Návod:

[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
XXX - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
The Journeyman Project 1: Turbo
Najprv si uvedomte, že interface tejto hry je skutočne trochu iné a nieje
to tak úplne vaša chyba, pokiaľ vám priamo nesadne. Pokiaľ sa vám hra občas
sekne, opäť to nemusíte pripisovať vášmu fluidu, sem tam sa to stane každému,
koho poznám. Pokiaľ máte v počítači niečo horšie ako Pentium a nieste
takí blázni ako ja, tak Journymana ani radšej nehrajte. Musím vás tiež
upozorniť, že pravdepodobne veľa úloh má viacej druhov riešení. Väčšinou
sú dvojakého druhu - nenásilná a potom tie, ktoré násilie z vašej strany
vyžadujú. Výsledok je ale vždycky rovnaký - ten zlý, väčšinou neskončí
dobre, takže o nič vlastne nejde. Podobne ako napríklad v King Questoch si
ale môžete zvoliť spôsob riešenia problémov, ktorý vám vyhovuje. Musím
tiež priznať, že nie na všetky problémy som prišiel sám. Takže dík všetkym
tým, ktorý mi poradili. Tak a teraz poďme k veci.
Píše sa rok 2318 a vy ste stále zamestnancom špeciálnej jednotky. Vaše
označenie je agent č. 5. Nieste ale žiadny Avatar, ale pekný leňoch a flákač.
V práci taktiež dostanete pekne vynadané, ale to už predbieham. Takže sa
najskôr prebuďte, zo stola zoberte kartu (transport card) a vyberte sa do
zamestnania. Na chodbe si stlačením tlačidla privolajte výťah a nastúpte
dovnútra. Stlačte gombík číslo 1 a vyjdete v prvom poschodí. Prečítajte
si informačný panel, ktorý je u transportéra. Potom choďte k transporteru a
otvorte ho. Transportér je ale nedôverčivý, a tak ako náhle doňho vleziete,
chce od vás kartu (transport card), ktorú zasunieme do otvoru na panely, ináč
taktiež volanej "card slot“. Transportér je spokojný a nechá vás
zvoliť si cieľovú stanicu. Navoľte Temporal Protectorate Annex (TPA). Až
tam dorazíte, vydajte sa smerom k dverám a siahnite na dosku vedľa nich.
Budete opäť preskenovaný a zrentgenovaný ako ešte veľa krát v priebehu
hry. Choďte do ľava, priamo do veliteľského strediska. Otvorte dvere a
vojdite. Pristúpte k počítaču a pozrite sa na displej. Až sa počítač
vykecá, zadajte mu požadovaný kód. Doporučujem uložiť pozíciu, pretože
tu sa budete môcť pozrieť na pár krátkych filmov.
Keď skončíte, ozve sa poplach a vy budete musieť nabehnúť do "ready
place“. Stačí vybehnúť zo strediska, dať sa do ľava, otvoriť dvere a za
nimi potom zase doprava. Otvorte dvere a ste tam. Vo vnútri najskôr otvorte
sklenený poklop a vezmite si klúč, ktorý bol pod ním. Pod sklom nájdete
taktiež bio čipy. Pekne ich zoberte a prejdite ku generátoru. Vojdite dovnútra
a o viac sa nestarajte. Vylezte von a choďte k výťahu. Stlačte spínač a
vojdite do dverí. Dvere sa za vami zavrú a až sa opäť otvoria, nezostane vám
nič iné, len vybehnúť von a vydať sa k Pegasu (malá lodička). Nastúpte a
sadnite si k riadiacemu pultu. Pozrite sa na ľavú obrazovku a navoľte
200000000 BC (čo znamená 200000000 before Christ). Aktivujte dátum tlačítkom
ACTIVATE. Po presune časom sa dostanete do pekného údolia, kde na jeho konci
sa nachádza sopka. Vyjdite von a vydajte sa dole kaňónom. Až uvidíte kameň
s nápadnými písmenami "TP“, nakopnite ho. Šuter sa otvorí a vnútri
nájdete panel. Strčte doňho kľúč zo základne a otvorte si tak cestu k čiernej
skinke. Zoberte disk zo všetkými nahranými údajmi. Zavrite šutrák a
aktivujte bio čip. Vráťte sa časom na základňu TPA a pekne svižne
nabehnite do riadiaceho centra. Teraz otvorte CD prehrávač (je vpravo, keby
ste ho nemohli nájsť). Zasunte doň disketu z praveku a zavrite ho.
