Zamilovaný Jim-Bob
V prvej dedine, Casa Verde, v dome pri kope haraburdia býva Jim-Bob. Pohovorte si a zistíte, že medzi svojimi rárohami má aj odpočúvaciu plošticu. Keď máte o ňu záujem, vymení ju s vami, ale chce za to rande s Danou, dievčinou so susednej dediny. Vyzerá hrozne, tak aby mal nejakú šancu, musíte mu zohnať nové šaty, účes a mydlo, aby sa umyl.
- Účes
Pri susednom dome postáva Luis, kaderník. Spýtajte sa, či by ostrihal Jim-Boba. Nemá s tým problém, ale na oplátku chce nejaké šaty. Dajte mu akékoľvek obyčajné, čo nepotrebujete. Ja som mu dal obyčajné topánky, ktoré som mal v inventári po ich výmene za lepšiu obuv pre jedného člena tímu. Prijme to a strihanie je vyriešené.
- Mydlo
Vzadu pri plote, pri včelích úľoch perie Maren. Povedzte jej, že Republika potrebuje mydlo a dá vám ho. Len si ho vezmite zo stola, na ktorom perie.
- Šaty
Poniže hlavného vstupu do dediny je na kopci susedná dedina, Hayden Valley. V nej je aj mlyn a pri drvičke obilia postáva mlynár Chuck. Má bundu z krysej kože, ktorá teraz letí, ako viete z časopisu, ktorý vám dal kaderník Luis. Skúste ho presvedčiť, aby vám tú bundu dal, no aj s vysokými presviedčacími schopnosťami je to ťažké, ale je tu aj druhý spôsob. Prezrite si jeho drviaci stroj. Napadne vás ho poškodiť a za odmenu opraviť. Treba ho niečím zaseknúť. Pri vstupe do tejto dediny sú ochranné valy. Pri tých s ostňami nájdete na zemi ležať železnú tyč. Vezmite si ju a keď nebude stáť pri drvičke, tak ju tyčou poškoďte. Keď sa vráti, je z toho nešťastný, keďže má veľa objednávok. Oslovte ho a ak máte dostatočný level opravovania (okolo 70), tak ju opravíte. Nepovedzte, čo bolo príčinou pokazenia a trvajte na bunde za odmenu a dostanete ju. Ak nemáte dostatočný level opravovania, tak sa to Chuck pokúsi opraviť sám. Bundu si zloží, aby si ju neumazal. Musíte ho odlákať. V dedine je sklad s obilím, je tam silo a stará dodávka. Pri sklade je siréna hlásiaca požiar. Spustite ju (dajte použiť) a on sa rozbehne skontrolovať svoj sklad. Vtedy si môžete nestráženú bundu vziať. Poslednou možnosťou je ho zabiť, ale to je zbytočné riešenie pre hajzlov.
- Rande
Keď máte mydlo, bundu a sľúbené ostrihanie, tak zájdite opäť za Jim-Bobom. Dáte ho do poriadku a on odbehne za Danou. Spolu sa vrátia, rande dopadlo dobre a Dana je teraz s Bobom. Dostanete od neho odpočúvaciu plošticu a trvajte aj na vysielačke. Tým máte komplet sadu na odpočúvanie a tento quest (a s ním súvisiace questy) splnený.
2. Stratený otec
Chlapec menom Colin stojí pri kríkoch povyše dediny Casa Verde. Povie vám, že sa ešte nevrátil jeho otec, ktorý sa vydal na lov. Choďte nahor (na západ podľa mapy) a na kopci má dom Adrian. Od neho pokračujte ďalej a smerom k laboratóriu krysích lebiek a medzi stromami nájdete pár vlkov, pri ktorých je aj mŕtvola chlapcovho otca. Vezmite si z nej prívesok s chlapcovou fotkou. Vráťte sa za Colinom, povedzte mu pravdu o jeho otcovi a dajte mu prívesok. Potom mu povedzte, aby sa vydal do dediny v Hayden Valley, kde by sa ho mohla ujať nejaká rodina. Ak neskôr pôjdete do susednej dediny, kde žije aj mlynár, tak zistíte, že chlapca sa niekto naozaj ujal.
3. Stratený zabávač
V dedine na kopci je v zadnej časti, na trhu, obchodník Nigel. Štve ho, že sa ľudia nudia a tým stoja aj obchody. Mal prísť nejaký zabávač, ale nedošiel. Ponúknite sa, že mu ho privediete. Nad dedinou Casa Verde je na kopci (smerom na západ podľa mapy) dom, kde žije Adrian. Oslovte ho a hneď povedzte, že odchádzate, pozastaví vás. Spýtajte sa, čo mu je. Stratil svoj talizman a bez neho vraj nemôže vystupovať. Doporučte mu, nech si vypije.
Prvou možnosťou je presvedčiť ho, že je dobrý, nič nepotrebuje a nech ide rovno vystupovať.
Druhou možnosťou je priniesť mu fľašu alkoholu. Zájdite do dediny Hayden Valley a nájdite starého Williama. Nepovedzte mu, že chcete Adriana podporiť, ale že si z neho chcete spraviť srandu a dá fám fľašu (inak mu ju môžete ukradnúť). Zaneste ju Adrianovi a nech sa z nej trochu napije (ak mu poviete, nech vypije, koľko zvládne, tak sa úplne opije a ľudia ho zabijú. No úlohu tým splníte, lebo sa ľudia pobavia), potom sa vráti vystupovať na trh a úloha je splnená.
Treťou možnosťou je nájsť jeho talizman, strateného medvedíka. Medvedík je pod stromom, hneď pod prvým stromom po pravej strane cesty, keď idete z Casa Verde hore kopcom do Hayden Valley. Vezmite ho a zaneste mu ho.
Keď Adriana presvedčíte, aby sa vrátil, spoločne sa automaticky presuniete na trh, kde začne vystupovať. Oslovte Nigela a ten vám za odmenu povie, aby ste v Casa Verde vyhľadali chlapíka menom Miles, ktorý bude mať pre vás ponuku zbraní. Stojí za domom kaderníka a predtým sa s vami nechcel zhovárať, tak teraz za ním môžete skočiť a jeho ponuka je vám k dispozícii. Celkom dobrý výber zbraní a veľa munície, takže sa to oplatí.
4. Keno
Len pre zaujímavosť v dedine Hayden Valley je aj chlap menom Keno, ktorého si môžete v prípade záujmu pribrať do tímu.
5. Kartograf
V dedine na kopci, v Hayden Valley, v zadnej časti na trhu je kartografka Myriam. Požiada vás, aby ste pre ňu zmerali jednu oblasť, aby mohla dokončiť svoje mapy. Zájdite do novej oblasti na mape, kde je stará železničná stanica. Údolie uprostred mapy obklopujú tri kopce, južný, severný a západný. Na každý z nich vybehnite (vaša postava poznamená, že je to vhodné miesto pre zmeranie oblasti) a tam použite Teodolit od Myriam, ktorým zmeriate oblasť. Teodolit si potom vezmite a bežte na ďalší kopec. Keď zmeriate všetky tri kopce, môžete sa vrátiť za Myriam do Hayden Valley. Dá vám za to len dva kusy pečeného mäsa, ale zas úloha to bola ľahká.
