Návod:
[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
XXX - Abeceda her - ve co potřebujete pro hry
Ghost Master
(zdroj: ABC Games.cz - www.abcgames.cz)
Pár veobecných rád do začiatku
- Hra poskytuje mnoho moností, preto je moné, e niektoré veci môete
prejs aj inak, ako je to v návode (mono aj jednoduchie). Taktie som
spísal vhodných duchov na misiu, ako aj postup, ako si pomôc pri straení.
Tieto veci sa zdali najlepie mne a tie to neznamená, e je to najlepí
spôsob, či výber duchov. Proste je tu veža variant plnenia úloh.
- Hra je rozdelená na tri akty. Duchov, získaných v danom akte, môete
pouíva vo vetkých misiách aktu, okrem tej, kde ich získate. Do niích
aktov nemôete prenáa duchov z vyích. To píem preto, lebo kadý
level si môete po prejdení spusti kožkokrát chcete, kvôli prekonávaniu
časového rekordu a trénovaniu duchov.
- Keď je málo plazmy, tak je dobré začína s dvoma-troma duchmi so
strednými kúzlami. Keď sa plazma začne zvyova, tak potom začnite
zvyova aj silu kúziel a potom pridáva ďalích duchov.
- Za prechádzanie misií získavate zlatú plazmu, za ktorú potom môete
duchom nakupova nové kúzla.
- Návod som sa snail písa tak, aby bolo moné dohra hru bez
dokupovania nových schopností pre duchov. Jasné, e to nie je odporúčanie,
kupujte, čo sa vám zdá vhodné. To len preto, aby som nepostavil
prejdenie niečoho na kúzle, ktoré práve nemáte a ani si ho nemôete
dovoli.
- Vai duchovia majú isté rozhranie toho, ako vás poslúchajú. Tí
najmenej pouívaní, alebo niektorí čisto noví, majú úroveň Wild. Čie
sú divokí a majú jedinú schopnos; rozliujú, či majú pouíva kúzlo
vami určené, alebo aké chcú. Keď ich trochu oukáte, tak sú
Untrained. Môete im prikáza kúzli len v prítomnosti žudí, inak
nie. Vyí stupeň je Housebroken. U vedia aj rozliova na koho
konkrétne majú útoči, či na typ človeka, alebo na konkrétnu osobu.
Potom sú domestifikovaní (Domestificated). Tu u vedia nielen na koho útoči,
ale aj na koho neútoči, čo sa hodí v misiách, kde potrebujete konkrétne
osoby, aby niečo vykonali a bolo by teda neelané, aby ich niekto vystrail
a oni utiekli. Tu u tie môete svojich duchov necha sa vožne
pohybova. Potom sú ú len elitní duchova - vytrénovaní (Trained). Tým
môete úplne pecifikova príkazy. Po kadom stupni vytrénovania máte
aj monos dáva viac príkazov naraz jednému duchovi. A tí najvyuívanejí
duchovia majú u potom samostatné názvy vytrénovania, ktoré im umoňujú
účinnejie vyuíva svoje kúzla (aspoň sa mi zdá).
- Trénovanie sa teda deje pouívaním duchov. Ak by ste len prechádzali
misie rad radom, tak to by ste toho veža nedosiahli. Misie si môete spúa
viackrát, kvôli tomu, aby ste ich preli rýchleje a získali tak viac
bodov a zlatej plazmy. No keď sa chcete trénova, tak sa vykalite na
nejaké naháňanie času. Jednoducho si vezmite nevytrénovaných duchov do
nejakej vhodnej misie a pouívajte ich stále dookola. Nemusíte sa snai
dosiahnu najvyí level, stačí, aby boli vai väčinou pouívaní
duchovia aspoň domestifikovaní, tí najpouívanejí u dosiahnu vyí
stupeň počas normálneho hrania.
- Ete je dôletité upozornenie: Nie vdy vetko vychádza. Preto
treba ma veža trpezlivosti. Misie som prechádzal viackrát, aby som si
overil to, čo píem, take to, čo je v návode, sa dá uhra, len nie
vdy sa to podarí na prvý krát (niekedy a na x-týkrát). No na druhej
strane, niekedy je náhoda taká, e žudia vám sami spravia to, čo
potrebujete, bez toho, aby ste sa o to čo len mierne pričinili.
ACT I
Haunting 101
Vhodní duchovia: Cogjammer, Boo, Clatterclaws, Shivers
Tu si na začiatok kžudne zvožte odporúčanú partu duchov. Sú vhodní a
Cogjammera potrebujete nevyhnutne.
Ciež: Vystrai vetkých žudí.
Túto misiu si môete da ako Tutorial, alebo ako normálnu misiu (nastaví
sa v Options). Doporučujem pri prvom hraní hry pozrie si rady a potom si ju
spusti ete raz normálne.
Postup: Potom, čo oslobodíte Weatherwitch, je to jednoduché. Úplne stačí,
keď do vstupnej haly dáte vetkých vaich duchov a necháte ich strai.
Čím budete ma viac plazmy, tým viac im dovožte kúzli silnejie kúzla.
Skôr či neskôr vetky dievčatá prejdú touto miestnosou a vyžakajú sa.
Prípadne dajte niekoho do haly na poschodí, ale do malých miestností sa to
neoplatí, lebo, keď u sú dos vystraené, tak dievčatá chodia hore-dole
a dlho sa v nich nezdrujú.
Weatherwitch
Na prízemí, v miestnosti nažavo od zadných dverí, je Weatherwitch. To je
jediný zajatý duch v tejto misii. Je pripútaná k vysávaču. Pripútajte
Cogjammera k rádiu, ktoré je nad vysávačom a nechajte ho pouíva Wild
and Crazy. Týmto kúzlom začne sra iskry a pohybova elektrickými
zariadeniami. Tým pokodí vysávač a Weatherwitch je vožná. Ak sa to
nepodarí na prvýkrát, nevadí, jednoducho tam Cogjammera nechajte, kým to
nevyjde.
Weird Seance
Duchovia: Boo, Shivers, Ghastly sú vhodní na straenie. Aether je potrebný
pre oslobodenie zajatého ducha.
Ciež: vystrai vetkých žudí.
