Návod:
[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
Neverhood - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
Neverhood
Iste je aj dosť takých čo nemajú radi návody alebo ich aspoň neradi používajú
a tak vy choďte po rebríku z druhej miestnosti hry, kde môžete získať
originálnu pomoc. No ako to už chodí, keď začnete používať návod k dákej
hre ochudobňujete sa o zábavu ktorá poklesne. Ale ak by ste si chceli hru aj
užiť tak sa snažte hrať bez manuálu a iba ak už nebudete vedieť kade kam
až potom sa pozrite - určite sa to oplatí.
Až sa objavíte v uzavretej
miestnosti, kde leží Klaymen (hlavný hrdina čiže vy) vstaňte a tri krát
zatiahnite za páku v ľavo. Prídite ku dverám a stlačte tlačítko (oooj to
bola rana čo ). No asi ste zistili že takto to nepôjde a tak použite zubatú
pascu na to aby ste otvorili dvere. Posuňte ju pod druhý špagát s krúžkom
z prava a potom zatiahnite tým špagátom. Dvere sa vám otvorili a vy môžete
smelo pokračovať ďalej. A teraz sa vyberieme do podzemia. Choďte dopredu a
dva krát sa otočte do ľava a choďte cey dvere. Zoberte disketu zo zeme a z
hlavolamu na stene zložte "H". V nasledujúcej miestnosti nájdete ešte
jednu disketu a dáky prehrávač. Diskety, ktoré pozbierate obsahujú rozkúskovaný
príbeh, z ktorého sa potom dozviete, prečo a ako sa to vlastne všetko
zomlelo. Dajte si pozor na to aby ste pozbierali všetky diskety lebo inak sa
hra nedá dohrať. Myšou dierou v pravo sa dostanete do daľšej miestnosti,
tam si rozsvieťte zelené svetlo. Pokračujte rovnakým smerom , zoberte pohár
z vodou a stlačte tlačítko na konci dlhej čiary. Zídite dole výťahom a
stlačte modrý gombík a zoberte si ďalšiu disketu. Páka vpravo vám pomôže
pri riešení budúceho problému.
Vráťte sa naspäť a pokračujte
vpravo. Úplne v poslednej miestnosti zoberte disketu a vráťte sa späť.
Zeleným tlačítkom v chodbe teraz pre zmenu zhasnite. Choďte ešte raz dole výťahom
a zakreslite si tri svetielkujúce symboly. Potom zavrite za sebou mreže na výťahu.
A teraz môžete tieto katakombi opustiť. Vstupné dvere sa otvárajú tlačítkom
na stene. Vonku choďte do ľava cez most a do dverí. Zoberte disketu a pomocou
obrazovky zložte robota tak , aby bol zo samého TNT. Odíďte z miestnosti
druhými dverami. U muchomúrku doporučujem zjesť tri plody. Dvere oproti skrývajú
malú fontánku , ktorú uvediete do chodu červeným tlačítkom. Keď pôjdete
ďalej narazíte na podstavec z hracou skrinkou. Tu zoberte. Potom ale pozor
vyrazí na vás nepríliš príjemná potvora a vy musíte utekať tam kde ste
si postavili robota. Počkajte až na zem kvôli otrasom nespadne zápalka
zoberte ju a zapálte zápalnú šnúru u TNT. Celú túto nálož potom postrčte
ku príšerke . Tam kde bola pred tým polička s hracou skrinkou je teraz veliká
prúrva. Choďte tam a nasadnite do vozíka. Choďte dole a uprostred špirály
stlačte tlačítko. To je v tomto mieste zatiaľ všetko a tak sa vráťte von
okolo muchomúrku a cez domček s výbušninami a cez most.
Teraz choďte do ľava ku dverám
s piatimi píšťaľami. Zošliapnite plošinku a naberte si pohár vodou.