6. Stará vlaková stanica
Do stanice pôjdete v rámci úlohy Kartograf pre Myriam z Hayden Valley. V oblasti nie je v podstate nič podstatného, až na tento quest. V malom tábore uprostred sedia dve sestry Sand a Storm, ktoré si môžete vziať k sebe do tímu. Ešte pri stanici nájdete chlapíka menom George P. Smythes, ktorý je kňazom v miestnom chráme železničného boha, no len vás spucuje za vašu bezvernosť.
7. Laboratórium Krysích lebiek
Skúste vstúpiť hlavnou bránou do laboratória Krysích lebiek a zistíte, že vás bez hesla nevpustia. Múr sa preliezť nedá, takže musíte zistiť heslo. Pri ceste poniže vstupu do drogového laboratória Krysích lebiek je príves, v ktorom žije prostitútka Leila. Porozprávajte sa s ňou a zistíte, že k nej chodia každé ráno na malom pickupe dvaja kuriéri z labáku, aby si trochu užili. To je vhodná príležitosť. Získate od Jim-Boba (v rámci jeho questu) plošticu na odpočúvanie a prídite k Leile ráno (okolo deviatej, desiatej), keď tam budú aj zákazníci. Keď vojdú do prívesu, pripevnite im na auto plošticu. Keď odídu, tak začujete heslo, ktoré povedia počas scénky pri bráne. Choďte k bráne, povedzte heslo a vpustia vás dovnútra.
8. Rodiny Vedcov
Keď sa konečne dostanete po zistení správneho hesla do Laboratória Krysích Lebiek, tak pozabíjajte všetkých členov Krysích lebiek a spokojne vybrakujte miesto. V západnej časti pevnosti držia pár zajatých vedcov. Kľúč k ich väzeniu nájdete v zadnej časti pevnosti, v krabici za plotom, pri dome neďaleko studne. S kľúčom im otvorte väzenie. Pohovorte si s Jeffom, ich vodcom. Sľúbi vám, že vám prezradí miesto hlavného tábora Krysích lebiek, ak zachránite ich rodiny, ktoré sú niekde na juhu tejto oblasti. Len sa vydajte dole na juh od pevnosti a na kopci za prostitútkou Leilou je malý tábor. Zabite v ňom Krysie Lebky a potom len dobehnite k manželkám vedcov – automaticky ich oslovíte a pošlete do pevnosti za manželmi. Vráťte sa do pevnosti a oslovte Jeffa, ktorý vám povie, kde je základňa Krysích Lebiek.
E. Spiritsprings, Údolie Supov a Prepadnutá Farma
1. Hammer
Po príchode do tejto oblasti sa objaví Wesley zo základne Republiky Nového Rádu a povie vám, že juhovýchodne od dediny je Hammer, no máte sa ponáhľať, lebo o ňom vedia už aj Lebky. Stačí sa otočiť na východ a vybehnúť na kopec napravo od vás. Pokračujte na východ a narazíte na jaskyňu, pri ktorej stojí Hammer. Keď sa priblížite, vozidlo aj s pár lebkami vybuchne. Podozrivé. Dvaja nepriatelia to ešte prežijú, tak ich dorazte a táto úloha je splnená. Odmenou sú vám len pozostatky po nepriateľoch.
2. Milícia v Spiritsprings
V západnej časti dediny je generál Lewis. Povie vám, že chce, aby si dedina vybudovala milíciu pre vlastnú ochranu. Potrebuje od vás pomoc s výbavou, lekárom a miestom na tréning.
- Miesto na tréning
Generál Lewis by chcel, aby mohla milícia trénovať na starom šrotovisku, no majiteľ je proti. Zájdite do severozápadnej časti dediny a tam oslovte chlapa menom Umberto, majiteľa šrotoviska. Odmieta ho poskytnúť na tréning, tak ho presvedčte. Buď po dobrom, ak ste v tom dobrý, alebo sa mu vyhrážajte. Napokon súhlasí
- Doktor a výbava
Na vybavenie milície potrebujete štyri detektory vody a štyri stany. Tie môžete niekde aj nájsť, no najjednoduchšie je ich kúpiť (už nie tak jednoduché zaplatiť). Detektory aj stany majú obchodníci aj tu v Spiritsprings, v Bowie Village, v Casa Verde, v New Safforde (možno aj vo vašej základni). Keď budete v dedinke Bowie Village, tak tam oslovte aj doktora Franklina a ponúknite mu prácu výcviku pre milíciu v Spiritsprings. Súhlasí, tak ho tam priamo odveďte a predstavte ho generálovi Lewisovi. Potom mu odovzdajte výbavu.
Tým ste podporili vznik milície v dedine a splnili úlohu. Buď si nepýtajte nič, alebo nejakú muníciu.
3. Domov pre Ianovu rodinu
Uprostred dediny je spálený dom a pred ním postáva Ian s dcérou a ženou. Oslovte ich a povedzte im, že ubytovanie ponúka Donald v Bowie Village. Sami sa však tak ďaleko neodvážia, tak im ponúknite pomoc a odveďte ich do Bowie Village a za Donaldom.
4. Zacharyho Ghettoblaster
V dedine je umelec Zachary. Vystupuje pri hudbe, no pokazil sa mu jeho magnetofón. Poprosí vás o jeho opravu. Do magnetofónu treba nové solárne články. Dva môžete nájsť priamo v dedine. V dedine je obchodník Fain Myrkalis. Oproti nemu je dom, pred ktorým je hromada krabíc. Vedľa domu je kontajner, v ktorom nájdete batériu. Druhá je v severozápadnej časti dediny na šrotovisku, na zemi pri lavičke neďaleko domu. Vložte batériu do magnetofónu, ten odovzdajte Zacharymu a dostanete za odmenu dve vrecia s kávou.
5. Prepadnutá Farma
Keď splníte úlohu pre Zacharyho a opravíte mu magnetofón, tak ho oslovte znova. Dozviete sa o farme, ktorú prepadli. Objaví sa vám ako nová oblasť na mapke. Zájdite tam a prezrite si telá. Zistíte, že sú to len nastrčené figuríny. Objaví sa banda dementov, ktorí vás chcú okradnúť. Môžete ich presvedčiť, že to majú spočítané, ak na vás zaútočia a utečú. Taktiež môžete kľudne bojovať a zabiť ich, prečo aj nechať žiť banditov? No a tiež je tam aj možnosť vzdať sa a dať im všetky svoje veci, s ktorými utečú, no to zrejme nik nespraví. Tým, že ste odhalili túto pascu, ste splnili túto úlohu.