Postup: Na straenie sa mi najviac oplatila táto taktika. Do miestnosti,
kde je Terroreyes, umiestni Booa a necha ho tam vyvádza. Do susednej
miestnosti s automatom da Ghastlyho. Keď je viac plazmy, tak do predsiene
dajte k basketbalovému kou Shiversa. Keď u máte plazmy viac ne dos a
väčina žudí je vystraená, tak sa pozrite do pivnice (no nenechávajte
si ich úplne nakoniec, aby ste mohli získava plazmu straením aj iných).
Sú tam traja žudia, ktorý majú seansu a snaia sa vyvola ducha Wendela. Sú
dos nebojácni, ale nevadí. Umiestnite k nim Wendela (ak ete nie je vožný,
tak Booa) a na kotol Lucky (prípadne, ak sa im vežmi nechce odís, tak k
pasci na myi pripútajte Terroreyes). Tých tu nechajte blbnú a budú rui
troch členov seansy, ktorý budú potom beha po dome a teda aj hore na
poschodie, kde u na nich čakajú ostatní vai duchovia.
Lucky
Tu máte troch duchov, ktorých treba oslobodi. Doporučujem zača s
Lucky, pretoe, keď sú postavy dos vydesené, nemajú vežmi náladu chodi
sa hra na automat. Na prízemí je hrací automat Pinbal, ku ktorému je pripútaná
mačka Lucky. Na oslobodenie potrebuje, aby niekto v hre zvíazil. Počkajte
si a keď niekto sám začne hra, tak túto postavu očarujte jej kúzlom
Charm. Človek začne hra a vyhrá (ak nie, tak to zopakujte). To Lucky
oslobodí. Kúzlo Charm ju nenechávajte pouíva automaticky, lebo môe očarova
osobu, ktorá nehrá a musíte zbytočne čaka, kým sa vám kúzlo zase
nenabije.
Ak sem pôjdete po misii The Calamityville Horror, tak si vezmite ducha Statica.
Pripútajte ho k jelenej hlave a pouite jeho schopnos Sparkstorm. To taktie
oslobodí Lucky.
Terroreyes
Terroreyes je druhý duch. V miestnosti vedža tej s automatom je na poličke
nádoba s mozgom a očami. To sú pozostatky ducha, ktorý je k nim pripútaný.
Na jeho oslobodenie musíte nádobu rozbi. Pred oslobodením Lucky som odporúčal
nestrai. Teraz strate, ako sa vám páči. Keď budete ma dos plazmy,
postavte Aether za okno, pred ktorým je Terroreyes a nechajte ju pouíva
Shattering Song. Vtedy kričí vo vysokých tónoch, čo rozbíja sklo a teda táto
rezonancia rozbije aj nádobu s mozgom. Terroreyes je vožný.
Občas sa mi stalo, e sa nádoba s mozgom ocitla na podlahe pred poličkou.
Neviem, či to bolo telekinézou, alebo, keď pouíval Fascinate, nikdy sa to
nestalo pred mojimi očami. No keď k tomu dôjde, tak u nádobu pomocou
Aether nerozbijete.
Wendel
Posledný duch je Wendel. Je na poschodí v miestnosti oproti schodom. Jemu
stačí k spokojnosti to, aby bol vystraený Ted Gable, prezident klubu Alpha
Tau. Ten na začiatku spí v posteli pri Wendelovi. Keďe musíte vystrai
vetkých žudí, tak skôr, či neskôr Teda vystraíte a Wendel bude vožný.
Ak to chcete urýchli, tak pouite Wendelovu schopnos Laughter. Jeho smiech
Teda zobudí a vy ho môete vydesi.
The Calamityville Horror
Duchovia: Stonewall, Boo a Ghastly sú tu dôleití kvôli oslobodzovaniu
duchov. Tu sa strai vežmi nebude, tak pre udranie plazmy si môete vzia
napríklad Whirlweird. Toho aspoň uvidíte, lebo zatiaž ste nemali monos
ho poui (pripútava sa k deom).
Ciež: ukáte smrtežníkom ukryté telá.
Postup: V dome sú skryté tri kostry. Na splnenie úlohy stačí nájs dve.
Preto ani nie je jednoduché oslobodi naraz vetkých troch duchov v misii,
pretoe kadý je pripútaný k jednému telu. Po odhalení tela zavolá jeho
nálezca políciu. Keď prídu, obhliadnu telo a tým je jedna čas splnená.
Keď obhliadnu dve telá, misia končí. Preto ak neoslobodíte vetkých troch
duchov naraz, dajte si ju ete raz a potom odhažte tretie telo a jedno z tých,
čo ste odhalili u predtým. Konkrétnejí postup je popísaný pri
oslobodzovaní duchov.
Arclight
V pivnici je Arclight. Je pripútaný k telu, ktoré je v zamurovanej
miestnosti. Pred stenou, za ktorou sa nachádza, je diera v podlahe, ktorá odkrýva
zeminu pod ňou. Sem umiestnite Stonewalla. Pouite Tremor, čo spôsobí malé
zemetrasenie a jedna tehla zo steny vypadne. Teraz si počkajte, kým príjde
nejaký človek do pivnice. Prilákajte jeho pozornos tak, e Arclight spôsobí
Bonefire, alebo Roach. To spôsobí oheň, ktorý si nejaký človek vimne (niekedy
si vimnú dieru aj bez váho pričinenia). Keď sa tak stane, tak ho rýchlo
uhasí a pôjde zavola telefónom opravára. Keď príde opravár, tak vybúra
viac tehál a vimne si telo za stenou. Zavolá políciu.
Maxine Factor
Na druhom poschodí je tmavá miestnos so zatlčenými dverami. Vnútri je
druhé telo a tie je tu Maxine Factor. Umiestnite do miestnosti Booa a nech
pouíva dookola Rattle Chains. Zvuk reazí, ktorý vydáva, prilákava žudí.
Najprv musí priláka nejakého mua, ktorý sa pôjde pozrie, čo sa to
deje. Vyláme dosky, ktorými sú zatlčené dvere a nájde vnútri telo. Pôjde
zavola políciu. Nadalej tam nechajte Booa, no teraz nech priláka nejakú enu.
Keď vojde, tak zbadá na stole makeup. Pouije ho a Maxine je vožná.
Static
Na streche je pri komíne Static. Posledné, tretie telo je v komíne.
