|
|
|
Návod - HCA - The Ugly Prince Duckling
|
|
|
Koupit hru Vyhledat na internetu |
Popis hry: Adventura, jejĂmĹž hlavnĂm hrdinou je sĂĄm dĂĄnskĂ˝ spisovatel coby 14letĂ˝ chlapec, jehoĹž cĂlem je dostat se mezi kodaĹskou smetĂĄnku, protoĹže jenom z tĂŠto pozice mĂĄ nÄjakou ĹĄanci na to, aby zĂskal kouzelnĂŠ kĹesadlo a zachrĂĄnil princeznu, jeĹž byla oÄarovĂĄna zlĂ˝m trollem, kterĂ˝ na sebe vzal podobu pana Schwarze. Moc to sice nevypadĂĄ, ale hra nenĂ primĂĄrnÄ postavenĂĄ na vĂ˝jevech z AndersenovĂ˝ch pohĂĄdek a pĹĂbÄhĹŻ (i kdyĹž je vyuĹžĂvĂĄ). Daleko vĂce vychĂĄzĂ z Andersenova skuteÄnĂŠho ĹživotnĂho pĹĂbÄhu a snahy stĂĄt se slavnĂ˝m umÄlcem. Cesta mezi smetĂĄnku vĹĄak nebude jednoduchĂĄ a bude vĂĄs v roli Andersena stĂĄt mnoho ĂşsilĂ a sprĂĄvnĂ˝ch voleb, jeĹž se budou tĂ˝kat hlavnÄ vĂ˝bÄru pro danou situaci nejprospÄĹĄnÄjĹĄĂch pĹĂĄtel. PrĂĄvÄ skrze nÄ vede cesta ze ĹĄpinavĂ˝ch kodaĹskĂ˝ch ulic 20. let 19. stoletĂ aĹž do pĹepychovĂ˝ch vilek a palĂĄcĹŻ. |
|
Autor: Andrej EperjeĹĄi
|
Návod:
[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
HCA - The Ugly Prince Duckling
Čas 1
Začínate pri mestskej bráne. Medzi bránou a námestím chodí stráca, ktorý vás vyhodí, ak sa dostanete do jeho blízkosti, pretoe nemáte prácu a v meste obrákov nechcú. Stačí ho vak obís a po meste sa môete potom pohybova vožne. V meste oslovte mladého tudenta (v červenom obleku). Povie vám, e zháňa Hadí Dús (Snake Jucie). Stačí sa popýta v meste a odporučia vás za trpaslíkom v mlyne. V zadnej časti sú schody vedúce k mlynu, tak vybehnite hore. Do mlynu vás vak trpaslík nevpustí, vraj tam smie len princ, čo má magický prach (Magic Glow). Zbehnite naspä dole do mesta. Ak oslovíte pár žudí, povedia vám, e vás hžadá starena. No môete ís rovno za ňou, je pri vstupnej bráne a obauje ju mladý tlsoch v modrých atách. Kopnite ho do zadku a starena vám z vďačnosti dá magický prach.
Skúste sa vráti s prachom do mlynu, ale pred schodmi na kopec uväznil cap kancelára. V uličke pred cestou k mlynu by mal by chlapec s vežkým klobúkom, ktorý sa stará o capa. Nevie kde, tak vás poiada, či by ste ho nenali a dá vám aj mrkvu, na ktorú ho môete naláka (Carrots). Dajte capovi mrkvu a ten vás bude nasledova. Cap je dos blbý a môe sa zaseknú, alebo zaosta, tak choďte pomaly, nech je pri vás. Keď budete aj s capom pri chlapcovi, oslovte ho. Prevezme si capa, vám dá ďaliu mrkvu a uvidíte, ako kancelár odíde z pred schodov.
Vybehnite hore do mlynu a dajte trpaslíkovi magický prach. Vstúpte do mlynu a zo stola na žavej strane si vezmite hadí dús. Vráte sa s dúsom do mesta za tudentom (mal by by v blízkosti brány) a dajte mu ho. Za odmenu dostanete 6 mincí a povie vám, aby ste sa za ním neskôr zastavili.
