|
|
|
Návod - The Walking Dead - Episode 3: Long Road Ahead
|
|
|
Koupit hru Vyhledat na internetu |
Popis hry: DÄj The Walking Dead - Episode 3: Long Road Ahead se odehrĂĄvĂĄ o nespecifikovanĂ˝ Ăşsek po druhĂŠm dĂle. Skupinka pĹeĹživĹĄĂch bezpeÄnÄ pĹebĂ˝vĂĄ ve svĂŠm motelu, ale zĂĄsoby pomalu dochĂĄzejĂ. VĹĄe, co se jeĹĄtÄ ve mÄstÄ najĂt dalo, uĹž je pryÄ a zĂĄsobovacĂ vĂ˝pravy jsou ÄĂm dĂĄl tĂm vĂce riskantnĂ. Tyto situace vĂ˝volĂĄvajĂ konflikt mezi Kennym a Lilly - jedna osoba chce pĹeÄkat v zimu v motelu a druhĂĄ se zas chce pĹesunout nÄkam na jih. A aby toho nebylo mĂĄlo, nastane ve vaĹĄem tĂĄboĹe dalĹĄĂ problĂŠm, kterĂ˝ toto rozhodovĂĄnĂ velice urychlĂ. NĂĄplĹ epizody je akÄnÄjĹĄĂ neĹž v pĹedchozĂch dĂlech a doÄkĂĄte se i nÄjakĂŠ tĂŠ pĹestĹelky. Budete takĂŠ ÄastÄji reagovat, neboĹĽ tÄchto scĂŠn je zde o hodnÄ vĂce. |
|
Autor: Andrej EperjeĹĄi
|
Návod:
[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
The Walking Dead - Episode 3: Long Road Ahead
1. Mesto
S Kennym sa zakrádate prázdnymi ulicami. Prvý rozhovor je nepodstatný, pri druhom sa vás spýta, či ste sa u rozhodli ohžadne odchodu. Zapamätá si kadú z vaich odpovedí (neutrálne sa tomu vyhnete, len keď zostanete ticho). Mali by sme zosta (nesúhlasí a trvá na odchode), Mali by sme ís (poteene súhlasí), Mali by sme sa rozdeli (je prekvapený a nesúhlasí).
Vraciate sa do obchodu, aby ste vzali nejaké potraviny, ak tam ete nejaké zostali. Kenny vylezie po rebríku. Skúste ís za ním, no rebrík sa odtrhne. Choďte k neďalekému dípu, prezrite si navijak a zistíte, e je funkčný, tak ho chyte a ahajte za Kennym. Cestou sa vás Kenny spýta na situáciu s Lilly, odpovedzte žubovožne. Zapamätá si, len ak poviete Zavradil si jej otca, čo môete poveda, len ak ste predtým pomáhali Lilly a v tom prípade vám u je jedno, čo si Kenny myslí.
Keď dôjdete k nákladiaku, pripevnite k nemu hák. Potom zapnite navíjanie na boku dípu. Kenny sa spýta ako Clem reaguje na kráde vecí z auta, ktoré vaa skupina vzala / ukradla na konci druhej epizódy. Odpoveď je bez vplyvu.
Díp sa pritiahne k nákladiaku. Vylezte na díp a Kenny vám povie, e sa Káčer pýtal na udalos z Herschelovej farmy (kde bol on a Shawn Herschel v ohrození, zachránili ste Káčera a Shawn zomrel). Kenny si zapamätá čokožvek poviete, ale vetky odpovede sú viac menej neutrálne / povzbudzujúce.
Kenny vám podá ruku, tak sa jej chyte. Pokúsi sa vás vytiahnu, ale pre zranenie z konca minulej epizódy to nezvládne a vy spadnete na díp. Odpovedzte, čo chcete.
Z obchodu vybehne ena, za ktorou sa sunú zombíci. Dostanú ju a vy ju chcete zastreli, aby ste ju zbavili utrpenia. Lee je proti, pretoe tým na seba strhnete pozornos. Opä je rozhodnutie na vás.
Ak ju zastrelíte, bude to zaznamenané (zrejme len pre vás), dáte jej ranu z milosti, jeden zombie ju začne poiera, no ostatní sa zamerajú na vás. Výsledok je ten, e v obchode nebudete ma dos času pobra dostatok potravín.
Ak ju nezastrelíte, bude to zaznamenané (zrejme len pre vás), necháte ju napospas zombie, ktorí ju začnú zaiva poiera, ale vás si nevimnú. Výsledok je ten, e v obchode budete ma viac času na pobratie potravín.