6. Wargovia
V dedine na zemi na niektorých miestach môžete nájsť plagáty „hľadá sa“. Jeden je tiež na východ od dediny pri opustenej budove v lese. Oplatí sa ísť rovno tam. Z plagátov zistíte, že Nicholas Smith ponúka odmenu za hlavy Wargov. Práve v tomto mieste, nad opustenou budovou v kopoch západne od dediny (od jaskyne s Hammerom ďalej doprava) sa pohybuje päť Wargov. Sú to zmutované vlčie potvory, ktoré sú dosť silné. Zabite všetkých päť Wargov a vezmite im hlavy.
Vráťte sa do dediny. Uprostred dediny sú dva domy, pri ktorých horia ohne. Pri jednom z nich sedáva pri ohni Nicholas. Oslovte ho a zistíte, že to on rozhádzal tie plagáty, aby niekto zničil Wargov, ktorí terorizujú okolie. Za každú jednu hlavu Warga si môžete vziať odmenu vrece pšenice, alebo liter vody, alebo dva kusy mäsa, alebo jeden liter benzínu. Výber je na vás.
Keď mu odovzdáte všetkých päť hláv Wargov, tak vám povie, že poslovia mu zvestovali, že Wargovia sa vždy v noci o jednej stretávajú pri starej chovnej stanici. Keď ste pátrali po prvých piatich, mohli ste už na ňu naraziť, je to menšia budova s klietkami ďalej na východ od opustenej drevenej stavby, kde som inštruoval začatie poľovačky na Wargov. Úlohu dokončíte dokončením úlohy „Sekta“.
7. Sekta
Keď budete plniť úlohu „Wargovia“ a pôjdete v noci k starému laboratóriu (opustené budovy v lesoch východne od dediny), tak tam narazíte na sektu, ktorá sa práve chystá obetovať ženu. Zabite ich (nič iné si nezaslúžia). Posledný, čo zostane nažive, sa dá na útek. Oslovte ho a zistíte, že príkazy im vydáva lesný mudrc. Potom zabite aj jeho (správne). Ešte osloboďte Oliviu, ktorá vám poďakuje a vydá sa naspäť do mesta. Mudrc má chatku osamotene severne, severovýchodne od starého laboratória (v noci tam vidíte horieť oheň). Je to starec Tizoc. Oslovte ho a napadne vás, tak ho zabite. Prezrite si jeho denník, kde zistíte, že to bol vedec, ktorý pracoval na mutácii Wargov. Po katastrofe sa zbláznil, staral sa o Wargov a založil sektu, takže je len dobre, že ste ho zabili. Ešte môžete zájsť za Nicholasom (úloha „Wargovia“) a povedať, mu, že tých Wargov bolo naozaj len päť (alebo klamať, že viac a skúsiť dostať odmenu) a že už sa ich teda nemusia obávať.
8. Rozhádaní bratia, Prístup k Rádioteleskupu, Vojenský Bunker
V meste je chlapík menom Clive. Povie vám, že je z rodiny „Hľadačov“ a jeho bratia Benson a Howard sa vadia po smrti ich otca o vodcovstvo v gangu a o veci, čo uskladnil v starom bunkri. Bol by rád, keby ste ich priviedli k rozumu. Choďte teda do Údolia Supov. Po príchode vás privíta kopáč Dick, ktorý vám povie niečo o oblasti a pôjde si po svojom.
Napravo je úplne opustená dedina, v ktorej je len jedna maniačka Jodie (Fosterová?), pokúšajúca sa o Kontakt s mimozemšťanmi. Rada by získala naspäť prístup k Rádioteleskopu, no ten je v mieste, kde táborí Howardova banda.
Na východnej strane údolia má sídlo Howard a jeho ľudia a na západnej Benson. Za ktorým zájdete ako za prvým, tak s tým môžete uzavrieť dohodu – postaráte sa o druhého brata a jeho gang a ten s kým ste sa dohodli, s vami vyrabuje vojenský tábor. Potom zlikvidujte druhý tábor a vráťte sa za tým, s kým ste sa dohodli - je jedno, či je to Howard, či Benson, obaja vás zradia a napadnú, už počas rozhovoru vás začnú obkľučovať. Takže tak, či tak – musíte vyzabíjať obe bandy hľadačov, čo je len dobre, keďže sú to zločinné gangy.
Keď sú obe bandy mŕtve, zájdite do opustenej dediny za Jodie a povedzte jej, že môže opäť používať rádiotelsekop, čím splníte jej úlohu.
Ten z bratov, ktorý vás zradí, vám ešte predtým povie tajomstvo bunkra. Pred ním sú dve obranné veže, ktoré zničia všetko, čo sa priblíži, no medzi treťou a štvrtou hodinou ráno sú kvôli údržbe odstavené a vtedy sa dá do tábora v pohode vojsť. Takže v tomto čase vstúpte do vojenského tábora a vyrabujte ho.
Vstúpte do bunkra uprostred tábora a pokračujte ním. V prvej miestnosti naľavo si vezmite kovový krúžok a list z mŕtvoly v kúpeľni. Prejdite do najvrchnejšej miestnosti, v nej vypáčte malú truhlicu medzi krabicami a z nej získate druhú časť kľúča. V miestnosti napravo pri krabici s nápisom „Ammo“ je na zemi tretia časť kľúča. Skombinujte všetky tri časti kľúča a získate magnetickú kartu. Použite ju na všetky tri kovové panely (vyzerajúce ako popolníky) v predošlej miestnosti a otvorí sa vám tajná miestnosť. V nej vypáčte trezor a získate celkom slušnú výbavu.
V tejto tajnej miestnosti je ešte jeden počítačový panel, ktorý funguje. Použite ho a tým deaktivujete automatické strieľne pred základňou, čím splníte aj tento vedľajší quest za pár skúseností naviac.
9. Základňa Krysích Lebiek
Keď ste so všetkým ostatným hotový, môžete sa pustiť do lebiek. Okolo základne majú na cestách tri stanoviská, ktoré tiež zničte, pretože si tam môžete doplniť nejakú výbavu (plus skúsenosti a tak). Napokon vstúpte do základne južným vchodom (tesne okolo základne majú míny, tak sa držte na ceste). V prvej budove napravo je Dan, ktorého môžete nechať utiecť, alebo zabiť. Napravo nájdete v základni pojazdný Pickup, ďalšie vozidlo, ktoré si môžete privlastniť. Potom polikvidujte ostatných nepriateľov v tábore. Uprostred základne je Phoenix, vodca Krysích Lebiek. Oslovte ho a odhalí vám, kto je zradca vo vašich radoch. Potom máte možnosť ho pustiť (vyhnať, aby ste neklesli na jeho úroveň, čo je však blbosť, keďže je to vrah, zrejme bude vraždiť ďalej, zaslúži si smrť), alebo ho zabiť. Vyrabujte základňu a môžete odísť.