Ghastlyho umiestnite do haly s piánom. Nechajte ho kúzli Bitter Cold. To
samozrejme spôsobí zimu a niekto v miestnosti pôjde zakúri. Musíte ho tam
necha vytvára zimu, ne príde kominár, inak sa oteplí a žudia oheň
sami uhasia. Keďe je telo v komíne, tak je upchatý a na druhom poschodí,
kde je tie miestnos s krbom, z neho začne unika dym. Keď si niekto vimne
dym (môete tam žudí priláka, napr. s Rattle Chains), tak pôjde zavola
kominára. Keď príde, tak objaví telo a zavolá políciu.
Summoners Not Included
Duchovia: Boo a Wheatherwhich (alebo Whisperwind, ktorého tu získate) sú
nutní pre splnenie cieža. Aether a Stonewall sú nutní pre oslobodenie duchov.
Ciež: Donú smrtežníkov, aby vyvolali Darklinga za pouita starodávnej
knihy.
V tomto leveli sú len traja žudia a vetkých troch potrebujete, take iadne
straenie (a ak, tak len minimálne). Ak vydesíte čo i len jedného tak, aby
uiel, misia je nesplnená. Preto sa musíte vcelku ponáhža, aby ste mali
nejakú plazmu na nevyhnutné kúzla. Títo traja sa rozhodli násj knihu
svojho profesora, v ktorej sa píe o vyvolávačstve. Vám, ako Ghost
Masterovi sa hodí, ak sa im podarí vyvola Darklinga.
Postup: Keď oslobodíte prvých dvoch duchov, tak si vimnite za chatou
dvere v zemi vedúce do pivnice. Sú zahádzané lístím a preto si ich tudenti
nevimnú. Postavte k nim Wheatherwhich a pouite Gusts, čo vyvolá vietor,
ktorý rozfúka listy. tudenti potom nájdu dvere a pôjdu pohžada kžúč,
ktorý je na záchode. Potom vstúpia dole.
Ak ste oslobodili Whisperwinda, tak môete na rozfúkanie lístia poui aj
jeho chopnos Tempest.
Tie môete poui Stonewalla a jeho Tremor. Slabé zemetrasenie tie rozháde
listy.
V pivinici je aj kniha, ktorú tudenti hžadajú. No sú neschopní a na
hromade krabíc, kde je schovaná, ju nenájdu. Preto do pivnice umiestnite Booa
a pouite telekinézu. Tým popresúva veci v miestnosti, vrátane knihy. Keď
padne na zem, tak tam ju nájdu a pokúsia sa o rituál. Potom sa objaví
profesor so zbraňou v ruke a vyenie tudentov. Vy potrebujete, aby uskutočnili
rituál, take teraz priiel rad na straenie. Umiestnite do pivnice koho môete
(pri prvej návteve by to mohli by Ghost, Aether a Stonewall). Strate a
strate, a kým sa Dr. Krauss úplne vystraí a utečie. Potom stiahnite
svojich duchov a nechajte tudentov vykona rituál. Vyvolajú Darklinga, ktorý
si vezme ich due.
Raindancer
Najprv si vimnite záchod. V ňom je uväznený Raindancer. Na oslobodenie
potrebuje, aby niekto spláchol. Na kadibúdke je vak osie hniezdo, preto tam
žudia nepôjdu. Postavte k záchodu Stonewalla a pouite jeho schopnos
Tremor. Slabé zemetrasenie zhodí hniezdo. Potom len stačí počka, a
niekto pôjde na záchod. Keď spraví, kvôli čomu tam príde, tak spláchne a
Raindancer je vá. (Hniezdo zhoďte čo najskôr, lebo niekedy dos trvá, ne
niekto pôjde na záchod, tak aby mal vožnú cestu).
Whisperwind
Druhý duch je Whisperwind. Je uväznený v lapači snov, v chatke. V
miestnosti je bicykel a v susednej miestnosti je na zemi pneumatika. Obe veci
obsahujú vzduch. Pripútajte k jednej z nich Aether a pouite jej Shattering
Song. Vibrácie rozbijú lapač snov a Whisperwind je vožný.
Moonscream
V pivnici je posledný duch misie, Moonscream. Chce ukáza pravdu o tom, čo
sa jej stalo. Len čo vojde dole jeden zo tudentov, pouite jej kúzlo
Strange Vision. Keď ju zbadajú, tak je slobodná. (Ak chcete, nemusíte poui
Strange Vision na tudentov, ale počkajte si na Doktora Kraussa).
ACT II
The Unusual Suspects
Duchovia: Raindancer (alebo Cogjammer) a Stonewall sú dôleití pre
oslobodenie uväznených duchov. Hodia sa duchovia, ktorí straia vo väčom,
ako Boo, Clatterclaws. Keďe tu musíte vetkých vystrai, hodí sa napríklad
nový prírastok Buck, ktorého môete umiestni dnu aj von.
Ciež: Vetkých vystrai. Priamy ciež. No prezradím vám, nestrate
detektíva menom Norman Franz, ak chcete získa ducha Blue Murder. Ak ste si
vycivičili duchov, ktorých si sem beriete, tak im môete da príkaz nestrai,
keď je prítomný Norman Franz.
Postup: Keď oslobodíte duchov, tak u len dostrate ostatných žudí.
Vstupná hala a pracovná hala za ňou sú vhodné miesto pre vaich duchov.
Vyui môete aj nových duchov. Electrospasma môete pripúta k autu za
budovou, kam vybiehajú vydesení žudia. Pár duchov môete da do ciel k väzňom.
Výhoda je v tom, e nemajú kam utiec, no zároveň sú tam dos imúnni voči
strachu. Keď pouijete Banzaiovu schopnos Quake, spôsobí zemetrasenie,
ktoré otvorí cely. No neponáhžajte sa s tým, lebo toto zemetrasenie zničí
aj krehké veci v okolitých miestnostiach. Napríklad počítače a duchovia
napájaní na elektrinu sú tým pádom odstavení. Ak nemáte Stonewalla a tým
pádom nezískate ani Banzaia a chcete otvori dvere na celách, tak pouite
Cogjammera (Wild and Crazy), alebo Electrospasma (Surge) na elektrické
zariadenia pri celách (slúiace samozrejme na ich otváranie). Ak otvoríte
cely skôr, ne ich osadenstvo vystraíte, tak utečú z mapky preč a tak prídete
o pár bodov.