Teraz choďte na námestie za princeznou. Oslovte ju. Chce od vás koláč. Choďte hornou ulicou z námestia a tam je predavačka. Pouite na ňu svoju peňaenku a kúpite si koláč (Cake). Medzitým začujete, ako princeznú uniesli. Pohovorte si s žuďmi z mesta. Zistíte, e trolovia uniesli princeznú, e trolov počuli v mlyne, e v mlyne je tma a e by sa vám hodili zápalky. Nažavo od brány postáva dievčatko so zápalkami. Kúpte si od neho tri zápalky (Matches) za dve mince. Potom sa vráte do mlynu.
Vnútri sú dvaja trolovia. Ak vás chytia, tak vás vykopnú z mlynu a zakadým vám zoberú jednu zápalku, keďe ich intelekt odhalil vá zámer. Ak vám zlomia vetky tri, tak si budete musie kúpi nové. Vám vak stačí prebehnú k lampe napravo od vstupu a zapáli ju zápalkou. Svetlo trolov vyenie von. Teraz zachráňte princeznú. Potiahnite najprv žavú páku, čím spustíte klietku s princeznou. Potom uvožnite driaky priamo na klietke, čím uvožníte jej dno. Napokon potiahnite pravú páku, čím klietku opä zdvihnete a princezná aj s dnom zostanú na podlahe.
Po scénke ste s princeznou pod mlynom. Mesto je zahalené tmou a objavili sa v ňom ďalí trolovia. Musíte princeznú doviez do bezpečia. Je rozumná podobne ako cap, tak choďte opatrne. Taktie sa vyhýbajte trolom. Ak pôjdete dlhou trasou, môete narazi na krysy, ktorých sa princezná zžakne. Stačí krysy kopnú a znovu oslovi princeznú, ktorá sa upokojí a zas vás nasleduje. Princeznú doveďte k miestu, kde ste kúpili koláč. Tam aj zastane a chce koláč, inak vraj nepôjde ďalej (napriek trolom, fakt je podobná capovi). Tak si len vezmite koláč z inventára a dajte jej ho. Predavačka koláčov je preč a tým sa uvožnil prechod uličkou do ďalej časti mesta. Tadiaž prejdite a tam choďte dožava (nadol). Odveďte princeznú k stránikovi a tam u sama odíde do bezpečia. Vás nevpustia. Take sa vráte na rázcestie a choďte na druhú stranu. Tam nájdete starenu, ktorá vám magicky otvorí strom, do ktorého vstúpite.
Čas 2
Pokračujte chodbou vpred a na ceste nájdete kotol (Cauldron). Vezmite si ho a starena vám spustí rebrík. Zatiaž ho ignorujte a pokračujte vpred, a na koniec chodby, kde prejdite drevenými dverami napravo. Za nimi choďte k otvoru a cez tajný priehžad v brnení uvidíte rozhovor kráža a kancelára. Vráte sa do chodby a vylezte hore rebríkom. Dajte kotlík starene a chce od vás mŕtvu vranu, slimačí sliz a hadí dús. Vyjdite zo záhrady a pohžadajte v meste chlapca v klobúku s capom. Oslovte ho a dá vám mŕtvu vranu (Dead Crow). Zaneste vranu do záhrady a hoďte ju do kotla. Oslovte starenu a dá vám medenú krabičku (Copper Box).
Vráte sa do mesta. Môete zisti od žudí, e vás hžadal tudent. Ten, čo ste mu priniesli hadí dús a povedal vám, aby ste ho neskôr vyhžadali. Býva v sivom dome pri ruinách. Pred domom stojí princezná. Vojdite dnu a oslovte ho. Povie vám, e u ten dús nepotrebuje, tak si ho vezmite z poličky (Snake Juice). Prezrite si jeho alchymistický stôl. Povedal vám, e robí pokusy so slimačím slizom. Polote na stôl vau medenú krabičku. Potom pouite horák pod bankou a čas slizu pretečie do nádoby. Pouite tú nádobu a sliz prelejete do vaej medenej krabičky, ktorú si vezmete aj so slizom naspä (Copper Box filled with Snail Slime). Vráte sa do záhrady a hoďte do kotla sliz aj dús. Oslovte starenu a tá vám daruje vlajku (Pennant of the Lion Knight) a odletí preč.