10. Zradca
Vráťte sa naspäť do základne RNR a zájdite za Wesleym. Je tam, kde ste ho stretli aj na začiatku hry, v tábore žoldnierov. Pohovorte si s ním a opäť máte možnosť ho zabiť, alebo nechať ísť (na rozdiel od Fénixa je to len zbabelý idiot). Po rozhodnutí vás navštívi prezident Hayes a dá vám ďalšiu úlohu, pátrať po Tieňoch, ktorí by mohli mať aj vašu sestru, ako ste práve zistili.
AKT II
A. Labyrint
1. Telo v Labyrinte
Na sever vedie cesta cez horský Labyrint, ktorým musíte prejsť. Na začiatku po vstupe do tejto oblasti vás zastavia dvaja típci (Stitch a Shuffle), ktorí chcú, aby ste im priniesli telo muža, ktorý do labyrintu vstúpil. V labyrinte je množstvo Hľadačov, no už by pre vás nemali predstavovať žiadny problém. Prejdite cestou na sever a tam sa zvrtnite a pokračujte na juh (keďže priamo neprejdete). V juhostredovej oblasti nájdete indiána Sedem Duší. Je ranený a zomiera. Môžete ho vyliečiť (ak máte lekárničku – nejaká by mala byť aj pri okolitých mŕtvolách) a indián bude k dispozícii pre váš tím, ak budete mať záujem. No tým tento quest nesplníte.
Ak quest chcete splniť, musíte indiána doraziť sami a potom dlho, dlho, dlho odnášať jeho telo k obom típkom. Za telo dostanete brokovnicu a pár nábojov. Lepšie je byť humánny, indiána zachrániť a tento quest zaradiť medzi zrušené.
2. Labyrint
Stačí vám prejsť labyrintom na druhú stranu, nemusíte sa zabávať so všetkými Hľadačmi, ale môžete prejsť celým labyrintom a pozabíjať ich pre skúsenosti, výbavu a preto, že je to správne. Na konci je chlapík menom Hickey, ktorý tu pracuje pre Hľadačov a tiež vám povie, že Stitch a Shuffle jedia mŕtvoly, ktoré nájdu (alebo im ich niekto prinesie) v labyrinte. Počas rozhovoru môžete povedať, že je po ňom a zabiť ho (inak na neho nemôžete útočiť). Popri ňom už len prejdite a na mape sa vám automaticky zobrazí lokácia Copper Hill.
B. Copper Hill, Aréna, Rajská záhrada, Tres Cabezas
1. Rukojemníci Tieňov, Divoký žrebec
Po vstupe do oblasti vás privíta nomád Caleb a odvedie vás do ich osady. Nomádi sídlia na severe. V osade oslovte vodcu Joshuu. Musíte dokázať, že ste priateľom nomádov. Môžete ho presvedčiť hrozbami, alebo presviedčaním, že to nie je potrebné, ale ak neuspejete, musíte spraviť čin prospešný pre osadu. Chcú od vás koňa.
Ich obchodníčka s ovocím Gerda má jablká. Presvedčte ju, nech vám jedno dá, alebo ho vymeňte za mäso, či vodu. Na kopci západne od osady nomádov, nad Billovým domom žije šaman nomádov menom Aidan. Oslovte ho. Je ochotný dať vám válium, ak mu prinesiete injekčné ihly. Uprostred oblasti, poniže osady nomádov je veľká železničná stanica a nad ňou sú staré sklady, medzi ktorými je aj stará poľná nemocnica tieňov. Postáva pri nej Horatio. Pohovorte si s ním, vstúpte do malej budovy na východnej strane skladov a vezmite si injekcie. S nimi sa vráťte za Aidanom a vymeňte ich za valium. Skombinujte v inventári valium a jablko. Lúka, kde sa pasú divoké kone, je poniže šamana Aidana (juhozápadne). Priplížte sa ku koňom dostatočne blízko a vyhoďte jablko s váliom na zem. Kôň ho zje a omámeného ho automaticky odvediete do osady nomádov.
Teraz, keď ste priateľom nomádov, tak vám Joshua povie informácie o tieňoch a tiež vám dá radu, že najlepšie ako sa ich zbaviť, je zabiť ich generála. Kde by mohol generál byť, by mohol vedieť starý Bill. Bill žije v dome na kopci poniže šamana Aidana. Zájdite za ním a povie vám, kde sa momentálne nachádza konvoj s generálom. Bežte po ceste ku konvoju a prepadnite ho. Pozabíjajte všetkých Tieňov a napokon zistíte, že generál bol dvojník a že o vašom útoku vedeli. Máte medzi sebou zradcu.
2. Zradca
Keďže boli vaše plány vyzradené, zájdite za Joshuom a pohovorte si o tom. Do úvahy pripadá Caleb, pretože krátko potom, čo vás doviedol do tábora, zmizol. Kde je, by mohla vedieť jeho žena Fatma. Vyspovedajte Fatmu, trochu sa jej vyhrážajte a povie vám, že nevie, kde je jej manžel, ale že zrejme bude vo svojej jaskyni a nájsť ho môžete pomocou slepeckých psov. Povyše Fatmy si zo šnúry s prádlom vezmite Calebov kabát. Zájdite za slepcom menom Arik. Dajte mu nejaké mäso a trochu vody a on vám požičia svojho psa Lajku. Sledujte psa, ktorý podľa pachu z kabáta vystopuje Caleba až do jaskyne v severovýchodnom rohu oblasti. Tam sa vám Caleb prizná a prezradí aj, že generál Tieňov je v Copper Hille, ale obrana že je oslabená. Napokon sa rozhodnite, či tohto zradcu ušetríte, alebo zabijete (Joshua ocení, ak ho necháte žiť, aby mohol odísť s manželkou a synom). Psovi nezabudnite povedať, nech sa vráti k Arikovi.
3. Stratený doktor
Keď sa vrátite za veliteľom nomádov, Joshuom, potom, čo sa vysporiadate so zradcom Calebom, tak vám povie, aby ste priviedli ich šamana Aidana, pretože potrebujú jeho služby. Aidan sídli západne od tábora nomádov (už ste za ním boli, keď ste zháňali koňa). Aidan chce dve kože z divokých psov, aby na ne mohol spísať posvätné texty a až potom je ochotný sa vrátiť. Povyše Aidana, severozápadne sa potuluje pár Dingov. Zabite ich a pomocou noža a schopnosti prežitia v divočine im odstráňte kožu. Dva kusy kože odovzdajte Aidanovi. Ak ste predtým požadovali odmenu, tak dostanete aj steroidy.
