XXX - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
Babylon 5: I Have Found her - Skirmish Pack(v1.1)
Príkazy boli prebraté z verzie hry 1.1-Skirmish Pack.
Spustiť konzolu stlačením kláves [CTRL]+[~] a vkladaním nasledovných príkazov:
greatmaker 1 - aktivuje cheaty a zobrazí koordináty objektov v
priestore(x,y,z)
onmymark - iný spôsob deaktivácie cheatov?, ?
iddqd - ?
idkfa - ?
gabbagabbahey - ?
bang - ?
goto - zobrazí koordináty pohybujúcich sa lodí?
dir - zobrazí zoznam všetkých máp,
kt. hra obsahuje
theeye meno_lode - pohlad z danej lodi, musí sa nachádzať na mape
run meno_mapy.map - spustí mapu meno_mapy.map(názov mapy,
nemusí obsahovať príponu map)
runex meno_mapy.map - podobný príkaz ako run
1)Zoznam singleplayer máp a neoficiálnych máp, ktoré hra obsahuje:
a)Singleplayer(tréning a kampaň Danger and Oportunity):
ifh_demo_training01.map - prvá čast tréningu, ovládanie lode
ifh_demo_training02.map - druhá čast tréningu, hyper priestor
ifh_demo_training03.map - tretia čast tréningu, strelba
ifh_demo_01.map - Mission 1 - Ambush at belt
ifh_demo_02.map - Mission 2 - Kill veryone, destroy everything
ifh_demo_03.map - Mission 3 - Return to Perseus
ifh_demo_03_Sigma.map - Mission 3 - Survival the hard way
ifh_demo_04.map - Mission 4 - Against the odds
ifh_demo_05.map - Mission 5 - Raider activity, indeed ?
ifh_demo_05_confrontation.map - Mission 5 - The Final reckoning
b)Ostatné mapy(nie všetky, niektoré mapy nemusia vôbec fungovat):
zhadum.map - krátka ukážka nového prostredia(in-game animácia)
hyperspace.map
hyperspace-classic.map
IO.map
IO_Eggs.map
2)Príkazy na prácu s demami:
recordDemo "meno_dema" - nahratie dema
playDemo "meno_dema" - prehratie dema
3)Ostatné konzolové príkazy:
quit - rýchle vypnutie hry do OS
clr - vymaže obsah konzoly
current_mission - restartuje misiu
missiontime - zobrazí čas strávený v mape v sekundách
scr_showfps 1 - hodnota 1 zapne zobrazovanie FPS, hodnota 0 - vypne
4)Počas hry stlačte ESC, prejdite do GAME SETUP:
INVULNERABILITY - nezranitelnosť pre hráčovu loď
INFINITE FUEL - neobmedzené palivo pre všetky lode
INFINITE AMMO - neobmedzená munícia
BLACKOUTS/REDOUTS - vplyvy G-zátaže na pilota, výpadky vedomia,...
5)Podrobnejšie informácie o hre, tvorbe máp, skinov, cheatoch, možnosť stiahnutia máp tu:
b5ifh.szm.com
ifh.firstones.com
ifh.babylonfive.ru/forums/
6) Prostredia vo verzií 1.1-Skirmish pack
a) Sheffer III
Modrozelená planéta s oblakmi. Modro zelená úseková hmlovina.
b) Sheffer Belt
Pás asteroidov Sheffer. Žiadna planéta, vzdialené asteroidy, modro-zelená kruhová
hmlovina.
c) Free Space
Neznámy systém. Voľný vesmír. Len vzdialene hviezdy. Žiadna hmlovina, planéty, alebo asteroidy.
d) Cooke II
Žlto-hnedá planéta v pozadií. Žiadna hmlovina.
e) Va´Than IV
Modro-sivá planéta v pozadií. Fialovo-modrá kruhová hmlovina.
f) Dan´Ghor V
V pozadí planéta podobná Marsu ,červeno-ružovo-oranžová. V dialke vidieť pásy
asteroidov. Ružovo-oranžová kruhová hmlovina.
g) Sol Jupiter near IO
Slnečný systém, blízko Jupitera a jeho mesiaca IO(červený, bez atmosféry)
h) Z´ha´dum
Tajný, resp. skúšobný systém. Dá sa sprístupniť, viz. B5IFH.szm.com. Obsahuje
hnedo-červenú planétu(plný 3D Model), červeno-žltá bodová hmlovina.
i) Hyperspace
Hyper priestor. Neobsahuje žiadne orientačné body. Červené víriace častice vytvárajú efekt tunelu. Má špecifické zákonitosti. Veľmi zlá viditeľnosť a možnosť zachytenia vzdialeného kontaktu sa
skracuje.