Kenny vás potom vytiahne hore a vbehnete spoločne do obchodu. Kenny odbehne a vy ste medzi regálmi. Či ste na ulici striežali, či nie, máte obmedzený čas. Pred vami je 8 potravín, tak ich vetky vezmite. Presuniete sa doprava k druhému regálu, kde sú ďalie potraviny. Ak ste zabili enu na ulici a prilákali pozornos zombie, máte málo času a stihnete tu zobra tak 7 ďalích kusov potravín, no potom u musíte uteka. Ak máte ete čas, presuňte sa ďalej, vezmite si 1 predmet z poličky, otvorte dole skrinku a z nej si vezmite ďalie 4. Keď máte vetky predmety, alebo vám dôjde čas, musíte uteka.
Dajte sa na útek, preskočte poličku vo dverách a bete za Kennym. Zombíci vyrazia dvere a privalia vás. Rýchlym stláčaním kláves ich odtlačte (Kenny vám pôjde na pomoc, ak ste predtým boli na jeho strane, ak ste podporovali Lilly, bude sa len prizera). Keď sa dostanete von, tak zhoďte chladničku pri dverách, aby ste ich zablokovali. Bete za Kennym a napadne vás zombie v uniforme. Dvakrát ho udrite pabou vaej puky a potom ho rýchlym stláčaním kláves nabodnite na eleznú tyč. S Kennym potom utečiete cez dieru v stene.
2. Motel
Po návrate idete za Lilly, ktorá sa pýta, kožko ste toho doniesli. Poteí sa, ak dos, má obavy ak málo (mohli ste nevzia aj nič, hoci je to hlúpos, je to monos). Potom Kenny stočí reč opä na odchod.
Kenny si zapamätá vau odpoveď, či u ho podporíte (Napokon budeme musie odís, Lilly), alebo ste alibista (Spravíme čo bude najlepie pre deti). Ak ste proti (Toto miesto je dobré, Kenny), tak si to tie zapamätá, alebo si vimne e ste zmenili názor (ak ste mu minule povedali, e by ste mali zosta).
Prídu ostatní a debatujete ďalej, ale monosti sú u bez vplyvu. Napokon Lilly povie, e niekto kradne zásoby. Potom vás pole vetkých von. Tam u len povedzte Kennymu, čo chcete pre ukončenie tejto hádky.
Môete si s ostatnými pohovori o tom, čo si myslia o tomto mieste, odchode, Lilly a podobne. Napokon sa vráte za Lilly do jej izby a oslovte ju; prvé dve odpovede sú bez vplyvu. Povie vám o krádeiach a napokon vám ukáe rozbitú lampu s tým, e ju niekto zrejme pouíval na niečo, čo nemal a chce, aby ste to preverili.
Bez vplyvu je ak súhlasíte (Okej, pozriem sa na to), alebo ak mlčíte. Zapamätá si, ak to skúsite zbagatelizova druhými dvoma monými odpoveďami.
Po rozhovore vyjdete von a objaví sa Káčer, ktorý si vá rozhovor vypočul a chce vám pomôc pri vyetrovaní. Pomôe vám, ak mlčíte, alebo súhlasíte (Fajn, si Robin / Môe pomôc, ale nikomu to nehovor). Ak mu to zamietnete, tak sa zdá, e to nepochopil a berie to ako tajnú misiu s tým, e zrejme aj tak pomôe.
Ak prvý diel preila Carley, môete u nej splni vedžajiu miniúlohu, ktorá je zas plne volitežná a môete to celé preskoči. U keď ste sa zhovárali po hádke s Lilly, povedala vám, e sa s vami chcela pozhovára, ak budete ma chvížku, tak choďte za ňou. Povie vám, e na vás myslí (môete poveda e aj vy na ňu, páčite sa jej) a e ste dobrý človek a práve preto by ste mali skupine poveda o svojej minulosti. Nemusíte vetkým, ale tým, ktorým veríte, by ste mali odhali, e ste usvedčený vrah, aby sa vám to neskôr nevypomstilo. Súhlaste a Carley to ocení a pobozká vás.
Clementína: Vežmi na to nezareaguje. Vyzerá skôr prekvapená, akoe načo jej to vravíte. Ale pochopí, čo sa jej snaíte vysvetli.
Ben: Zdá sa by vydesený z tohto zistenia, hoci vám poďakuje, e ste mu tým prejavili dôveru. Zapamätá si to.