Vráte sa do mesta a choďte za krajčírom. Má dom v ulici ponie tej s princeznou. Nájdete ho žahko, má nad dverami zavesené vežké nonice. Vstúpte a oslovte krajčíra. Keďe máte odporúčanie od tudenta (nemáte, ak ste sa so tudentom nezhovárali pri braní dúsu), tak vás príjme za svojho učňa.
Prvou úlohou je prida zlaté gombíky na uniformu, ktorú ije pre kráža. Na poličke si z krabičky vezmite zlaté gombíky a len ich ulote na uniformu na stojane. Za odmenu dostanete aty krajčírovho učňa, take u aspoň nie ste taký otrhanec. Teraz máte celkovo dokonči uniformu. Pozrite si obrázok hotovej uniformy za podstavcom a zistíte, čo vám chýba. Z poličky za krajčírom si vezmite golier (Uniform Collar) a pridajte ho na uniformu. Stuha je v poličke pri okne, no polička je zamknutá. Krajčír vám povie, e jeho predolí učeň Ludvig ukradol nejaké veci aj kžúč. Vráte sa na ulicu.
Zlodejom od krajčíra je malý tlsoch v modrých atách, čo predtým obaoval starenu. Nájdite ho v meste (zdruje sa pri predavačke koláčov) a kopnite ho do zadku. Vypadne mu kžúč (Key), ktorý si vezmete. Vráte sa do obchodu. Odomknite skrinku, vezmite si stuhu (Silk Ribbon) a pripevnite ju na uniformu.
V meste sú na uliciach rozmiestnené sliepky. No je tam aj jeden kohút. Na začiatok by mal by pred domom tudenta, kde predtým postávala aj princezná. Nájdite ho a kopnite. Vypadne z neho pero. Takto ho kopnite ete tyrikrát, aby ste získali vetkých pä pier (Five Feathers from a Cockerel). Vráte sa do dielne a umiestnite ich na uniformu.
ena pri stánku s koláčmi predáva aj náplecníky, jeden za 12 mincí, dva za dvadsa, no stačí vám zohna 12, lebo potom zistíte, e druhý u predala. Mince ste u mohli získa a nájs na rôznych miestach. No je tu spôsob pre celú túto sumu. V meste je chlapík čo pasie prasa a vydáva sa za princa v prestrojení. Oslovte najprv predavačku, aby ste vedeli, e potrebujete mince a potom tohto chlapíka. Povie vám, aby ste napásli jeho prasa a odmení sa vám. Prasa musí zjes aspoň tri púpavy. Môete ho nakopnú aby sa niekam rozbehlo, niekedy samo nasleduje vás, ale väčinou som ho len nasledoval ja. Doveďte ho (nasledujte) k trom púpavám (môe sa sta, e niečo zje aj mimo vá dohžad a ďalie u nebude) a keď je prasa napasené, vráte sa za chlapíkom a ten vám dá 12 mincí. Pouite na predavačku peňaenku a kúpte si náplecník (Epaulette) a zistíte, e druhý kúpila dojka.
Zájdite do dvora (otvorená brána nad čimárskou dielňou) a vnútri je krava zavesená na lane a dojka. Oslovte dvakrát dojku a sžúbi vám náplecník, ak zloíte dole jej kravu. Dodá, e krava je smädná. Za rebríkom je vedro (Bucket). Vezmite si ho a polote ho k pumpe. Napumpujte vodu do vedra, vezmite si vedro s vodou a vylezte rebríkom hore ku krave. Tam jej polote vedro s vodou. Krava ho vypije, oaie a spustí sa dole. Oslovte dojku a dostanete náplecník. Keď máte oba, vráte sa do dielne a nasaďte ich na uniformu, ako posledný doplnok. Tým ste dokončili uniformu. Vezmite si ju (Royal Uniform), keďe ju máte doruči krážovi. Taktie si zo stola vezmite krytálovú gužu (Crystall Ball), ktorá je vaou odmenou. Oslovte ete krajčíra a povie vám, e ak chcete lepie aty, má pre vás niečo, no za 50 medených mincí.