7) Odblokovanie stíhačky SA-31 Thunderbolt(prototyp) vo verzií 1.1 - Skirmish pack
Stíhačka XA-31 Prototype sa odblokuje v Skirmish generatori po prejdení celej kampane Danger and Oportunity.
Popis ako sa dá inak odblokavať SA-31/XA-31. Už to nejde cheatom, ale musíte editovať konkrétne mapy. Funguje resp. je to možné iba v Skirmish
Generator-i, pri hráčom vytvorenej misií. Vytvorte si misiu cez Generátor v hre ako by ste ju chceli hrať. Následne spustite túto misiu a potom vypnite hru do OS. Teraz si otvorte priečinok, kde máte nainštalovaný B5 IFH a nájdite v ňom podpriečinok
DATA/MISSIONS(tu sa okrem iného nachádzajú aj prídavné misie).
Nás bude zaujímať súbor s označením GENERATED.MAP, tento skopírujte napr. na plochu a otvorte ho v nejakom textovom editore, najlepšie aj v klasickom a jednoduchom
Notepade(Poznámkovom bloku). Teraz máte teda otvorenú misiu/mapu, vidíte štruktúru mapy, nás by mal zaujímať asi 23
riadok, resp. tretia položka označená ako SHIP(prvá je HEADER, druhá TEAM), tu sa nachádza definícia hračovej
lode. Či ste zvolili správny odstavec sa dozviete aj podľa toho či položka SHIP obsahuje hodnotu PLAYER 1(tj. ktorá kolonka obsahuje túto hodnotu je hráčova
lod, pokial je hodnota 0, ide o počítačom riadený stroj). Tu si všimnite položku
CLASS(definuje model lode) a zmente pôvodnú hodnotu(môžetu byť sa-20,sa-23b,sa-23c) na
XA-31(tým sa vymení pôvodná lod za SA-31). Následne dajte mape meno(Name) a
popis(Description), ktorý sa bude zobrazovať, jedná sa o riadky 2(Name) a
3(Description) hneď v prvej položke HEADER(teda v hlavičke mapy, na samotnom začiatku súboru-dokumentu). Meno by nemalo byť príliš dlhé a nemalo by obsahovať
interpunkciu. Následne súbor uložte ale pod iným menom ako GENERATED.MAP, pomenujte ho
napr. MOJA_MAPA.MAP. Pokiaľ by ste mu nechali pôvodné meno(teda generated) a skopírovali by ste naspäť pri dalšom vytvorenom Skirmishi cez generator by ho hra prepísala. Pretože do tohto súboru sa ukladajú informácie o aktuálnej Skirmish misií a hra ho každým novým skirmishom prepíše. Súbor teda skopírujte na pôvodné
miesto, do priečinka IFH/Data/Missions.
Spustte hru, navoľte SIMULATOR a CUSTOM a tu nájdite svoju upravenú mapu a spustite pokiaľ ste všetko spravili správne budete ovládať
XA-31!
Poznámka: XA-31 je len prototyp, autori ju ešte zcela nedokončili i keď má úplne kompletný HUD alebo fyzikalný model, nie je ešte na 100 percent odladený. Podobne môžete upravovať aj iné mapy.
Hodnoty, ktoré sú menované vyššie nájdete lahšie pokiaľ si ich dáte vyhladať od začiatku súboru(smerom
nadol) pomocou editoru.