Klaymen sa rovno napije. Potom stlačte tlačítko pri dverách. Píšťale nad
dverami zahrajú melódiu. Rovnaké píšťale vedľa dverí treba naladiť
rovnako pomocou vody. Množstvo strekov do jednotlivých trubíc je nasledovný
31204. Vo vnútri zoberte daľšie dve diskety a vylezte po niečo mčo sa podobá
na rebrík hore. Tam v podkroví je tretia disketa, tlačítko na stlačenie a tí
zvas, ktorý majú radi srandu si môžu zatiahnuť špagátom. Vráťte sa von
a choďte doľava do jaskyne. Stlačte všetky tri presvietené tlačítka, choďte
cez dvere a cez most. Otočte sa doprava potom jeden krok dopredu a znovu
doprava. Teraz stojíte pred zvláštnym kanónom. Sadnite si ku ovládaniu a
stlačte červené tlačítko. Jazierko by sa malo následkom nedostatku vody
vyprázdniť. Vraďte sa skoro na začiatok hry, do miestnosti kde boli špagátiky
a krúžky na nich. Keď už ste tam zatiahnite za špagát úplne v pravo a choďte
naspäť ku kanónu.
Nebudete strielať, ale pôjdete
ďalej do miestnosti s ovládacím panelom mostu, nad ktorým je zvláštny
hlavolam. Keď sa pozriete na panel sú jednotlivé jeho časti rozhádzané. Vašou
úlohou je poskladať všetky kocky tak aby do seba zapadli. Potom už len stačí
stlačiť dvojšípku na poslednom diele, a z mosta cez jazierko sú schody,
ktoré priamo lákajú Klaymana, aby išiel po nich dole. Ešte pred tým ako
tam pôjdete nakreslite si poradie symbolov ktoré sa zobrazí po stlačení tlačítka
pri okienku nad schodamy. U jedného symbolu sa pritom ozve iný zvuk ako u tých
ostatných. Jeho poradie si zapíšte. Na dne jazierka sa dajte do doprava, K
vypúšťaciemu kanálu a v pravo od neho je ďalšie jazierko. Pochoďte si po
labyrinte a napíšte si koľko je farebných roztokov v troch kabínkach a u rádia
si vypočujte akú hrá hudbu. Choďte naspäť na dno jazierka a choďte do žltého
domu so satelitom. Zoberte disketu a pozrite sa na rádio. Nalaďte na ňom
rovnakú skladbu ako ste počuli vo vozíku na stene jazera.
Choďte do dverí a v laboratóriu
sa najprv pozrite na skúmavky vedľa okna. Keď zatiahnete za špagát v
miestnosti sa rozsvieti. Na prístroji zo sklenenou kabínkou je vidno nápis
BOBBY. Písmena tohto nápisu korešpondujú zo začiatočnými písmenami
anglických slov označujúce farby ( B- blue, O - orange, Y - yelow). Zhasnite
a choďte do kabínky. Pomocou piatich šedivých tlačítiek nastavte kryštály
tak , aby pri spustení prístroja červeným tlačítkom boli nasledujúcich
farieb (podľa BOBBY) modrá, oranžová, modrá , modrá, žltá. Choďte do
malej myšacej diery v pravo a potom v ľavo hore. Dostanete sa do miestnosti s
fialovou minilaboratóriou. Do skúmaviek natočte rovnaké množstvo farebných
fujtablú ako na stene jazera. Všetky tri zložky potom nalejte do nádobky a
vypite. Veľký Klayman bude môcť zobrať ďalšiu disketu. Nájdite medzi
schodmi tú ktorá má akoby na hlave rebrík, a stlačte gombík medzi stupačkami.
Vylezte hore, zoberte disketu a choďte von ku teleportu. Pekne sa posaďte a na
ovládacom paneli stlačte najprv blikajúce tlačítko z kolíkom potom
potvrdte veľkým červeným talčítkom. Vystúpte chodte doprava a uvolnite reťaz.
Vráťte sa do teleportu a
tentokrát sa preneste pomocou žltého tlačítka s ružovou stužkou. Zoberte
si diskety, zošliapnite pedál a rýchlo prejdite dverami. Choďte stále ďalej
až cez priechod ku skale a otočte sa čelom vzad tak, aby pred vami bol čierny
panel s tlačítkom. Choďte k nemu a pomocou tlačítka navoľte symboly v tom
poradí, v ktorom sa objavovali vo výklenku u kanónu. Na miesto kde bol symbol
doprevádzaný zvláštnym pazvukom, dajte ten, ktorý je na tom paneli naviac.