V jednej z ciel je aj Dr. Krauss. Keď mu otvoríte celu, tak utečie von,
kde si po neho príde jeho pomocníčka Dr.Brunnerová. Ak začnete Kraussa strai
a prekročíte limit jeho odolnosti strachu, (prípadne je to dĺkou hrania,
keď neotvárate cely), tak sa na scéne objaví doktorka Brunnerová. Jej
odolnos voči strachu je maximálna. Suverénne príde k cele s Kraussom,
otvorí ju a odvedie ho preč.
Banzai
Na začiatku pripútajte ku kvetináču vo vstupnej hale Stonewalla. Len tým,
e ho tam umiestnite, získate ďalieho zemného elementála menom Banzai.
Electrospasm
V podzemí je väzenie. V jednej z miestností je Electrospasm na elektrickom
kresle. V miestnosti pri ňom je umývadlo. Pripútajte k nemu Raindancera a pouite
jej schopnos Flood. Na zem sa vyleje voda. Keď sa dostane k Electrospasmovi,
tak pouite jeho schopnos Spark. To skratuje elektrické kreslo a je vožný.
Jednoduchí spôsob je pripúta Cogjammera k eletkrickému spínaču v
miestnosti a poui Wild and Crazy. To prehodí spínač a oslobodí
Electrospasma.
Blue Murder
Posledný duch je Blue Murder. Policajtka, ktorá vám prezradí, e ju
zabil jeden z policajtov. Je to Norman Franz. Zistíte to tak, e vystraíte
dôstojníka menom Andrew Haid. Za ním je miestnos so zabavenými vecami. Keď
ho vystraíte tak, e utečie, tak príde Franz a ukradne odtiaž peniaze. Ak
by ste ho sledovali predtým, videli by ste, e sa tam u pokúsil dosta, no
Haid ho zastavil. Čo potrebujete, je dosta Franza k Blue Murder. Straením
a desením ho vežmi nasmerova nemôete a to ani nedoporučujem. Ak ho toti
vystraíte príli a utečie z mapy, tak ju nezískate. Niekedy hrá svoju
ulohu aj náhoda a vbehne k nej sám úplne bez vaej pomoci. Keď bude neďaleko
Blue Murder, tak pouite jej schopnos Obsession, aby ho prilákala k sebe (no
najskôr ho musí spozna, podža toho, e ukradne tie peniaze). Keď sa
stretnú zoči voči a ona mu prečíta jeho práva, tak je slobodná a vám k
dispozícii.
Deadfellas
Duchovia: Quiver (alebo Boo), Lucky, Raindancer a Banzai sú dôleití pre
oslobodzovanie duchov. Buck a Weatherwitch sú vhodní pre získavanie plazmy (samozrejme
aj iní napr. Clattercalws alebo podobne).
Ciež: Don Bartholemew neverí, e duchovia existujú. Dokáte mu opak,
presvedčte ho, nech uverí.
Postup: Vhodné je na palube s kajutami (tá pod palubou s piánom) umiestni
do chodby Weatherwitch a niekde tam aj Bucka. Necha ich strai, keď je prítomný
smrtežník a Buckovi ako trénovanému môete da aj vožnos pohybu. Tým
aspoň budete získava na začiatok nejakú plazmu. Potom sa snate oslobodi
zajatých duchov. Máte málo žudí, no dos odolných voči strchu. Keď
oslobodíte duchov (ak nezvládnete vetkých naraz, nevadí, vrátite sa sem
znova a oslobodíte zvyných), tak sa sústreďte na Dona. Buď ho vystrate,
ale tie stačí, keď len uverí na duchov. Teda vystrai ho je rozhodne aie,
ne donúti veri.
Jeho miera viery (Belief) sa musí dosta asi do tritrvrtiny. Keď bude v
polovici, tak vás hra informuje, e zachvížu Don uverí, tak sa ponáhžajte
s ostatnými vecami, ktoré chcete spravi.
Keď oslobodíte Knucklesa a Flash, tak s jedným z nich môete poui
schopnos Possess. Pripúta sa k postave a bude pri nej stabilne strai. To
tie môe pomaly zvyova jeho vieru na duchov. No nezabudnite, e keď je
k človeku pripútaný nejaký duch, tak sa mu nezvyuje jeho strach.
Wavemaster
Wavemaster je pripútaný k pumpe úplne dole, na najniom podlaí. Sem
umiestnite Quivera a nech pouíva Insane Invitation (prípadne niekto iný,
kto nalákava žudí k sebe), aby ste prilákali niekoho dole. Tie sem dajte
Raindancera. Keď vstúpi nejaký človek, tak s ním pouite schopnos Flood.
Človek uvidí vodu a pôjde opravi pumpu. Niekedy ju opraví, aj keď nepouijete
Flood, ale je to istejie. Potom je Wavemaster vožný.
Knuckles
Na palube, kde je ruleta, je k nej pripútaný mafián Knuckles. Je natvaný
na krupiéra. Potrebujete zariadi, aby krupiér trikrát prehral. Pripútajte
k rulete Lucky a keď si príde niekto zahra, pouite Charm (prípadne
Luckystorm). Keď hráč trikrát porazí krupiéra, tak je Knuckles vožný.
Flash Jordan
Flash je fotografka pripútaná k urne v Donovej spálni. V spálni je aj
kvetináč, tak k nemu pripútajte Banzaia a pouite zemetrasenie (Quake). To
rozbije urnu a Flash je vožná.
Ak skôr oslobodíte Wavemastera, tak môete poui jeho schopnos
Hailstones, tá tie rozbije urnu a oslobodí Fash.
Fingers
Je to hudobník, ktorého zabil Don. Je pripútaný k piánu. Ako hudobník
potrebuje dokonči melódiu, ale nevie si na ňu spomenú. Prilákajte kuchára
menom Jude Klous k piánu. Ten si ju stále píska. Keď Fingers začuje melódiu,
je vožný. Na prilákanie pouite napríklad Quiverove Insane Invitation,
alebo Boove Rattle Chain.
Facepacks and Broomsticks
Duchovia: Whisperwind, Raindancer a Banzai (alebo iní- elementály vody,
vzduchu a ohňa). Wendel (alebo Boo, či Quiver) na nalákavanie. Cogjammer a
Electrospasm sú odporúčaní aj hrou a sú v pohode. Prípadne jedného
elektrického vymeňte za niekoho so irím požom straenia, napr.
Clatterclaws.
Ciež: Vyeňte čarodejnice z domu.