4. Gang detí
V severovýchodnom rohu oblasti (na kopci nad osadou nomádov, kde sa skrýval Caleb) táborí detský gang. Deti by radi od vás nejaké jedlo a spomenú, že majú granáty. Pýtajte si tie granáty a ponúknu vám ich, ak sa postaráte o pár členov Krysích lebiek, ktoré prepadli konvoj so zásobami. Máte ich zabiť a vziať si, čo chcete a ostatné si potom, keď to bude nestrážené, vezmú deti. Jednoduchá úloha, len zájdite do juhozápadnej časti oblasti a tam pri ceste nájdete odstavených pár kamiónov a vozidiel, pri ktorých sú Krysie lebky. Pozabíjajte ich, vezmite si, čo potrebujete a vráťte sa k deťom, kde oznámte Alexe, že je to vybavené. Z krabice, pri ktorej stála, si vezmite pár granátov.
5. Copper Hill
Ako ste zistili od zradcu Caleba, tak Copper Hill je oslabený, pretože poslali väčšinu vojakov na odrazenie RNR. Samozrejme to neznamená, že je dedina úplne bezbranná a čaká vás pekný súboj, ale vojakov je tam menej a to znamená, že máte šancu sa o tiene postarať. Nabehnite do dediny a pozabíjajte nepriateľov, vrátane generála. Od umierajúceho generála získate nové informácie. Prezrite si jeho telo kvôli výbave, ale aj kvôli tajným dokumentom, z ktorých získate polohu novej lokácie – Vesseltownu. Po vašom oslobodení dediny sa sem vrátia aj jej pôvodní obyvatelia, ktorí sa dočasne stiahli do provizórneho tábora za kopcom, západne od dediny.
6. Deborah
V malom tábore, v juhozápadnej časti oblasti, za kopcom pod cestou (poniže miesta, kde Krysie lebky prepadli kamióny) je osada utečencov z Copper Hill. Medzi nimi je aj Deborah, ktorú si v prípade záujmu môžete vziať do tímu.
7. Ukradnutá Whisky
Keď oslobodíte Copper Hill a vrátia sa tam ľudia z tábora, tak oslovte chlapíka menom Manny. Vlastní tu bar a povie vám, že mu niekto ukradol všetky zásoby. Zájdite do juhozápadnej časti oblasti a tam nad cestou (povyše prepadnutých kamiónov) je domček, pri ktorom sú traja opilci. Požadujte od nich alkohol naspäť a buďte tvrdý, inak vás oklamú, že nič nemajú. Ak ich presvedčíte, tak vám dajú tri sudy whisky. Tie zaneste naspäť Mannymu. Za odmenu si môžete pýtať niečo na pitie a dostanete pár fliaš whisky.
8. Rozbitý generátor
Keď oslobodíte Copper Hill a vrátia sa tam ľudia z tábora, tak oslovte starostu menom Madison, je pri centrálnej budove v dedine. Ak od neho budete chcieť odmenu za záchranu dediny, dostanete brnenie, ale nebudete môcť prijať tento quest. Ak poviete, že ste radi pomohli, požiada vás ešte o niečo – generátor v dedine je pokazený a potrebujú nový ovládací modul. Choďte do juhozápadnej časti oblasti, na kopec priamo nad miestom, kde sú prepadnuté kamióny. Tam je stará rádiová stanica. Za veľkou budovou je pri odpadkoch malý žltý generátor. Prezrite ho a nájdete v ňom funkčný modul. S tým zájdite naspäť do dediny. Povyše Madisona, pri budove neďaleko Mannyho baru, je rovnaký, žltý generátor. Vložte doň modul (presuňte ho z inventáru na generátor) a opravíte ho. Oznámte to Madisonovi a dostanete za odmenu dve prilby. Počas vášho rozhovoru sa generátor opäť pokazí – treba nové sviečky, tak súhlaste s pomocou. Sviečky (špirálu) nájdete v starom nákladiaku hneď pri generátore. Vložte ich do generátora a opäť funguje. Oznámte to Madisonovi a dostanete ostreľovačku a granáty. Tým je táto úloha splnená.
9. Aréna
V prostrednej časti oblasti, nad dedinou Copper Hill, je stará vlaková stanica. Pred jej hlavnou budovou je niečo ako mini parčík so štyrmi stromami, uprostred ktorých je reklamný stĺp, na ktorom je reklama na arénu. Prečítajte si ju s vašou hlavnou postavou a získate lokáciu na mape. Zájdite do tej oblasti. Môžete preskúmať okolité budovy a nájsť nejakú dobrú výbavu. Napokon choďte k aréne a oslovte chlapíka menom Marco. Organizuje zápasy. Bojuje sa bez zbraní, takže treba mať schopný boj na blízko. Po boji je vašou výhrou to, že môžete obrať porazeného o všetky jeho veci. Prijmite zápas a porazte pár súperov. Oberte ich o ich veci a získate pár zaujímavých brnení. Neskôr, keď sa stanete šampiónom, môžete bojovať ďalej a opäť oberať nepriateľov, ale len o veci, brnenia už nedajú, ale od Marca dostanete nejaké veci priamo z jeho skladu, aby sa vám to vyplatilo.
10. Rajská záhrada
Pri osade nomádov je aj malá skupinka ľudí, ktorých vedie Abraham. Povie vám, že hľadajú rajskú záhradu a ak im pomôžete dostať sa tam, tak vás vezmú so sebou. Súhlaste a vydajte sa do novej lokácie na mape, do Rajskej záhrady. Abraham a jeho družina pôjdu s vami. Tam pokračujte na západnú stranu mapy k záhrade. Po pár krokoch zistíte, že vám niekto otrávil vodu. Navrhnite, aby sa každý napil z plechovky každého a napadne vás Fjodr, ktorý je zradca. Stačí vám pokračovať po hlavnej ceste a dostanete sa až na západ ku komplexu. Pri ňom vás napadnú dva medvede, ktoré zabite. Pokračujte až medzi budovy, kde sa počas scénky objavia banditi. Abraham spomínal, že mu niekto ukradol časť mapy a to sú oni. Celé to bol výmysel, Abraham našiel reklamný leták, nie mapu a za to, že sa sem zbytočne trepali, ho zabili. Zabite ich a tým je úloha splnená. Abrahamova dcéra a vnuk sa vydajú preč, nájsť si miesto pre život, keďže raj už nie je.