V miestnosti, v ktorej sa ocitnete, si zoberte disketu a choďte von. Ďajte sa
do ľava cez fialové dvere. šlapátkom sa zbavte myši a syra. Choďte v ľavo
a na hlavolame s myšou sa riaďte jej čuchom. Vždy choďte otvorom, ku ktorému
myš sa všetkých okolností smeruje nosom. Až myšiak nájde čo si zaslúži,
dostanete sa do miestnosti s premietačkou. Čo to asi zoberiete ?
Premietačku si premiestnite na
napájacie kolíky a zapnete. Všetko funguje OK a tak choďte s tím Lumierovým
vynálezom namiesto pod vysávačom. Milá premietačka teraz navštívi myš zo
syrom. Vpravo od vysavača po nezbytnom zbieraní vyriešte drsné pexeso. Až
keď budete mať pekné pred sebou odkryté, napíšte si, koľko krát sa ktorý
symbol vyskytuje. Choďte von a potom vlezte do mochomúrkového domu na ľavo.
O poschodie nižšie pokračujte jedinou možnou cestou do dverí. V katakombách
si potom zakreslíte tri svetielkujúce symboly a nezabudnite Disketyho vynález.
Teleportujte sa na miesto označené symbolom pripomínajúcim otáznik (klikihak
s bodkou). Po chvíľke chôdze narazíte na ovládací panel, ktorý je skrytí
za dverami. Na ňom zadajte na kockách odpovedajúcemu počtu symbolu podľa
pexesa a stlačte gombík so zakrúteňou šípkou.
Vráťe sa späť k teleportu a
tentokrát použite zelený gombík s háčikom. Vojdite do dverí a zatiahnite
za šnúru u stropu. Z laboratória choďte k rádiu a nalaďte späť tak, aby
sa vám otvorili dvere von. Vybehnite ku kanónu a usaďte sa. Zadajte súradnice
podľa všetkých šiestich svetielkujúcich symbolov, a stlačte na obidvoch čierno
bielych šípkach v hledi a vystrelte. Choďte do miestnosti vedľa k ovládaciemu
panelu schodov. Prepnite ich na most a choďte k miestu kde sa odohrával
dynamitový boj s obludou.. Choďte dozadu k vozíku. Nasadnite a choďte stále
doprava až na koniec cesty. Tam na zemi zoberte klúč a vraťte sa k prepínaču
schodov, prepnete a opakujte celý postup s rádiom, laboratóriom, rebríkom až
k teleportu. Preneste sa k ovládaniu žeriavu (klikihak ). Choďte k robotovi.
Stojíte oproti prostredným
dverám, výťahu. Choďte do pravých a zoberte špendlík. Vráťte sa do ľavích
dverí a zoberte disketu, naspäť vyjdite výťahoma zoberte POSLEDNÚ disketu.
Všetky diskety vhoďte do prehrávača a pustite si príbeh. Až sa dozviete,
prečo to všetko vzniklo dostanete druhý klúč. Zoberte ho, vykloňte sa z
okna, prepichnite balónik a tretí kluč je na svete. Choďte do ľavej
miestnosti a presuňte premietačku k napájaní. Zapnite ju a na stene zistíte
aké ma každý klúč číslo. Na dverách v pravo potom vložte klúče do správnych
otvorov . V ďalšej miestnosti posuňte pascu pod krúžok, ktorý sa nedá
stiahnuť, na krúžok sa zaveste a zoskočte priamo do pasci. Pasca vás
presunie cez dvere. Tu by bolo vhodné si pozíciu uložiť, pretože po vstúpení
do dverí vpravo nasleduje už len jediný krok ku koncu hry. Nemôžete to
pokaziť a tak skúste urobiť niečo aj bez návodu.
Tak veľa štastia v poslednom
kroku.
|