Postup: V tejto misii si po prvýkrát musíte dáva pozor na svojich
duchov. Čarodejnice ich toti môu zaklínaním zahna a do konca misie ich
nebudete môc poui. Len čo sa čarodejnica začne zameriava na váho
ducha, objaví sa na jeho portéte výkričník a dostanete aj zvukové výstrané
znamenie. Vtedy ducha rýchlo stiahnite. Len čo čarodejnica prestane so zaklínaním
(to je pár sekúnd), môete ducha kžudne vráti na miesto, odkiaž ste ho
vzali.
Ak ich chcete výrazne oslabi, čo iste chcete, tak im musíte pokodi
magický kruh. Nazbierajte trocha plazmy a pouite s Banzaiom zemetrasenie (Quake).
To ho zničí a zakínanie čarodejníc sa zníi o 95%. Keď oslobodíte troch
duchov, tak sa len pustite do straenia. Do hlavnej sály umiestnite Banzaia,
Whisperwinda a duchov Insiderov. Ostatných kam chcete a nechajte ich strai.
Tie vyuite zachráneného Firetaila, oheň dobre zaberá. Keď čarodejnice
utečú, vyhrali ste a misia končí, aj keď sú ete v dome nejakí žudia.
Čarodejnice ale majú vežkú odolnos, take kým ich vystraíte, zostane
vám tam maximálne jeden, dvaja žudia.
Ak sa vám nepodarilo oslobodi vetkých duchov, tak keď nazbierate dos
plazmy, nič vám nebráni stiahnu duchov a pokúsi sa tých zajatých
oslobodi. Konkrétne dosta elektrinu k Hogwashovi je dos ovplyvnené astím
a môe to chvížu trva.
Tricia
Tricia je uväznená v zrkadle, v kúpežni na druhom poschodí. Aby sa mohla
dosta preč, potrebuje spravi kópiu človeka. Keďe jej to nejde,
najvhodnejie bude, keď bude kopírova človeka, ktorý je jej podobný. Tým
človekom je Blair Welchel. Umiestnite k Tricii niekoho na nalákavanie a dúfajte,
e sa tam Blair ukáe. Môete tomu pomôc tak, e keď pôjde na záchod
na prízemí, tak tam dáte Raindancera a straením ju odplaíte. Keď sa párkrát
nedostane na záchod, tak pôjde na ten horný. Ak tam Raindancera necháte
trvalo, tak na horný záchod pôjdu aj ostatní obyvatelia domu a nemusí sa
tam Blair cez nich dosta.
Hogwash
Vo výklenku pri zadných dverách je na stole malý elektrický hlodavec
Hogwash. Na svoje oslobodenie potrebuje, aby sa k nemu dostalo niečo elektrické.
Máte dve základné monosti. Jednou je náláka tam chlapíka menom Tony
Tupulo. Má toti walkman. Keď sa dostane do Hogwashovej blízkosti, ten je vožný.
Druhý spôsob je zakúzli s Triciou kúzlo Ethernal Gift. To vytvorí balíček,
ku ktorému môe by pripútaný ktorýkožvek duch. Keď človek nájde takýto
balíček, tak ho vezme, obzerá si ho, ale hlavné je, e sa s ním pohybuje.
Takto môete premiestňova duchov, keď potrebujete. Vytvorte teda Ethernal
Gift a pripútajte k nemu napríklad Cogjammera. Nedovožte mu nič kúzli,
aby nositeža nevyžakal. Keď niekto prenesie balíček s Cogjammerom k
Hogwashovi, ten je oslobodený.
Firetail
Malá ohnivá jaterica, ktorá je pripútaná k ochrannému kruhu čarodejníc
v pivnici. Jedna z moností sa ponúka, ak ste si vzali so sebou elementy
vody, zeme a vzduchu. Po obvode kruhu sú tyri predmety a kadý predstavuje
jeden element stvorenia. K ohňu je pripútaný Firetail. Dajte k ostatným
Raindancera, Banzaia a Whisperwinda (prípadne iných elementálov). Tým ste
zlomili ochranu kruhu a Firetail je vožný.
Druhý spôsob je porui kruh napríklad daďom (Rain), či slabými
otrasmi (Tremor).
Poultrygeist
Duchovia: sem si vezmite úplne žubovožných duchov, ale snate sa bra
takých, ktorých môete umiestni do interiérov (napr. Clatterclaws, Boo,
Buck a podobne).
Ciež: Doprajte duchovi poltergeista pokoj. Vprázdnite dom od smrtežníkov.
Postup: Pomerne jednoduchá misia. Nemáte iadnych duchov na oslobodzovanie
a jediné, čo potrebujete, je vetkých vystrai. Pouívajte žubovožných
duchov a strate. Duchov insiderov naukladajte do vstupnej haly k telefónu. Tým
pádom vystraia kadého, kto by chcel telefónova. Ak si chcete overi
svoje schopnosti, tak nechajte miestnos s telefónom prázdnu. Vystraení
obyvatelia zavolajú vedmu, ktorá vám môe ducha v misii odstavi, tak ako
čarodejnice v predolej misii. Keď príde, tak k nej umiestnite čo najviac
duchov, aby ste sa jej rýchlo zbavili. Ak začne zaklína váho ducha, tak
ho rýchlo stiahnite a potom opä umiestnite. Ak zaeniete vedmu a stále
straíte žudí, tak zavolajú krotiteža duchov (Ghostbreaker). Ten sa určite
objaví na konci, aj keď ho nikto nezavolá telefónom z domu. Zrejme mu
zavolali tí, čo uli. Strate ho, ako sa len dá a utečie. Ak ste nechali
strai aj poletergeista (Hard Boiled) a príde vedma, alebo krotitež duchov,
tak mu prikáte, aby nekúzlil, pretoe ho nemôete stiahnu a bolo by neelané,
aby mu ublíili. Úplne na koniec vystrate Carol-Anne Hutzovú, ktorú
prestene poltergeist robi imúnnou voči strachu, pretoe keď zostane sama,
tak sa od nej odpúta. Vyeňte ju a krotiteža duchov a máte vyhraté.
Hard Boiled
Stačí, aby ste úspene ukončili túto misiu a tento poltergeist je vá.
Phantom of the Operating Room
Duchovia: Buck, Clatterclaws, Quiver (alebo Boo) sú vhodní na straenie.