Lilly: Zistíte, e Lilly to u vie, Larry jej to povedal.
Kenny: Jeho reakcia je ovplyvnená jeho postojom k vám, teda či ste predtým boli na jeho strane, alebo na strane Lilly. Ak ste zadobre, tak vás podporí s tým, e ide o prítomnos. Ak nie ste zadobre, tak to prijme ako fakt, s ktorým treba počíta v situácii, v ktorej by to mohlo zavái. Ocení vau úprimnos.
Katjaa: Vyzerá by dos okovaná z tohto zistenia. Zarazí vás, keď budete chcie poveda viac a spýta sa, čo sa stalo na farme St. Johnovcov, keď ste boli zajatý, keďe ju drali s Káčerom v dome. Teda nevie, e Kenny zabil Larryho, či u s vaou pomocou, alebo nie. Je na vás, či jej poviete pravdu. Ak jej poviete pravdu, bude okovaná z toho, ako sa vetko a vetci menia. Zapamätá si vá rozhovor.
Káčer: Nemôete mu o tom poveda.
Teraz je čas zača s vyetrovaním kradnutia zásob. Spýtajte sa Clem, čo robí a na rozbitú baterku, ale nič o nej nevie. Vonku sedia Kenny a Katjaa, na karavane strái Ben a tie je tu Carley / Doug. Pohovorte si s nimi o čom chcete a spýtajte sa ja na rozbitú baterku.
Od Katji ste zistili, e videla nejaké rozbité sklo pri opevnení. Choďte teda do žavej časti nádvoria a pri dverách si prezrite rozbité sklo, pasuje do baterky. Za rohom nájdete na stene kriedou namažované X. Prezrite si X nakreslené ruovou kriedou. Spýtajte sa na kriedu. Ben, Kenny, Katjaa, Carley / Doug nemajú iadnu kriedu. Clem si kreslí, tak vyspovedajte ju. Povie vám, e sa jej ruová krieda pred časom stratila.
Potom vás osloví Káčer s tým, e naiel ruovú kriedu pri bráne. Zavedie vás tam a nastaví ruku na plácnutie. Môete si s ním apnú (Myslí si, e ste super), alebo ho ignorova (Sklamali ste ho). Preskúmajte stopy kriedy na zemi, otvorte bránu a vyjdite von.
Von prejdite popri ípoch v plote, ktoré si môete prezrie a obďaleč si prezrite v stene mrieku. Dajte ju dole a vyberte spoza nej vrecko, v ktorom nájdete ukradnuté lieky.
Automaticky sa vrátite za Lilly a poviete jej o vaom zistení. Ne sa rozhodnete, čo ďalej, na dvore sú banditi a vetkých dria ako rukojemníkov (dobrá práca pri stráení, Ben). Lilly odbehne s pukou a vy vyjdete na dvor. Hovorte s vodcom banditov, je jedno čo mu poviete, len hovorte, kým ho Lilly nezastrelí. Jedného zastrelí Doug, alebo dvoch zastrelí Carley a podža toho vám zostane jeden, alebo dvaja, na ktorých vystrežte.
Jeden utečie a privolá posily. Vy sa presuniete ku karavanu s Kennym a dostanete puku. Môete z krytia vykúka, ale ako v predolých epizódach, nevykúkajte pridlho, inak vás dostanú. Vykuknite dožava a zastrežte dvoch banditov. Ben a Carley / Doug pribehnú k vám.
Potom vykuknite doprava a tam zastrežte troch banditov. Clementína pribehne k vám. Katjaa a Káčer beia tie, ale strhne ich k zemi zombie. Namierte a strežte ho do hlavy. Kenny ich dotiahne do karavánu.
Ne natartuje, musíte voz bráni ďalej a prichádzajú zombie. Ak je s vami Carley, pokryje jednu stranu a vám stačí strái druhú. Ak je s vami Doug, tak ten zostane vo voze a vy musíte kry obe strany. Z oboch strán pôjdu tyria zombie. Ak ste na to sami, tak sa nesnate dosta vetkých naraz na jednej strane, ale presúvajte sa a likvidujte ich aspoň po dvojiciach a mierte na hlavy, do tela to chce viac zásahov. Keď zlikvidujete zombie, Kenny natartuje a vy s Lilly naskočíte do voza.