8) Odblokovanie skrytého prostredia Za´Ha´Dum a iných skrytých, resp. nedostupných systémov
Postupujte vyššie opísaným spôsobom ako pri odblokovaní stíhačky SA-31. Avšak po otvorení súboru v textovom editore sa zamerajte na štvrtý riadok s označením
ENVIROMENT, nachádzajúci sa v prvej položke HEADER hneď na začiatku súboru. A obsah prepíšte na
ZHADUM. Následne dajte mape vlastný popis(Description), meno mapy(Name) a súboru(aby ste ju rozpoznali) a uložte, proste postupujte ako pri odblokovaní
SA-31 uvedenej vyššie. Takisto môžete postupovať aj pri odblokovaní iných systémov
napr. namiesto Zhadum napíšte SHEFFER_BELT alebo HYPERSPACE. Popis jednotlivých systémov vyššie.
Zoznam systémov/prostredí v 1.1-Skirmish Pack:
cooke2, cooke2a, danghor5, hyperspace, sheffer, sheffer_belt, simple, sk_cooke2,
sk_danghor5, sk_sol_io, sk_sheffer, sk_vathan, sol_io, vathan, vathan_4_11, zhadum
9) Skiny pre stíhačku SA-23
Väčšina skinov je určená pre stroje SA-23. Nasledujúce skiny sú preddefinované v
hre. Vlastné skiny sa dajú vytvárať, viz. B5IFH.SZM.SK
Aplikácia skinov:
Opäť to ide len cez priamu editáciu máp. Treba postupovať ako pri odblokovaní
XA-31. Po otvorení vyhladajte riadok o jeden väčšií, čiže 24 s označením skin, pokiaľ nie je vytvorte ho na tomto riadku alebo hocikde v tejto položke(SHIP). A vložte jedno s nasledujúcich slov označujúcich konkrétny skin. Predtým si však overte či Váš stroj je
SA-23 A,B alebo C varianta.(Pokiaľ nie je môžete to prepísať položku class na
sa-23b alebo sa-23c).
Skiny pre SA-23:
dragon - ?, kresba draka
derek - maskovací vzor, kombinácia oranžovej,
hnedej, zelenej,
čiernej
colonel - červeno-čierna kresba
blackomega - skin PSI Black Omega, čierny náter, biele písmeno Omega
voss - oranžový skin zo vzpierajúcim sa koňom a písmenom Alpha
spacewitch - vesmírna bosorka, modrá kresba
rotane - má ho Major Rotane s 5. misie v kapitole
DAO,
oranžovo-bieli náter, kresba orla
wolfpack - čierno-červený náter, svorka vlkov v popredí, nápis
Wolfpack, nemecký vojnový kríž na krídle
puff - karikatúra Starfury, nápis
Puff!,podklad
tvorízákladný(pôvodný) náter ako bežná Starfury
default - základný, obsahuje len štandardné označenie EA a ID číslo
Následne súbor uložte a skopírujte vyššie opísaným spôsobom.
10) Odblokovanie riadených striel ZR12/ZR35
Opäť bez zásahu do mapy to zatiaľ nepôjde.Postupujte ako pri odblokovaní stíhačky
SA-31/XA-31, popis uvedený vyššie.
Po otvorení súboru nájdite hodnotu MISSILES v prvej položke SHIP(musí obsahovať PLAYER 1) a jej obsah zmente na ZR12, ZR35 alebo ak neexistuje
,vytvorte ju. Pokiaľ lod nemá vo výzbroji rakety bude tam hodnota NONE, resp. default.
11) Inštalácia vlastných misií do hry
- Stiahnuť konkrétnu misu a rozpakovať niekde na disk.
- Vyhladať priečinok ./DATA/MISSIONS a ./DATA/SCRIPTS v hlavnom priečinku hry Babylon
5:IFH. Napr. C:/Games/IFH.
- Súbor/y s príponou *.MAP treba skopírovať do priečinka MISSIONS(tie obsahujú samotnú
misu) a *.STR (obsahujú poväčšine preklad) skopírovať do priečinka
SCRIPTS. Nie každá misia musí obsahovať aj súbor z príponov STR, samotná misia je uložená v súbore MAP.
- Spustiť hru. Nastaviť v hlavnom menu SKIRMISH a následne v podmenu Skirmish položku
CUSTOM, vybrať názov misie a kliknúť na LAUNCH.