Vráte sa do domu tudenta a prezrite si stenu s hlavou leva (vedža poličky, kde ste si vzali hadí dús). Jedno oko levovi chýba. Vlote doň krytálovú gužu, čo ste práve získali od krajčíra a otvoria sa tajné dvere. Prejdite nimi. Vnútri dajte psovi na truhlici vlajku, čo vám dala starena. Zoskočí dole a povie, e si môete vzia tožko mincí, kožko unesiete. Take si vezmite vá maximum, 50 mincí. S nimi sa vráte za krajčírom a kúpte si lepie aty.
Vráte sa na ulicu a zistíte, e aj na túto čas mesta u padla tma. Vonku sú trolovia, tak pozro na nich. Vráte sa pred tudentov dom. Tam u na vás čaká princezná. Skočte si ete dnu, znova za psom a z truhlice si vezmite ďalích 50 mincí. Potom vonku oslovte princeznú. Máte ju odvies preč. Odveďte ju k prístavu, prechod je za stánkom, kde predávala ena koláče (a náplecníky).
Čas 3
Zájdite povye k fontánke a princeznú si vyzdvihne kancelár. Odporučí vám zájs za sochárom, ak máte záujem o robotu. Jeho dom je nad divadlom, okolo dverí má skaly. No nie je doma. Sochára nájdete v prístave, pri eriave, neďaleko mostu. Spí pred dverami jedného domu. Oslovte hu a ukáte mu vae odporúčania v denníku. Odvedie vás pred svoj dom. Vstúpte dnu.
Vnútri má pre vás úlohu, máte usporiada správne dokončené súsoie. Ako to má vyzera je nakreslené na obrázku na stene za sochami. Jednoduché. Zatlačte kozu dozadu. Mua dožava a enu doprava. Hotovo, dostanete pä strieborných mincí.
Ďalia úloha je v prístave pomôc vyloi kvádre z lode. Dajte chlapcovi v eriave striebornú mincu, aby vám pomohol.
Najprv mu prikáte, nech zdvihne hák. Potiahnite páku pred eriavom, aby ste ho otočili nad loď. Povedzte mu nech spustí hák. Znova mu povedzte, nech ho vytiahne aj s kvádrom. Potiahnite páku pred eriavom, aby ste ho otočili nad pevninu. Povedzte mu, nech spustí hák s kvádrom. Hotovo a dostanete pä strieborných mincí.
V tejto časti sú aj kominár a pastierka. On je za budovami, povye eriavu, ona na brehu pod vstupnou bránou. Môete im spravi poslíčka a ponosi listy a dostanete za to magnézium pre vtáky (Magnesium).
Zájdite za Grandusom, riaditežom divadla (tučný elegán, čo sa ponevieral po meste, teraz stojí pred divadlom). Ukáte mu vo svojom denníku odporúčanie od sochára a prijme vás za svojho tudenta. No najprv sa chce osviei. Kúpte mu od predavačky (pod stromom pred divadlom) parfém (Perfume) za 3 mince.
Teraz vás Grandus vezme do divadla. Máte mu pomôc so scénou. On bude recitova a vdy keď povie Behold treba zmeni pozadie za ním (vdy povie aké prostredie to má by) pákami nažavo. Keď povie hark musíte vyda zvuk, aký naznačí. To spravíte nástrojmi napravo.
Páky sú spredu dozadu les (Forest), mesto (City), hory (Mountain).
Nástroje sú spredu dozadu slávik (Nightingale), hrom (Thunder), vietor (Wind).
Take postupujte:
Les prvá páka.