3. Odchod
Vetci ste v karaváne a na ceste preč a kým sa vetci radujú, e sú naive, Lilly nadnesie, e máte v skupine zradcu, ktorý nechával banditom balíčky a keďe Lee vzal posledný naspä, tak vás napadli. Najprv obviní Bena (ak je Carley mŕtva), alebo obviní Carley (ak je Doug mŕtvy). Je jedno čo odpoviete, pre obvinených budú ma vplyv len odpovede, v ktorých im vyjadríte podporu (Carley je dôveryhodná / Ben je dobrý chlapec).
Ak obviní Bena, vloí sa do toho Doug, aby ste si to vetko dobre premysleli. Doug má pravdu (vetci si to zapamätajú). Musíme kona hneď (Lilly s vami súhlasí). Nechajte to tak (pokúate sa to zastavi). Ak obviní Carley, vloí sa do toho Ben a odpovede sú podobné, ale bez vplyvu.
Kenny cestou zrazí zombíka, take musíte zastavi. Vetci vyjdete von a Lilly pokračuje v obviňovaní. Ak obviňuje Bena, tak chce poču názory ostatných. On to iste nebol (Ben vám to nezabudne). Myslím, e to bol on (ste proti Benovi). Tohto sa nezúčastním (Ben vám to nezabudne). Ak obviňuje Carley, tak má na ňu vplyv len, ak ju odsúdite (Myslím, e to bola ona).
Ak je s vami Doug, tak namieri zbraň na Bena. Doug ho strhne preč, Lilly vystrelí a zastrelí Douga.
Ak je s vami Carley, tak sa zastane Bena, Lilly začne obviňova ju, chce aby jej Ben povedal, e to bola Carley. Lilly vytiahne zbraň a zastrelí Carley.
Potrebujete ete viac dôkazov, e na vaich rozhodnutiach v hre nezáleí, hoci vám hra tvrdí opak?
Odzbrojíte Lilly a ona vetkým povie, e ste vrah. Ako to prijmú, závisí aj od toho, či ste im o tom sami povedali v moteli (čo ste mohli, len ak bola s vami Carley), ale viac menej to kvôli situácii zapôsobí len na Kennyho. Potom sa rozhodnite, či ju tu necháte, alebo či ju polete do auta. Ak ju tu necháte, tak proste vetci nastúpite do auta a odídete. Uvidíte, ako zostane na ceste a dá sa na útek, keď sa objaví pár zombie. Ak ju polete do auta, tak ju spútate, no neskôr aj tak utečie.
Lilly sa viac v hre neobjaví, aspoň nie v tvrtej a piatej epizóde. Jedna z teórií na internete bola, e sa dostala do Woodbury, keďe je to neďaleko Maconu a pridala sa k tamojím preivím v mestečku pod vedením Guvernéra, pretoe v komikse sa objavila ena menom Lilly, ktorá pre neho pracovala. No Robert Kirkman (autor komiksu) potvrdil, e to nie je tá istá Lilly a dokonca napísal knihu Cesta do Woodbury o tom, ako sa Lilly ku guvernérovi dostala, ale zmenil ju, aby bola iná, ne Lilly z hry. Pôsobí to, ako keby to Kirkman spravil naschvál, keďe tu mohlo by dobré prepojenie, ktoré vyzerá takmer ako zámerné. Keďe stanovili, e hra a komiks sú kánonické (komiksy, hry a televíziu kánonicky spojí málokto. Také Star Wars to zvládli.) je to vežká koda, e takto kalú na hru. Bolo by to skvelé spojenie, ale takto sa tu objavili akurát Herschel a Glenn z komiksu a z hry sa ďalej nedostal nik. A je to ďalie vožba je na hráčovi zahodené do koa.
4. Vlak
Ako pokračujete v ceste, zistíte, e Káčera pohrýzli. Kenny so enou vám povedia, aby ste o tom povedali Clem, tak za ňou zájdite a pohovorte si. Po rozhovore si zdriemnete a budete ma nočnú moru, kde vás Clem napadne ako zombie, tak ju len drte od seba rýchlym stláčaním kláves, ale aj ak to nespravíte, je to len sen.
Napokon dorazíte k vlaku, ktorý blokuje cestu, take vetci vystúpite. Môete si pohovori s Clem, ktorá sa spýta čo spravíte s Lilly a Clem si zapamätá, čo poviete. Môete oslovi aj Bena. Spýtajte sa ho, na čo chcete. Ak si ho chcete znepriateli, tak sa spýtajte Bol si to ty? a zapamätá si to.