Vrhnite sa na pravý monitor a opäť zadajte požadovaný kód. Následuje príval
zaujímavých informácií, ktoré si prečítajte (pokiaľ viete anglicky)
alebo hru stopnite, naučte sa anglicky a potom sa k nej opäť vráťte. Vaše
ďalšie kroky povedú do Pegasa. Teraz sa bude opäť cestovať a záleží vážne
iba na vás, kam sa vydáte skôr. Hra sa dokonca trochu mení podľa toho, v
akom poradí lokácie navštevujete, ale až tak prevratné to zase nieje...
MARS
Otvorte dvere do dolov a prejdite nimi. Tu nájdete transportér. Použite páku
a vezmite si kľúč a kliešte. Vyjdite von a nájdite robotka (je vľavo). A
teraz pozor. Uhnite doprava a počkajte, kým vás druhý robot obíde. Potom nájdite
kyslíkovú masku, naplňte ju kyslíkom a vezmite si ju. Vráťte sa ku generátoru
štítu (shield generator), pozrite sa na monitor a zvoľte "návrat k
predošlému“ (return to previous). Otvorte vstupný panel kľúčikom a
spustite diagnózu. Teraz sa budete musieť prebojovať kódovacím systémom. Máte
pred sebou celkom tri úrovne. Pokial niektorú z nich nezvládnete, neskončíte,
ale dostanete sa späť na začiatok sub - hry. Bohužiaľ je to celé časovo
obmedzené na niekoľko minút, preto si hru radšej uložte ešte pred samotným
hraním. Až sa vám ju podarí vyhrať , navoľte "retract“ a vráťte
sa k transportéru. Nájdite kyslíkovú masku. Naplňte ju azoberte ju.
Teraz sa vydajte do bludiska, ale pozor. V bludisku sa môžete pohybovať
len s kyslíkovou maskou. Jej zásoba kyslíku je obmedzená na päť minút,
atak sa musíte poponáhlať, pretože som už nenašiel kompletný plán
bludiska, takže si to budete musiet prejsť sami (aspoň si to užijete).
Pochopiteľne doporučujem hru uložiť a nespoliehať sa na automaping. Keď
zatuhnete a hru znova nahráte, váš čip si mapu pochopiteľne nebude pamätať.
Takže pekne kockovaný papier, ceruzku, gumu a pekne ako za čias ZX Spectra. Dám
vám len malý kľúč, snáď si to pamätám dobre. Od štartu bežte vľavo,
nahor, doprava, nahor, doľava, nahor, doprava, dole, doprava, dole a ste u východu.
Vojdite do dekompresnej komory a nechajte sa vypľuť. Areas utečie loďou číslo
2., takže sa vydajte za ním do lode číslo jedna. Otvorte dvere a vojdite.
Potom už len preletíte niekoľkými koridormi a ste vo voľnom vesmíre. Nastáva
vesmírna simulácia podobná Elite alebo Wing Commanderovi. Tu oceníte
energetickú bombu, ktorú ste si pred časom vyrobili. Zastrieľajte si do lode
číslo 2. a nešetrite ju, ale pozor! Nenechajte jej energiu klesnúť príliš
pod 10%! Keď sa vám začne zdať, že už má dosť, zapnite traktor beam a
naloďte sa. Potom navoľte "transport close“ a dostanete sa do lode číslo
2. Otvorte dvere a za nimi nájdete stuhnutého Arease. Podobne ako s prvým
robotom i tomuto odmontujte ksichtík a zoberte jeho bio čipy. Areas tak totálne
skolabuje, ale toho si už nemusíte všímať. Nasledovne sa teleportujte späť
na základňu TPA.