Alternatívou sú Electrospasm (alebo niekto iný elektrický), Firetail (prípadne
Fingers). Na straenie sú celkovo najdôleitejí duchovia, ktorých môete
da do miestností a chodieb. Moonscream potrebujete pre oslobodenie jedného
ducha. Blue Murder je uitočná pre nalákavanie vďaka kúzlu Obsession, ale
môete poui aj iné.
Ciež: Vydesi vetkých v nemocnici.
Postup: Najprv sa snate samozrejme oslobodi duchov. Na to je potrebný
Dr. Seth Greenwood, tak ho neodplate, ale je vcelku odolný. Keď vystraíte
prvého človeka, ktorý utečie, tak prídu traja krotitelia duchov. Zamerajte
sa na nich, aby ste mali pokoj a strate ich, ako sa len dá. Keď začnú
zameriava váho ducha, tak ho stiahnite a opä vráte k straeniu. Keď
sú preč, dooslobodzujte duchov a potom len vožne strate.
Daysleeper
Na poschodí spí Daysleeper na lôku. Nič vám nepovie, lebo spí. Do
kruhovej chodby vedža tejto miestnosti umiestnite Moonscream a pouite jej
schopnos Cacophony. To ho zobudí.
Harriet
Jimmy Dowd stratil svojho zajačika a duch zajačej kočky je k nemu pripútaný,
kým nenájde svojho zajačika. Kevin Caulkin je druhý chlapec v nemocnici. On
ukradol Jimmymu hračku a teraz s ňou pobehuje po nemocnici. Vystrate ho, ale
tak, aby utiekol. Ak ju len pustí, keď sa ukžudní, tak sa po ňu vráti. Keď
utečie, tak niekto zajačika nájde a zanesie ho Jimmymu. Ak by to dlho trvalo,
alebo to chcete urýchli, tak pouite nejaké prilákaviacie kúzlo na človeka,
ktorý ho nesie. Ale je vežmi pravdepodobné, e nejaká sestra mu ho zanesie
aj sama.
Brigit
Brigit je nevesta, ktorú nechal eních pred oltárom a teraz sa chce
pomsti. Prelietavý chlap je Dr. Seth Greenwood. Časom sa vám určite zobrazí
scénka, ako si uíva so sestričkami. Musíte ho dosta dole k Brigit. Môete
k nej umietni Blue Murder a poui Obsession, alebo iné navádzacie kúzlo
a skúsi priláka doktora. Tie je spôsob vyhna vetky sestričky. Keď
nebude ma koho obaova, vyberie sa doktor aj dole na patológiu za
doktorkou Cathy Whinnery. Keď príde dole a bude pri Brigit, tak pouite jej kúzlo
Strange Vision. Ak sa vám ho nedarí priláka, tak posledná monos je
vystrai vetkých okrem neho a potom u Obsessionu neodolá.
The Blair Wisp Project
Duchovia: Banzai, Aether a Weatherwitch (alebo iný, čo ovláda vietor) sú
nutní pre postup. Terroreyes, Blue Murder sú neocenitežní, vďaka nalákavaniu
a mrazeniu. Hodí sa Harriet a Firetail. Na ďalích vežmi nezáleí.
Ciež: Dostaňte filmárov do chatky a nechajte ich dokonči rituál.
Postup: Tak, ako keď ste tu boli v leveli Summoners Not Included, tak aj
teraz máte len troch mladých tudentov, take ak straenie, tak len minimálne.
Potrebujete ich dosta do domu k Darklingovi. Keď oslobodíte prvých dvoch
duchov, tak na tom začnite pracova. Potrebujete ich najprv dosta cez rieku.
Buď ich tam nalákavajte nejakým kúzlom, čo privoláva smrtežníkov, alebo
im zjednodute cestu (pretoe most je pokodený). Zmrazte planinu. Napravo
od ohniska, kde bol Sparkle, sú medzi stromami dve pasce na medvede (Murder,
Violence, Emotional). Pripútajte k nim Blue Murder a Terroreyes a pouite Ice
Breath a Bitter Cold. Planina zamrzne. Tým pádom je most zbytočný a dostanú
sa na druhú stranu v pohode. Ak sa dlho zdrujú pri ohni, tak pouite
Sparklovu schopnos Inferno. To roztopí žad a uhasí oheň. Zdvihnú sa. Ak
ste ete neodpútali Blue Murder a Terroreyes, tak to zase zamrzne, aby mohli
filmári prejs. Keď sa dostanú neďaleko chatky, je tu problém, ako sa
dosta k nej. Je tam priepas. Rovno pred chatkou je vysoký vyschnutý strom.
Umiestnite k nemu Banzaia a pouite zemetrasenie (Quake). To zhodí strom a
vytvorí to tak prirodzený most. U ich len dostaňte do pivnice s Darklingom.
Ak sa im nechce, tak pouite vetky dostupné formy nalákavania (Darkling má
tie Obsession). V chatke je jelenia hlava (murder) pre pripútanie Blue Murder
a podobne. Nepotrebujete etri plazmou. Keď vstúpia do pivnice, tak začnú
rituál a Darkling vysaje ich due. No objaví sa profesor Krauss a zajme toho
vysávača duí. Tým level končí.
P.S. Len pre srandu, keď necháte zamrznú planinu a potom pouijete dáď,
tak začne snei.
Blair Wisp
Blair Wisp je lebka na ostrove v strede rieky. Je prekliata, aby ju nik
nevidel. Pomôte jej. Najprv musíte rozfúka kúzelnú hmlu na ostrove.
Umiestnite na ostrov Aether a Weatherwitch a pouite Gather Winds a Gusts.
Spojené sily vetra ju rozfúkajú. Potom na prilákanie tudentov na ostrov
pouite nejaké kúzlo na prilákanie. Napríklad Fascinate (Terroreyes) Siren
Song (Weatherwitch) a tie vyuite kúzlo Blair Wispa - Hypnotic Image. Keď
prídu na ostrov a uvidia jeho pozostatky, tak bude vožný.
Sparkle
Je to ďalia ohnivá jaterica. Potrebuje oheň, aby sa oslobodil. Napravo
od neho sú medzi stromami dve pasce na medvede (Murder, Violence, Emotional).
Pripútajte k nim Blue Murder a Terroreyes a pouite Ice Breath a Bitter Cold.