Nasledujúci odstavec je zas dobrovožná práca. Katjaa spomenula, e je Káčer dehydrovaný. Choďte do vozňa, pri ktorom stojí Ben. Niekto v ňom ije, ale teraz je preč. Vezmite fžau vody a dajte ju Katji pre Káčera. Katjaa vám bude vďačná. Choďte popred vlak doprava a tam k autu, v ktorom je telo. Keď sa priblíite, zistíte, e je to zombie. Otvorte dvere a odopnite bezpečnostný pás, aby ste mŕtvolu uvožnili. Keď sa začne po vás sápa, počkajte si, keď bude ma hlavu vo dverách a vtedy udrite dverami, aby ste jej rozbili lebku. Potom si z auta vezmite krekry a dajte ich Káčerovi. Katjaa ocení vau starostlivos.
Vráte sa do vozňa, kde ste vzali vodu a vezmite si mapu trate. Zistíte, e tra smeruje na pobreie, kam chcel ís aj Kenny. Prejdite na susedný vozeň, rueň a zo skrinky si vezmite kžúč. Prejdite ďalej po vozni k riadiacej kabíne. Vnútri je telo, tak pouite na okno zbraň, aby ste voli dnu ozbrojený, ale je to mŕtvy mŕtvy. Odstrčte telo zo sedadla. Ben aktivuje brzdy a pribehne Kenny, ktorý bude nadený, e sa môete takto priamo dosta na pobreie.
Pozrite si nažavo list s intrukciami pre riadenie vlaku. Prvý list chýba, ale na druhom sa zdá by písmo odtlačené, len ho treba zviditežni. Vráte sa pred vlak za Clem, pamätáte si, e si obkresžovala v moteli list, tak si vypýtajte tuku. Nemá ju pri sebe, mala by by v aute.
Vráte sa teda do auta. Ak je tam Lilly, môete ju oslovi, ale nič podstatné nepovie. Z prednej časti si vezmite tuku. Ak je tu Lilly, tak po zobratí tuky stojí za vami, zbavila sa pút a povie vám, e odchádza. Navrhne vám, aby ste li s ňou. Je jedno čo poviete; ak súhlasíte, povie, aby ste li po Clem, ak nesúhlasíte, vysotí vás von. Tak či tak, keď budete von z auta, natartuje a utečie. U je vám snáď jasné, e na vaich rozhodnutiach tu nezáleí a je to len ikovná ilúzia tvorcov.
Vráte sa do ruňa a pouite na list s intrukciami tuku. Získate náčrt toho, ako treba nastavi stroje. Podža nákresu ich teda nastavte. Na panely 6 prvé dve páčky dole, druhé dve hore, tretia dole, tvrtá hore a piata dole. Na panely 5 prvé koliesko vodorovne, druhé zvislo.
Potom vyjdite von na vozeň a choďte ku skrinke, z ktorej ste brali náradie. Pred ňou je panel s motorom. Otvorte ho a dolný gombík otočte najprv dožava a potom doprava. Vlak natartuje. Vráte sa za Kennym do kabíny a potiahnite na riadiacom paneli páku.
Vlak tartuje, ale nehýbe sa, lebo ho brzdia vozne. Choďte ich skontrolova. Vyjdite von, cez susedný vozeň prelezte za vlak a choďte za tento vozeň. Za ním pouite kžúč, ktorý ste predtým vzali zo skrinky na runi a ním odpojíte vagón.
Vráte sa do vagónu, ktorým prejdete naspä za vlak. Tam vás prekvapí mu, ktorý tu ije. Rovno sa vás spýta, či ste mu niečo vzali. Môete mu klama (Nič som nevzal), poveda pravdu (Vzal som mapu s trasou), inak si vimne, e neodpoviete, ak mlčíte, alebo e sa vyhýbate odpovedi (Kto ste?).
Je to Charles zvaný Chuck a u sa zoznámil s ostatnými vonku aj s Kennym, je fakt rýchly na to, e ste sa len na chvížu otočili pri odpájaní vagónov. Môete si pohovori s Chuckom a aj s ostatnými, ak chcete, sú to len vožné rozhovory bez vplyvu. Keďe Chuck býva vo vlaku, tak sa k vám pridá na cestu.
Keď budete pripravený, vráte sa do ruňa, znova pouite páku a vyrazíte.
5. Cesta vlakom
Usadíte sa vo vagóne a po pár vetách vás Katjaa poprosí, aby ste zotreli Káčerovi krv. Vezmite vreckovku zo zeme a zotrite mu krv z tváre. Poprosí vás, aby ste presvedčili Kennyho nech zastaví, pretoe Káčerovi dochádza čas. Choďte do ruňa za Kennym.