11. Vykrádač hrobov v Rajskej Záhrade
Uprostred oblasti „Rajská Záhrada“ je osada indiánov. Keď sa k nej priblížite, objavia sa ich bojovníci a nezdvorilo vás volajú za náčelníkom. Ak odmietnete, musíte vyvraždiť celú osadu, takže prijmite. Náčelník Tyee chce vedieť kto ste a potom vám povie, že bieli im robia problémy a narušujú ich hroby. Choďte západne od osady a tam pod veľkým kopcom medzi stromami, za malou dolinkou je pohrebisko. Prezrite si hroby a nájdete zlomenú lopatu a prsteň s iniciálkami „IC“. V okolí sa občas vyskytuje chlapík menom Ian Chase. Severne nad osadou indiánov je kopec, na ktorom je obetná skala, je celá od krvi a pri prieskume to aj okomentujete. Okolo polnoci tu Ian praktikuje satanské rituály (ale našiel som ho tam tancovať aj poobede, hoci aj pri rozhovore s Tyeem, mu poviete, že tam chodí o polnoci). Oslovte ho a odhaľte ho, že kradne indiánske mŕtvoly, aby mohol robiť svoje rituály. Môžete mu povedať, nech vám dá svoje veci a necháte ho, čím dostanete pár zaujímavostí (ktoré si môžete inak vziať aj z jeho mŕtvoly), ale aj tak ho môžete udať. Môžete mu rovno povedať, že ho udáte, alebo ho môžete na mieste zabiť a už len oznámiť jeho popravu. Nech sa rozhodnete akokoľvek, nahláste to potom Tyeemu (ak ste Iana nezabili, zabijú ho indiáni. Nezabíjajte ho, môže to byť chyba, potom sa mi nedalo povedať Tyeemu, že som vypátral ich vykrádača).
12. Náhrdelník
V osade indiánov je chlapec Anoki. Je nešťastný, pretože chce darček pre svoje dievča Aleshanee. Má to byť náhrdelník z pazúrov, alebo tesákov. Cestou do rajskej záhrady s Abrahamom ste zabili dva medvede, takže máte nejaké pazúre a tesáky (ak nemáte schopnosť získať ich, tak ich môžete získať nikde inde, napr. kúpou). Na indiánskom pohrebisku prehľadajte hroby a nájdete šnúrky – dlhú a krátku. V inventári môžete skombinovať medvedí tesák a/alebo medvedí zub a šnúrku (dlhá – náhrdelník, krátka – náramok, Anoki prijme len náhrdelník).
Ešte máte aj jednoduchší spôsob. V rámci úlohy vypátrať vykrádača indiánskych hrobov nájdete chlapa menom Ian Chase. Keď úlohy vyriešite, indiáni ho zabijú a z jeho tela si môžete vziať náhrdelník z tesákov a ten odovzdať Anokimu.
Napokon zistíte, že si za svoju drahú vybral dospelú a vydatú ženu, no nič to nemení na fakte, že ste úlohu splnili.
13. Tres Cabezas, Čarodejnice
V Copper Hill, pri skladoch nad železničnou stanicou, postáva chlapík menom Horatio. Dozviete sa od neho, že ich dedinu Tres Cabezas prepadli a dostanete jej lokáciu do mapy. Vydajte sa tam. Prvú úlohu splníte len tým, že sa sem dostanete. Tu môžete získať ďalší quest. No nezabudnite prezrieť oblasť pre výbavu na použitie a predaj. Prejdite potom do severnej časti (musíte na východ, hore a na západ, neprejdete priamo, hory treba obísť). Tam je dedina New Catalina. V prostrednej časti, kde je aj obchodník, sú zavreté v klietke dve ženy, o ktorých tu tvrdia, že sú čarodejnice. Fran a Iris sú však nevinné a ľudí na nich poštvala miestna vedma Jenna, ktorá tvrdí, že sú zodpovedné za chorobu, ktorá prepukla v dedine.
Najprv oslovte Lincolna, vodcu dediny a spýtajte sa, či je tu niekto, kto neverí na čarodejníctvo a také veci. Odporučí vás za doktorom Marcusom. Oslovte Marcusa, ten má podozrenie, že nákaza môže byť z potravy. Voda to asi nebude, lebo nie sú nakazení všetci, takže možno chlieb, čo predáva Warren, alebo mäso, čo predáva Robin. Máte od nich doniesť zoznamy zákazníkov, aby ich mohol porovnať s chorými. Warren je pri poli a Robin v zrube pod kopcom. Oslovte ich a zoznamy vám dajú. Tie potom odneste doktorovi Marcusovi. Pravdepodobne to bude žito, no doktor potrebuje istotu. Máte mu priniesť vzorku žita a knihu o toxikológii. Knihu má jeho priateľ zo susednej dediny, Horatio. Viete, že ten je už v Copper Hille, pri skladoch nad železničnou stanicou, tak tam za ním zájdite a vypýtajte si knihu, ktorú vám v pohode dá. Žito si vezmite sami, stačí zájsť na pole za Warrenom a vaša postava si vezme vzorku. Knihu aj žito odovzdajte doktorovi. Zistí, že je to parazitná huba na žite. Oznámte to Lincolnovi a on oslobodí dievčatá a všetko sa vyrieši. Môžete ho potom ešte skúsiť presvedčiť, nech vám dá nejakú odmenu a dostanete pár granátov.
C. Vesseltown
1. Vesseltown, Andrew a múzeum, Tiene
Keď dorazíte do Vesseltownu, zistíte, že je to len pár opustených budov v prístave. Postupujte na sever popri pobreží, keď zistíte, že pravý Vesseltown je osada lodí pod hrádzou, kde zostali lode potom, čo sa odparila voda. Musíte sa dostať dole. Popri hrádzi narazíte aj žeriav. Poniže neho je pri ohni, pri kontajneroch Andrew. Vie obsluhovať žeriav a mohol by vás dostať dole, no chce za to na oplátku, aby ste mu získali prístupový kód do Múzea múmií, pretože nemá kde bývať. Múzeum je na severozápade, stačí sledovať jedinú cestu, ktorá tam vedie pomedzi kopce.
Sú dve možnosti, ako získať kód k múzeu. Jednou je ísť priamo k múzeu. Za ním je pri kontajneri na zemi pár brožúr o múzeu. Naštudujte si ju a potom povedzte Rupertovi, že by ste si chceli múzeum prezrieť. Povolí, ak preukážete, že ste kultúrne vzdelaný a teda mu musíte odpovedať správne na pár otázok. Odpovede poznáte z brožúry (C, B, F, D, D, E, G, C) a keď správne odpoviete na všetky, získate kód.
Druhým spôsobom je zájsť za Rupertovou manželkou Conny. Býva v dome na začiatku oblasti, na južnej strane prístavu. Povie vám ten kód, ak privediete späť somára s Rupertovými vecami. Somár sa pasie na kopcoch na severe medzi prístavom a múzeom. Keď k nemu prídete, bude vás nasledovať. Odveďte ho ku Conny. Ak sa príliš vzdialite, tak zostane stáť a musíte sa po neho vrátiť. Keď ho odovzdáte Conny, prezradí vám kód k múzeu. Zájdite do múzea a povedzte Rupertovi, nech sa vráti k svojej žene, ktorá je osamelá.
Kód 0443 oznámte Andrewovi. Ten vám povie, že žeriav je však pokazený. Ak máte dostatočne vysokú schopnosť techniky, tak to rovno opravíte sami. Ak nemáte, tak musíte nájsť karburátor. Jeden som našiel v múzeu a druhý v starom aute v garáži západne od začiatku dokov, za kopcom od prvých budov, vedie tam lesná cesta. Keď je žeriav opravený, zvezie vás Andrew dole.