Slávik prvý prístroj.
Hory zadná páka.
Hrom stredný prístroj.
Vietor zadný prístroj.
Slávik zadný prístroj.
Les prvá páka.
Keď to celé spravíte správne, dostanete za odmenu od Grandusa roh hojnosti (Cornucopia) a od jeho asistenta Rómea krysu (Rat).
Zájdite na breh prístavu (ponie vstupnej brány) a nájdete tam plaka morskú pannu. Ludvig jej ukradol figúrku jej princa. Zájdite k eriavu a za ním prejdite mostom. Na druhej strane zistíte od žudí, e Ludvig sa schováva pri krážovskej záhrade. Zájdite teda na koniec, pred vstup na krážovský dvor a tam choďte nažavo do dverí do záhrady. V záhrade je Ludvig v altánku a vás tam nevpustí. Keďe je vaa postava nie len nemá, ale chúďatko aj zbabelá, musíte niečo vymyslie. Choďte z boku k altánku, k miestu, kde má poloenú soku. Zvožte si v inventári krysu a skúste soku zobra. Ludvig vás vyhodí, no vy pouijete krysu, ktorá ho vyplaí. Vezmite si soku (Statuette). Potom začujete, ako kancelár uniesol princeznú.
Vráte sa na breh prístavu a vráte morskej panne soku. Za odmenu vám dá vlajku (Pennant of the Knight of Plenty). Vráte sa k fontáne a cestou vás osloví krajčír, ktorý sa hnevá, e ste ete nedoručili uniformu. Keď ho oslovíte, povie vám, e má na predaj ete lepie aty, za pädesiat strieborných.
Zájdite do domu sochára. Za súsoím, ktoré ste dávali dohromady, je na stene podobizeň morskej panny. Vlote jej do rúk roh hojnosti z divadla a otvoria sa tajné dvere. Za nimi dajte psovi vlajku od morskej panny a vezmite si 50 strieborných. Vonku zistíte, e u aj sem dopadla temnota. Vráte sa za krajčírom a kúpte si lepie aty. Môete sa vráti znova po peniaze, aby ste mali niečo do ďalej časti. Choďte potom k mostu. Keďe máte lepie aty, tak vás strá pustí cez most do bohatej tvrte.
Čas 4
Tu najprv pokračujte v doručovaní listov pre pastierku a kominára. Keď doručíte pastierke posledný list, dostanete za odmenu starú vlajku (Pennant of Knight Swanfeather). Neďaleko pastierky sa na ulici objavia kráž a kancelár. Dajte krážovi jeho armádnu uniformu. Poďakuje a pozve vás do paláca, no najprv sa musíte nauči latinčinu. Oslovte kancelára a ten vás zavedie k nemu domov, kde vám vraj dá odporúčanie do koly latinčiny. U neho doma mu dajte svoj denník, nech vám odporúčanie napíe, ale keďe natvrdlý hrdina nevie, e je to zloduch, tak mu denník odovzdá a kancelár si ho nechá. Dvakrát ho oslovte a vyhodí vás na ulicu. Skúste vstúpi znova, no slúka vás nevpustí, ale spomenie pekného kominára. Nájdite v meste kominára a oslovte ho. Zájde s vami ku kancelárovmu domu. Vstúpte. Kominár zabaví slúku a vy vstúpte do izby. Potlačte kninicu a spadne vá denník, odporúčací list (Tuition Document) a odhalíte aj skrytú rytinu na stene.