Pohovorte si s Kennym. Máte tri monosti ako to vyriei. Na začiatku máte monos chyti ho za plece, alebo mu ukáza krvavú vreckovku. Chyte ho, povedzte e si musíte pohovori, e ho Katjaa potrebuje, e vás to mrzí, e tu nejde o Káčera, nech si nemyslí e Káčerovo pohryznutie je jeho vina a e nie je vinný ani za smr Herschelovho syna. Presvedčíte ho, aby vlak zastavil.
Ukáte mu krvavú vreckovku, spomeňte smr Herschelovho chlapca a Kenny sa vám postaví tvárou v tvár. Ak mu poviete nech sa ukžudní, môete sa vráti k presviedčaniu. Ak budete agresívny, tak vás napadne a pobijete sa. Môete boj vyhra, čo je druhá monos, alebo sa necha zmláti a prehra, čo je tretia monos. Obe ho ale presvedčia, aby vlak zastavil. Ak chcete boj vyhra, nie je to ani tak boj, ako skôr spacifikovanie. Chytíte ho pod krk, rýchlym stláčaním kláves ho tlačte k stene a keď sa rozoenie, aby vám vrazil, tak mu zachyte ruku.
Počas rozhovoru je moná rôzna kombinácia viet a činov, ale výsledok je vdy rovnaký, buď ho presvedčíte, alebo vyprovokujte k boju, no tak, či tak, napokon poslúchne a vlak zastaví.
Je tu aj tvrtá monos, no tá znamená koniec hry. Po prvom oslovení nehovorte nič, mlčte, nechajte to celé prejs a Kenny vás vyhodí z ruňa, vráte sa do vozňa a nájdete tam krv, Clementíninu čiapku a mŕtveho Douga. Ostatní tam nie sú, je tam len zombie Káčer, ktorý vás napadne a vypadnete z vlaku.
Keď sa vrátite k ostatným, Kenny s Katjou sa zhodnú, e musia Káčera zabi, ne sa z neho stane zombie. Rozhodnite sa, kto by to mal by. Môete zvoli aj seba. V tom prípade vám povedia, e ho odvedú do lesa, aby sa s ním mohli rozlúči. Ak budete ticho, alebo zvolíte Kennyho, ozve sa Katjaa, e to musí urobi ona. Ak zvolíte ju, tak proste súhlasí. Pokiaž ste nezvolili seba, tak do lesa odchádza s Káčerom len Katjaa a vy môete upokoji Kennyho rukou na pleci, ktorý si zapamätá vá súcit.
Potom vás osloví Clem, ktorá chce vedie, čo sa deje. Môete jej poveda (vetky odpovede sú podobné) a zapamätá si vau úprimnos, alebo mlča a zapamätá si, e ste nič nepovedali.
Potom začujete z lesa výstrel. aké rozhodnutie kto má zabi Káčera, bolo ďalie z hraných a faloných rozhodnutí. Bete do lesa a nájdete mŕtvu Katju, ktorá sa zabila, aby nemusela vidie smr svojho syna.
Teraz sa znova musíte rozhodnú, kto to má spravi. Môete by ticho a proste necháte Káčera v lese, aby sa zmenil na zombie. Môete sa ponúknu a v tom prípade musíte namieri na chlapcovu hlavu a vystreli. Alebo povedzte Kennymu, nech to spraví on a keď namieri na syna, tak povedzte, nech to spraví, alebo e to bude v poriadku a on vystrelí.
6. Pokračovanie v ceste, Príprava Clem
Clementína je po návrate do vagónu smutná, Chuck jej povedal, e skončí ako Káčer, čo vás natve. Najprv mu povedzte čo chcete, potom sa vás Chuck spýta na vae plány. Je jedno čo mu odpoviete, natve ho to. Poradí vám, aby ste naučili Clem strieža, aby sa vedela o seba postara, aby ste ju ostrihali, aby ju nik nemohol žahko zdrapi a potom sa ho môete popýta na jeho minulos.
Môete si pohovori s Kennym a Benom, no nič podstatného to nebude. Vráte sa do vagóna s Clem a vezmite si fžau whisky a z Chuckovho batoha nonice. Oslovte Clem a poučíte ju o strežbe z pitole. Dáte si aj cvičnú strežbu na fžau. Minie, tak jej poraďte v mierení. Vimnite si kam trafila predtým a len jej povedzte, či má zamieri doprava / dožava a vyie / niie. Keď trafí s vaimi radami dve fžae, tretiu zostrelí sama na prvý pokus a tým ste ju naučili strežbe.