Keď sa dostanete dole, tak ste priamo v tábore tieňov. Všetkých pozabíjajte. Keď padne posledný vojak Tieňov, tak nasleduje miniscénka s posledným zomierajúcim. Vezmite si z jeho tela kľúč a osloboďte ním väzňov z klietky. Tam je aj vaša sestra, no dali jej nejaký jed a musíte nájsť protijed. Pozná základňu tieňov, tak vám ju zaznačí na mape, protijed by mohol byť tam.
Keď splníte zvyšné dve úlohy vo Vesseltowne, tak môžete spokojne odísť. V osade je aj nové vozidlo, ktoré môžete použiť. Vyrazte do hlavného tábora tieňov.
2. Cesta z Vesseltownu
Potom, čo ste našli Andrewovi nový domov, tak opustil žeriav a vy a ľudia v osade sa nemáte ako dostať preč. Choďte k žeriavu a pod ním stoja Brad a Craig. Pracujú na lietajúcom stroji, ktorý by im pomohol dostať sa von, no potrebujú od vás predné sklo a list pre rotor. Choďte až úplne na sever oblasti, vysoko nad osadou. Tam nájdete pri hrádze pár vrakov starých áut. Jedno z nich má nepoškodené predné sklo, vezmite si ho. Otočte sa doprava, presne východne od týchto vrakov áut je zničená helikoptéra. Choďte k nej a vezmite si z nej listy zadného rotoru. Vráťte sa za Craigom a Bradom a odovzdajte im potrebné veci. Na chvíľu sa vzdiaľte a keď sa vrátite, bude stroj pripravený. Poletíte s ním a dostanete sa hore, tam automaticky použijete žeriav a vytiahnete hore oboch chlapov. Craig prevezme funkciu žeriavnika a tak máte odteraz voľný pohyb medzi hornou a spodnou časťou.
Môžete sa zastaviť za Andrewom a pokúsiť sa ho presvedčiť, že je zodpovedný za to, že ste sa takmer zabili v minihelikoptére a ak uspejete, dá vám pár liečivých bylín.
3. Seanov vynález
Potom, čo oslobodíte Vesseltown od Tieňov, tak sa doň vrátia pôvodní obyvatelia, čo to prežili. Medzi nimi je aj Emily, ktorá vás prosí, aby ste zistili, čo je s jej mužom Seanom. Pracoval na nejakom vynáleze a odišiel z osady ešte pred príchodom tieňov. Choďte do vraku obrovskej lode, uprostred ktorej Sean pestuje nejaké rastliny. Nájdete tam jeho poznámky a jeho denník. Prečítajte si to a zistíte, o čo ide. Oznámte Emily, že Seana zrejme nenájdete, ale môžete jej pomôcť dokončiť jeho vynález, aby mala z čoho žiť. Potrebujete olej a alkohol. Zájdite do múzea, ktoré spravuje Rupert a teraz už aj Andrew. V múzeu nájdete lieh a vazelínu. Vezmite si ich a vráťte sa za Emily. Len jej tieto prísady odovzdajte a úloha je splnená. Keď tu budete najbližšie, zastavte sa za ňou a dostanete aj jeden z krémov, ktoré vyrobí. Prebratím opaľovacieho krému quest ukončíte.
D. Veliteľstvo Tieňov
1. Tiene
Musíte sa dostať do základne tieňov.
Prvý spôsob: V dedine zájdite za Angusom a spýtajte sa ho, ako sa dostať do základne tieňov. Odporučí vám navštíviť troch chalanov menami Honest, Fun a Lickit, ktorí žijú poniže dediny. Zájdite za nimi a povedia vám, že chcú za svoju pomoc nové domáce zviera. V dedine zájdite za Shanti a za pár kusov mäsa od nej kúpte jedného varana a toho potom zaveďte chalanom. Povedia vám, že do základne tieňov chodia v prestrojení za smetiarov. Z ich krabice si môžete vziať montérky (pre celú svoju partu) a aj tabak (ktorý môžete zaniesť Angusovi, chcel ho za radu, čo vám dal). V montérkach vás do základne vpustia.
Druhý spôsob: choďte do juhozápadnej časti oblasti. Tam majú Tiene fitnes, tomu sa vyhnite, inak vás hneď napadnú. Na kopci nad fitneskom je malá búda s rozvodnou skrinkou. Pomocou nej vypnite elektrinu v plote. Potom môžete preliezť plot, keď nebude nablízku žiadna stráž.
Tretí spôsob: Prvé dva spôsoby sú bez boja. Posledným spôsobom je samozrejme zaútočiť na stráž pri bráne a prebojovať sa dnu.
Keď sa dostanete dovnútra, bežte do centra tábora, kde vás čaká scénka, v ktorej sa vám predstaví Abel, vodca tieňov. Vyjaví vám pravdu o tom, že to váš prezident Hayes zaútočil na nich a on je ten zlý. Z vašej sestry sa stane jeden z nich, pretože to robia ľuďom z RNR a ju si proste pomýlili, hajzli. Objaví sa aj prezident (frajer, dostal sa tam nepozorovanejšie než vy) a chce, aby ste zabili Abela. Vaša sestra je proti, keďže sú to už jej ľudia (mrcha nevďačná). Zlým byť nemôžete, pretože ak sa rozhodnete pridať k prezidentovi, Abel vás zabije svojou jednorazovou super zbraňou z budúcnosti, na ktorú žiadne brnenie neplatí. Takže si zvoľte pridať sa k Tieňom a začínate nanovo. Vyberte si jednu z dvoch lokalít, obe vedú do tajnej jaskyne, kde ukrývajú vedcov, ktorých chce Hayes získať.
E. Trhlina, Jaskyne tieňov
Môžete si vybrať, kadiaľ pôjdete do tajnej jaskyne, či cez jaskyne tieňov, alebo cez trhlinu.
1a. Trhlina
Ak si zvolíte trhlinu, dostanete sa k priepasti, cez ktorú vedie most, no je však zničený. V severnej časti oblasti má základňu chlapík menom Lee. Pohovorte si s ním a napadne ho, že by sa dalo napnúť cez priepasť lano pomocou balistu. No ten potrebuje opraviť, chýba mu vrhacie rameno, reťaz a koleso. Reťaz nájdete rovno pri balistoch, no je prasknutá, tak ju dajte Leemu, ten ju opraví. Uprostred Leeho tábora je vrak auta, preskúmajte ho a nájdete v ňom súčiastku, čo sa dá použiť miesto vrhacieho ramena. V severnej časti tábora má Lee nedokončený katapult a balistu. Z tohto balistu si vezmite koleso a spolu s reťazou a ramenom ich pripevnite na balistu poniže Leeho. Keď balistu opravíte, dajte ho použiť a odtlačíte ho k priepasti. Tam ho dajte znovu použiť a vystrelíte lano na druhú stranu. Potom už len dajte použiť lano a dostanete sa na druhú stranu priepasti a do mapy získate lokáciu Tajnej jaskyne.