Planina zamrzne. Tie to užahčí tudentom prechod cez poruený most. Keďe
je vetko zamrznuté, je im zima. Tak prídu k ohnisku (ak nie, tak ich nalákajte
aspoň neďaleko neho) a zapália oheň, aby sa ohriali. To ho oslobodí. Tento
zdĺhavý spôsob je pre prípad, e nemáte v tíme Harriet a Firetail.
Ak ich máte, je to jednoduchie. Keďe je Firetail elektrický, tak ho môete
umiestni na žudí (majú baterky a kamery, elektrina) a naláka ich k ohňu
aj s ním. Ak máte aj Harriet, je to úplna malina. Umiestnite Harriet k ohňu
a zakúzlite Ethernal Gift. K balíčku priviate Firetaila a pouite Bonefire.
Podpáli okolie, vrátane ohniska a je to.
ACT III
Spooky Hollow
Duchovia: Na získanie jedného ducha potrebujete vyvola búrku, tak si
vezmite Weatherwitch, Raindancera a Whisperwinda. Hard Boiled - sú tu dve deti
-tak na straenie, prípadne na ochranu dieaa pred Dragoonom a tie na
oslobodenie jedného ducha. Blair Whisp na nalákavanie (alebo niekto iný s
touto schopnosou). Na dostraovanie napríklad Buck a Blue Murder. Alternatívou
je ete vzia si zemných elementálov: Banzai a Stonewall.
Celá táto misia sa odohráva vonku a do budov nemôete vstúpi, preto si
berte len tých, ktorých môete pripúta vonku. (Tie vežmi nepouívajte
dáď, zaháňa žudí dovnútra). Dôleité je obzrie si najprv terén,
ak chcete niekoho iného, ne som spomínal, aby ste vedeli, ako sa vám oplatí
a kde ho môete pripúta.
Ciež: Zisti identitu Dragoonovho majstra a odhaž ju smrtežníkom.
Postup: Pozískavajte duchov a venujte sa mlynu za riekou. Tam je chlapík,
čo ovláda Dragoona. Snate sa tam naláka niekoho z žudí. Keď sa dostane
dostatočne blízko, tak nazrie cez okno a uvidí, čo sa tam deje. Okamite to
pôjde oznámi do dediny. Earl Walton, ktorý ovláda bezhlavého jazdca, to vak
nechce dovoli a vyle jazdca, aby človeka zastavil. Pokiaž nemáte zemných
elementálov, tak pouite indiána Black Crow, ktorého tu získate, aby človeka
posadol (Possess). Keď je človek toti posadnutý, je imúnný voči strachu
(pamätáte sa na Carol-Anne z misie Poultrygeist). Pokiaž je to diea a vy máte
poltergeista, len ho naň umiestnite a je chránené pred jazdcom. Druhý spôsob
je vzia si aj Banzaia aj Stonewalla a da ich k mlynu. Najprv poui Quake
a potom Tremor. Nie naraz, ale postupne. Jedno zemetrasenie zhodí lebku a Earl
nemôe vyvola jazdca. Keď ju zdvihne, pouite druhé zemetrasenie a zhodíte
ju opä. Keď to človek oznámi v dedine, jeden z muov príde za Earlom a
vezme mu lebku bezhlavého jazdca a pôjde ju pochova do jeho hrobu. Teraz je
jazdec slobodný a patrí vám. Ete treba vystrai Earla. Keď utečie, ste
víaz.
Stormtalon
Toto je utajený duch, tak ako bol Banzai. Vimnite si suchý strom na
ostrovčeku uprostred jazera. Rozpútajte búrku. To vak nie je len tak.
Nechajte robi vietor pomocou Weatherwitch (Gusts) a Whisperwinda (Tempest,
potom prípadne hrmenie). Raindacera nechajte vyvola dáď (Rain). (určite
dáď a vietor, či blesk, alebo dva vetry, nie som si istý). Nechajte rozpútanú
búrku, kým neudrie do stromu blesk. Vtedy sa vám zjaví Stormtalon. Po jeho získaní
zrute dáď, lebo sa žudia budú pred ním schováva do budovy.
Black Crow
Je to duch indiána, ktorý je v chatrči pod jazerom. Chatrč bola postavená
nad jeho hrobom a to mu vadí. Zbúra! Ak máte Banzaia tak je to jasné -
zemetrasenie (Quake). Ak nie a sústredili ste sa na duchov kvôli búrke, tak k
chatrči presuňte búrku, teda aspoň dvoch duchov, robiacich vietor. Silný
vietor ju tie zhodí. Akonáhle je po chatke, tak je Black Crow vá.
Scarecrow
Je to straiak na poli. Jediné, čo chce, je krv. Ak ste kúpili pre
Raindancera schopnos Gore, tak ho len umiestnite na mláku pri straiakovi a
zmeňte vodu na krv. No predtým dajte Fload, alebo Rain, nech sa ďalou vodou
mláka zväčí, aby dosiahla a k duchovi. Potom dajte Gore. To ho oslobodí.
Ak túto schopnos, alebo Raindancera nemáte, tak skúste aí spôsob.
Postavte za straiaka niekoho na nalákavanie a snate sa priláka diea.
Keď diea príde, tak k nemu pripútajte poltergeista Hard Boiled a ten má
schopnos Gushing Blood, ktorú samozrejme pri straiakovi pouite. Rozleje
sa po zemi krv, zasiahne ho a je vožný.
Ghostbreakers
Duchovia: Hogwash, Stormtalon (potrebujete schopnosti Surge a Blackout),
Sparkle (potrebujete Inferno), Static, Clatterclaws, Boo, Dragoon, Buck - vhodní
na straenie.
Ciež: Zlikvidujte astrálny bezpečnostný systém. Zachráňte uväzneného
ducha a vyeňte vetkých smrtežníkov.
Postup: Ste opä na policajnej stanici, ktorú teraz zabrali krotitelia
duchov. Obrnili sa proti vám astrálnymi stenami, cez ktoré sa vám je ako
dosta. Poďme postupne. K autu za budovou dajte Stormtalona. Nech pouije
Blackout. Vyhodí tak poistky. Do spodného podlaia dajte ku generátoru
Hogwasha a pouite rovnakú schopnos. Potom ho dajte hore, do miestnosti s
alarmom a pouite Surge. Tým vyhodil alarm. Medzičasom opä naskočili
poistky. Tak ich opä vyhoďte a dajte Hogwasha k ďaliemu generátoru a tie
ho vyraďte (Surge). Keď máte vožné pole pôsobnosti, okrem červeného
generátora v jednej miestnost a cely v spodnom podlaí, tak sa dajte do straenia.