Potom na ňu pouite nonice z Chuckovho batoha, vysvetlite jej, e je to potrebné, aby ju nik nemohol zdrapi za husté vlasy a ostrihajte ju. Počas strihania sa vás spýta na zabíjanie, e ste zabili predtým, ale teraz sa zabíja stále, take na tom nezáleí. Čokožvek poviete (okrem mlčania), to si zapamätá.
Choďte naspä za Chuckom a dajte mu fžau whisky. Ponúkne vám hlt. Zapamätá si, či ste sa s ním napili, alebo nie. Skočte za Kennym a povedzte mu, e Chuck ponúka whisky, ak má záujem. Pôjde sa napi a keď odíde, vezmite si mapu, ktorá je pri riadiacom pulte.
Choďte naspä za Clem a ako pôjdete okolo Bena, tak vás osloví. Prizná sa, e to on dával banditom zásoby. Zapamätá si vau reakciu (ak mlčíte / Boe, Ben... / Prečo by si to robil?), alebo ho vydesíte (Mal by som a zabi). Vraj mu tvrdili, e majú jeho priateža a keď zistil, e klamú, tak sa mu vyhráali, e zabijú jeho, aj vás ostatných. A v podstate kvôli nemu je preč Lilly a zomreli Carley / Doug, Katjaa a Káčer.
Môete ho potom oslovi a ak ste ho nevydesili, po prvom dialógu máte ete druhý, pri ktorom si zapamätá odpovede Chce mi poveda ete niečo? a Nechaj si tie sračky pre seba, váne..
Napokon choďte za Clem a povedzte jej, e si musíte pripravi plán, keď dorazíte do Savannah. Môete jej poveda rôzne veci, hoci v pláne máte len nájs loď, tak je vhodné poveda to. Potom sa spýta, či by ste sa mohli v meste obzrie po jej rodičoch, keďe li tam. Môete súhlasi, alebo jej poveda, e sú mŕtvi, čo ju rozplače. Napokon sa spýta, či môe poveda rodičom o vaej minulosti. Môete súhlasi, nesúhlasi, alebo mlča. Ak nesúhlasíte, trochu ju to rozruí.
Keď Clem naučíte strieža, ostriháte ju a pohovoríte si o pláne, začujete Kennyho krik a vlak začne brzdi.
7. Preruenie cesty
Cestu vám blokuje nákladiak s benzínom, ktorý visí z mosta. Na moste sa objavia Omid a Christa a pýtajú sa, či s vami budú problémy. Zapamätajú si vau odpoveď (Sme priatežskí / Mohli by by. Kto ste? / Definuj problémy).
Potom vylezte rebríkom hore na most k dvojici a pohovoríte si. Po prvých slovách za vami vylezie Clem a Christa chce vedie, ako ste k nej prili. Zapamätá si, čo poviete (Naiel som ju, keď som bol na ceste do väzenia / Som s ňou, odkedy to začalo / Len sa snaíme pretĺc), alebo si vimne vae mlčanie.
Potom sa spýta na ostatných pri vlaku. Môete im poveda o Kennym (Kenny práve priiel o enu a diea / Ben je mladý a hlúpy / Práve sme stretli Chucka). Rozhodnú sa, e vám pomôu.
Otvorte dodávku napravo pri vás a zvnútra si vezmite pásku. Potom zlezte dole. Christa sa pôjde zoznámi bliie s Clem a Kenny pôjde ukáza Omidovi ako funguje vlak pre kadý prípad, take vetka práca zostáva na vás. Môete si pohovori so skupinou, no nik nič podstatné nemá, len od Christy sa môete dozvedie, e boli na výlete a e Omida baví história a nepoteí ju vae vyzvedanie, ak sa budete pýta, o čom sa s Omidom hádali. Potom môete pred Omidom spomenú históriu a trochu si vás obžúbi pre spoločné záujmy.
Vyrazte k vlakovej stanici a Clem sa k vám pridá. Dvere do stanice sú zamknuté, ale nad dverami je otvorené okienko. Podvihnite Clem, aby mohla nakuknú. Povedzte jej, čo chcete, zhora sa jej podarí dvere otvori. Vojdite dnu a dvere sa za vami zatvoria. Je tu tma, take ich chcete ma otvorené, tak ich podoprite kžúčom z vlaku. Príde o zbraň, ale máte svetlo.