1b. Jaskyne tieňov
Jaskyne tieňov tvorí jaskyňa s dvoma hlavnými chodbami. Tá naľavo vedie von a tá napravo k tieňom, ktorí sú odpadlíckou frakciou pôvodných tieňov a sú extrémistickými rasistami. Hoci vyčistíte celú ľavú chodbu (kde je len pár nepriateľov), nepomôže to, musíte zabiť všetky tiene v oblasti, aby boli Anie a Abel ochotní prejsť jaskyňou. Pri boji aspoň získate skúsenosti a dosť dobrej výbavy. V ľavej chodbe je tesne pred východom malé stanovisko tieňov, kde nájdete kľúč k ich zbrojnici, okolo ktorej ste šli a aj papiere s ich stanovami (len pre zaujímavosť). Takže keď po vyčistení tábora na pravej strene prejdete k východu z jaskyne na ľavej, získate do mapy lokáciu Tajnej jaskyne.
F. Tajná jaskyňa, Biosféra
1. Ranení
Po príchode do jaskyne sa Abel pôjde venovať iným záležitostiam a Anie tiež pôjde pomáhať „svojim ľuďom“ (krepaňa). Hneď pri vás je ošetrovňa, kde robí lekárka Kayla. Oslovte ju a bude chcieť tri lekárničky. Myslím, že nejaké je možné nájsť aj v jaskyni, ale kľudne si po ne môžete odskočiť do iných oblastí. Keď máte tri veľké lekárničky, tak jej ich odovzdajte.
2. Časované nálože
Keď stretnete Abela, tak vám povie, že RNR uložila výbušniny na štyri podporné stĺpy jaskyne. Treba ich nájsť a odstrániť. Prvý stĺp je hneď na začiatku oblasti, nad nemocnicou, pri veľkej mise s ohňom. Druhý stĺp je v južnej časti, v strede, pod studňou, kúsok západne od neho sú klietky so zvieratami. Tretí stĺp je v severovýchodnej časti, oproti zamknutej zbrojnici, neďaleko zasypaných vedcov. Štvrtý stĺp je na severe, na ohybe. Pri jednom z nich nájdete Wrighta, miestneho technika, no s výbušninami vraj nemá skúsenosti. Odstráňte aspoň jednu výbušninu cestou k nemu a pri rozhovore na to poukážte a on vám potom dovolí postarať sa aj o ďalšie. Zneškodnite všetky štyri a tým je úloha splnená. Ešte to môžete oznámiť Wrightovi, no bez odmeny.
3. Zamknutý sklad zbraní
V severovýchodnom rohu, za mostom, poniže zasypaných vedcov je sklad zbraní. Má ho na starosti Zeke, no stratil od neho kľúč. Môžete dvere odpáliť prachom, alebo vypáčiť. Tým splníte úlohu a Zeke vám tiež dodá, že si môžete poslúžiť obsahom skladu, kde je celkom dosť munície.
4. Vedci, zosuv pôdy
Vašou hlavnou úlohou je zachrániť vedcov. V severovýchodnej časti za mostom, nad skladom zbraní je zosuv pôdy. Záchranné práce vedie Samson. Povie vám, že rýchlejšie by to šlo, keby niekto opravil banský báger. Ten je na šrotovisku na západnej strane. Zájdite tam a obzrite si ho. Zistíte, že potrebujete do neho benzín a rozdeľovač. Benzín nájdete na zemi pri krabiciach pri nemocnici, alebo v trezore jednej z budov nad klietkami so zvieratami (južne od bagra). Rozdeľovač nájdete na poličke v sklade zbraní (musíte sa doň dostať v rámci vedľajšej úlohy „Zamknutý sklad zbraní“.). Potom sa vráťte k bagru, nalejte doň benzín a opravte rozdeľovač. Oznámte Samsonovi, že je to opravené. Musíte nájsť ešte niekoho, kto s tým vie jazdiť. Tou osobou je Hale, ktorého nájdete v nemocnici. Požiadajte ho, aby pomohol s bagrom – súhlasí a automaticky sa presuniete k mieste zosuvu. Záchrana sa zdarí. Potom ešte môžete skúsiť presvedčiť Samsona, aby vám dal odmenu a dostanete super prilbu. Napokon oslovte Jacoba, chlapíka, ktorého ste zachránili spod zosuvu. Zistíte, že vedci tam neboli a že ich už odviedla RNR. Jacob vám dá ich batoh, či tam nenájdete niečo užitočné.
V batohu ste našli pamäťovú kartu a minioperačnú prilbu. Jacob vám poradí, že by o nej niečo mohol vedieť Hyde. Hyde stojí na juhu, v strednej, dolnej časti medzi nemocnicou a klietkami so zvieratami. Hyde vám povie, o čo ide a naoperuje vám s vaším súhlasom do mozgu informácie z pamäťovej karty. Tak získate na mapu lokáciu biosféry (ako keby vám to nemohol povedať Abel, keďže tam už bol).
Vydajte sa k východu z oblasti pred nemocnicou a tam vás osloví Ruth, ktorá vraj vie, kde je RNR s vedcami. Údajne sa museli ukryť pred piesočnou búrkou do jednej jaskyne. Prejdite do tejto malej jaskyne, ktorá je novou lokáciou na vašej mape. V jaskyni pozabíjajte všetkých nepriateľov a napokon si pohovorte s oboma vedcami, ktorých ste zachránili a zistíte niečo o biosfére. Tam sa napokon vydajte.
5. Biosféra
Záver nastáva. Ste v biosfére, ktorú musíte oslobodiť od vojakov RNR, aby bola prístupná pre dobro všetkých. Postupujte cestou vpred a pri prvom stanovisku vojakov sa vám vojaci vzdávajú. Môžete ich nechať odísť, alebo presvedčiť, aby sa k vám pridali (v tom prípade ich nemôžete ovládať, ale budú vás sprevádzať a bojovať s vami, no príliš veľa nevydržia), alebo s nimi bojovať (čo je zbytočné). Potom už len postupujte ďalej a prebojúvajte sa cez hromadu nepriateľov. Keď pozabíjate všetkých vojakov, utečie sa Hayes schovať do domu v tábore v severovýchodnej časti. Zájdite tam za ním a skoncujte to. Potom už len sledujte úplný záver. Napokon ešte môžete pokračovať v hre, ale už len pre dobrý pocit, či dokončenie vedľajších úloh. Ani len podstatné postavy sa tu s vami nebudú zhovárať, keďže budú zaneprázdnené postávaním na mieste. No čo, ukončili ste túto veľmi dobrú, no nedocenené hru. |
|
[Verze pro tisk] [Zpět] |
|
|
|
|
|