Choďte teraz do koly latinčiny, je neďaleko kancelárovho domu, budova s nápisom Sempre Labore. Dajte učitežovi odporúčacie listiny a prijme vás do učenia. Najprv musíte zvládnu astrologický test. Zistíte vak, e stroj s planétami nejde. Oslovte Ludviga, ktorý stojí pri dverách a zistíte, e ukradol súčiastku zo stroja. Kopnite ho a dá vám koliesko do stroja (Cogwheel). To vlote do stroja. Stroj má dve páky. źavá otáča vetkými troma planétami naraz. Pravá páka otáča len vnútornými dvoma. Take najprv stlačte párkrát žavú páku, aby sa vonkajia, tretia planéta dostala na červenú ípku. Potom stláčajte pravú páku, a kým sa na jej úroveň nedostanú aj vnútorné dve planéty. Keď budú vetky tri planéty za sebou na červenej ípke, tak ste úlohu splnili, otvorí sa vonkajia planéta a odhalí korunu (Crown), ktorú si vezmite. Potom sa ozve učitež, ktorý je prekvapený z toho, čo sa stalo. Aby sa vás zbavil, dá vám diplom z latinčiny.
Vráte sa do domu kancelára a na rytinu labute v stene za kninicou pouite korunu. Otvoria sa tajné dvere. Pouite vlajku na psa, ktorý si zosadne z truhlice a opä si môete vzia 50 zlatých mincí. Vráte sa naspä hore do izby a za dverami kuchyne (hneď vedža týchto tajných), uvidíte kancelára. Zájdite k tým dverám a uvidíte scénku, ktorá sa odohrá v kuchyni. Potom vás tam spolu s princeznou zamknú.
Zájdite ku krbu a hoďte do ohňa Magnesium. Kominár sa vám ozve z komína. Pomôe vám, no najprv musíte uhasi oheň. Pouite hrniec nad mechom, naberiete do neho vodu a vylejete ju do mechu. Pouite mech a vyfučíte na oheň vodu. Kominár vám spustí rebrík. Vylezte po ňom hore na strechu. Na streche u len vlezte do otvoreného okna napravo.
Čas 5
Len bete chodbami za princeznou a na konci vstúpte do trónnej sály. Po scénke ste opä na chodbe. Pouite brnenie na pravej stene, u ste ho objavili, keď ste hžadali kotol pre starenu v druhej časti, take viete, e je to tajný prechod. Vyjdite v podzemí z dverí a v hlavnej chodby napravo je na zemi kresadlo (Tinderbox), vezmite si ho. Vráte sa dverami a tajnými dverami naspä do chodby v paláci.
Zájdite dole chodbou a na rázcestí dožava (doprava, podža postavy). Na konci prejdite dverami a pokračujte chodbou a na kriovatku. Na pravo stojí kráž a pred ostatnými smermi máte na zemi symboly. Zloduch to tu očaroval, tak musíte prejs bludiskom správne. Stačí postupova podža symbolov, ktoré ste nali cestou, teda lev, morská panna a labu.
- Najprv teda prejdite do chodby vžavo (nahor podža pohžadu hráča) so symbolom leva. Pokračujte a k dverám a prejdite prostrednými so symbolom leva.
- Pokračujte chodbou na rázcestie (pozor na trola) a tam choďte rovno (vpravo) chodbou so symbolom morskej panny. Stále berte teraz symboly morskej panny, take na ďalej kriovatke dožava (nahor) a na ďalej doprava. Na ďalej dožava (nahor) a na ďalej pokračujte len rovno nahor. Dorazíte k dverám, prejdite tými nažavo s morskou pannou.
- Prejdite chodbou, pozor na trola a na kriovatke dožava (doprava), do chodby so symbolom labute. Tu u len nasledujte tento symbol. Dožava (nahor), dožava (nahor), rovno hore, doprava (nahor), doprava a dostanete sa k dverám. Napravo sú dvere s labuou, tak nimi prejdite.
Ste opä v trónnej sále. Je v nej pä trolov a na konci dievčatko so zápalkami, no teraz dievčatko s magickým prachom. Musíte sa k nemu dosta. Stačí prebehnú miestnosou pomedzi trolov. Ak vás chytia, začínate len odznova túto miestnos. Pouite na dievčatko kresadlo a dá vám magický prach. Teraz len s ním navtívte vetkých piatich trolov a zmiznú. Na záver u len pouite kresadlo na temného mua, čím ho zapudíte. Tým ste úspene ukončili túto mini hierku. |
|
[Verze pro tisk] [Zpět] |
|
|
|
|
|