Mreované dvere ďalej sú zamknuté, no prezrite si priestor nad dverami a potom podvihnite Clem, aby preliezla za dvere. Keď je na druhej strane, objaví sa za vami zombie (je zaujímavé, e keď o nich viete, tak ich počujete kráča, huča, chrča, ale keď o nich neviete, tak sú ticho ako nindovia). Namierite na neho zbraň a objaví sa druhý, ktorý vám ju vyrazí a tá sa preuchne popod mree ku Clem. Cúvajte k dverám a päsou im môete vrazi do hlavy, ak sa príli priblíia k vám.
Vezmite si kžúč spod dverí a rozbite ním hlavu jednému zombie. Druhý sa dostane dos blízko a chytí vás, tak sa mu vytrhnite rýchlym stláčaním kláves a tie mu rozbite hlavu.
Uvidíte, e Clem drí zbraň, ale je príli vydesená na to, aby vystrelila na zombíkov, ktorí vás napadli. Objaví sa tretí zombie na strane Clem. Podáva vám kžúče, tak si ich cez mree vezmite a odomknite. Ak neodomknete, zombie ju dostane, pretoe ho sama nezastrelí, hoci ste ju to učili. Take odomknite, vezmite si zbraň (prečo vám ju neprestrčila cez mree?) a strežte zombie do hlavy.
Po zvuku strežby sem vbehne Christa a kritizuje, e ste vzali Clem a ohrozili ju. Prvá odpoveď je nepodstatná. Dodá, e dúfa, e viete čo robíte a zapamätá si vau odpoveď (Stále ijeme, nie? / Aj ja. / Neviem. / ...).
Potom choďte za odomknuté dvere a vezmite si odtiaž zváračku, ktorú strčíte do vrecka. Spýtate sa Clem, čo ste sa naučili a odpovie, e to, e asi ete nie je pripravená na zbraň. Zapamätá si čo poviete (Naučili sme sa nebá sa / Naučili sme sa, e vetko je nebezpečné / Musí sa nauči stlači kohútik / ...).
Vráte sa k vlaku. Môete prekecnú s Christou o tom, čo sa prihodilo a potom vylezte hore rebríkom na most. Pouite na kamión zváračku, no zistíte, e uniká plyn. Pouite preto na hadicu lepiacu pásku, ktorú ste tu predtým vzali z dodávky. Znova pouite zváračku a kamión sa pohne, no dostane sa vám z dosahu. Poiadajte Omida, nech sa pustí do zvárania a vy ho pridríte.
Objaví sa obrovská hromada zombie, ktorí z neznámych príčin putujú vaím smerom. Podarí sa vám prepáli spoj, príves spadne vedža dráhy a Kenny sa pohne s vlakom. Zhoďte zváračku dole k cisterne, z ktorej vyteká olej a zapálený horák spôsobí poiar, ktorý je zbytočný a nezadrí zombíkov. Z druhej strany mosta musíte skoči na vlak. Omid sa bojí, tak ho presvedčte, alebo ho proste strčte.
Vy dopadnete v pohode, ale Omid dopadne vedža a zlomí si nohu. Christa vyskočí, aby mu pomohla. Spolu beia za vlakom a vy sa rozhodnite, komu pomôete. Ďalie zbytočné rozhodnutie, zachránia sa obaja, dokonca aj ak sa rozhodnete čaka a nepomôc nikomu, no tým si len vyslúite kritiku od Christy. Pomôte buď jej (bude na vás kriča, aby ste pomohli Omidovi), alebo pomôte jemu (bude na vás kriča, aby ste pomohli Christy).
8. Záver cesty
Pohovoríte si s Kennym a povedzte mu o vaom pláne, na ktorom ste sa dohodli s Clementínou. Ak plánujete, e sa s Clem osamostatníte, nepoteí ho to, ak plánujete hžada jej rodičov, nesúhlasí s tak hlúpym plánom a súhlasí s vami, len ak plánujete hžada loď.
Potom sa ozve Clemina vysielačka, ktorá zjavne nie je pokazená. Ozve sa muský hlas, ktorý oslovuje priamo Clem a tvrdí, e na ňu čaká v Savannah a e má jej rodičov a e ho musí vyhžada, či u to Lee chce, alebo nie. Preto bola Clem pri rozhovoroch presvedčená, e jej rodičia ijú. S touto záhadou končí táto epizóda. |
|
[Verze pro tisk] [Zpět] |
|
|
|
|
|