Vyplate dos žudí, ale najmä krotitežov. Keď sa ich zbavíte, tak treba
ete odstavi červený generátor. Dole pri celách sa zamerajte na miestnos
so schodami. Na stene je elektrické vedenie. Umiestnite k nemu Hogwasha a pouite
Surge. Pokodí tým klimatizáciu, čo vám ukáe animačka. Potom vonku k
autu pripútajte Sparkleho a pouite Inferno. Ohreje tým vzduch a klimatizácia
ho dostane dole, čo vyhodí posledný generátor. Keď sa vám opä nabije
Surge, tak to pouite v pitevni, kde ste zničili červený generátor a tým
vyradíte aj ESD. Zničíte tak posledné zdroje energie, ktoré uvožnia ducha
v celách- Windwalkera. Potom dostrate zvyok a misia je úspene splnená.
Whindtalker
Oslobodíte ho, keď v pitevni pouijete Surge. Ako sa dosta do pitevne,
je popísané vyie.
Full Mortal Jacket
Duchovia: Electrospasm (alebo niekto, kto má BoneFire) na oslobodenie ducha.
Vyberte si väčinou tých, ktorých môete umiestni vonku. Vhodní sú
Dragoon, Stormtalon, Scarecrow. Duchovia ako Brigit, či Moonscream, ktorých môete
umiestni aj do chodieb v budove. Tie sa hodí niekto na posadnutie (napr.
Black Crow), ak sa chcete takto zbavi kňaza. Kžudne si vezmite aj niekoho do
budov, no to nie je nevyhnutné, keď máte duchov aspoň do chodieb.
Ciež: Vystrai vetkých na vojenskej základni.
Postup: Vydesi osadenstvo základne. Nič priaké, a na to, e
vojaci sú dos odolní a slabé kúzla na nich pôsobia len málo. Prioritní
sú vojaci pri bráne, ktorí zastavia tých, čo by chceli utiec. Tých strate
najprv (máte tam závory - Electrical, Violence, Emotional). Kto vám tu môe
robi problémy, je armádny kňaz (Father William Mulcahy). Môe zaháňa
a tým pádom uväzni vaich duchov. Buď sa na neho zamerajte zo začiatku
hry a vydeste ho k úteku, alebo ho posadnite. Posadnutý nebude schopný ublíi
vaim duchom. Keď nazbierate dostatok plazmy, tak ducha, čo ho posadol,
stiahnite a rýchlo ho vystrate silnými kúzlami. Na straenie pouívajte
najmä duchov na von. Do budovy tie dajte nejakých, ale stačí jeden, dvaja,
aby vojakov vyháňali von. Keď je odstavený kňaz, tak to nie je aké,
len zdĺhavé. Nesnate sa umiestňova veža duchov a pouíva len slabé
kúzla. Dajte zopár so strednými kúzlami a keď sa bude zvyova plazma,
postupne zvyujte silu kúziel, aj počet duchov. Keď ujde posledný člen základne,
vyhrali ste.
Wisakejak
Wisakejak je duch zajaca (no pysk má ako kojot Willi), ktorý je pripútaný
k totemu v budove na základni. Na jeho oslobodenie potrebujete zniči totem.
Počkajte si, kým máte dostatok Plazmy a zakúzlite jeho kúzlo Trojan Gift (silnejia
verzia Ethernal Gift). K nemu pripútajte Electrospasma (alebo iného) a zakúzlite
Bone Fire. V miestnosti sa rozíri oheň a spáli totem. Wisakejak je vožný.
What Lies Over the Cuckoo´s Nest?
Duchovia: Wisakejak, Stormtalon (treba kúzlo Surge), Hypnos (mohol by by
aj Daysleeper, no toho som si vybra nemohol?)(treba kúzlo Sleepwalk) - sú dôleití
pre oslobodenie Darklinga. Na udriavanie strachu moja klasika Clatterclaws a
ďalí do vnútra a aspoň niekto von (tu stačí aj Scarecrow).
Ciež: Osloboďte Darklinga a vyprázdnite budovu nemocnice od žudí.
Postup: najprv sa vrhnite na získavanie Plazmy. Inak, u od začiatku môete
poui najsilnejiu Darklingovu schopnos a privies dr. Kraussa do ialenstva.
Keď je dos Plazmy, tak pouite Wisakejakovu schopnos Trojan Gift.
Wisakejaka pripútajte ku Kevinovi Caulkinovi (diea). Keď bude chodi hore
dole, tak vytvorte Trojan Gift na vhodnom mieste. Najvhodnejie je pred schodmi
vedúcimi do hornejích poschodí. Z nich chodí občas personál, ktorí tam
má prístup. Pripútajte teda k Trojan Giftu Stormtalona a Daysleepera. Počkajte,
kým niekto balíček aj s vaimi duchmi nezanesie na horné podlaie, ktoré
je chránené protiduchárskym požom. Chce to trochu astia. Môete si pomôc
nalákavaním Darklingovým Obsession, no nie je to vežmi účinné. Keď sa vak
dostanú hore, tak ich môete pod touto aurou prenáa. Stormtalona
umiestnite k jednému z televízorov v centrálnej miestnosti, okolo ktorej sú
psycháči, ktorý dria Darklinga. Pouite s ním schopnos Surge a tyria
sú vožní a utečú. Rýchlo umiestnite Daysleepera na posledného spiaceho
psychostrácu (Bruce Elm) a pouite schopnos Sleepwalk. V spánku sa
vyberie preč a preruí spojenie. Tým je Darkling vožný a hneď aj vysaje
duu Dr.Kraussa.
Potom si u len uite posledné straenie. Zdruje ho to, e po budove
behajú tí ialenci, ktorí sú u odpísaní, je zbytočné ich strai,
no keď prebehnú cez miestnos s vaimi duchmi, tak tí na nich aj tak pouijú
straenie. Akonáhle vetci utečú od strachu, alebo sa zbláznia, zvíazili
ste. No po titulkoch to skončí "to be continued", pretoe
Ghostbreakeri priváajú vlakom astrálnu bombu. Uvidíme...
|