AUSTRÁLIA
V Sinklairovom laboratóriu dostanete šípku do tela a máte po vtákoch.
Aby ste sa dostali von z vášho väzenia, budete sa musieť zahrať na doktora.
Máte štastie, že vás zavreli práve v laboratóriu, takže máte všetko, čo
budete potrebovať, po ruke. Najskôr si vytrhnite injekciu z tela a potom ju
preskúmajte na molekulárnom analyzéri. Najskôr sa pozrite na displej analyzéru
a potom mu vsuňte šípku do otvoru na ľavej strane. Až sa vynadívate,
aktivujete molekulárny syntetizátor. Teraz budete musieť budovať tri
molekuly. Na princíp som neprišiel a ani v manuály nič extra nebolo, takže
vám doporučujem to samé, skúšať, skúšať a znova skúšať. Až sa vám
konečne podarí dať molekulu dohromady, trochu s ňou zakývajte a za chvílu
vám molekulárny syntetizátor vypľuje antijed. Vezmite si ho a je po
starostiach. Síce to nieje dôležité, ale keď sa trochu rozhliadnete po
svojom bývalom väzení, narazíte na ďalší filmček. Teraz vyjdite von z
laboratória a choďte do koliečka, až kým nenájdete modré dvere. Dávajte
si tiež pozor, aby vaša vzdialenosť od najbližšieho živého organizmu nešla
pod 10 metrov ! Až nájdete modré dvere, otvorte ich a vojdite. Za chvíľu
bude na vás jeden nepríjemný robot mieriť pištoľou. Musíte sa brániť, a
tak vytrhnite kábel vysokého napätia a dotknite sa konštrukcie, na ktorej
robot stojí. Teraz sa pozrite na chlapíkovú tvár a preskúmajte ho. Pod ním
nájdete pár bio čipov. Zoberte ich . Získate tak "retinal scan bio chip“
a "optical memory bio chip“, ktoré sa budú v budúcnosti hodiť.
Nasleduje deštrukcia postavy, ktorá vám tam nechá len pištoľ. Zoberte si
ju, bude to dobrá pomôcka vo finálnej sekvencií. Teraz sa vráťte do základne
TPA.
NORAD 6
Tu sa ocitnete sám v kyslíkovej komore. Vašou úlohou je zastaviť
Poseidona, ktorý sa hrá s prepínačmi v odpaľovacej sekcii. Bežte smerom do
prístavu a nájdite dvere. Kým ich otvoríte, budete sa musieť najskôr pohrať
s kontrolným panelom a vyrovnať tlak po obidvoch stranách. Až sa odomknú,
vojdite do prístavu. Choďte koridorom až k dverám do kontrolnej miestnosti
sekcie Alfa. Aby ste otvorili dvere, budete musieť použiť bio čip, ktorý sa
volá "retinal scan bio chip“. Pokial idete podľa návodu, tak ste už v
Austrálii boli, a teda čip máte so sebou. Použite ho a dvere do strediska sa
otvoria. Vo vnútri si sadnite k riadiacemu panelu. Na ľavej obrazovke uvidíte
Poseidona, ktorý sa pokúša nastaviť strely na niekoľko miest. Vy ale
neviete, ktoré to sú, a tak sa budete musieť pohrať s trackballom a
deaktivovať všetky cieľové mestá. Pozor! Váš časový limit sa postupne
znižuje, a tak si hru radšej uložte, kým sa do toho pustíte. Pokiaľ
uspejete, Poseidon sa naštve a pôjde vás zmlátiť. Teraz odstúpte k
oknu a pozrite sa do dokov . Poseidon tam už je a začne mlátiť do okna.
Teraz sa otočte k obrazovke a navoľte automatiku (automatic), ktorú aktivujte
(activate). Až sa Poseidon prebúra dovnútra, zachytia ho mechanické tľapky.
Teraz mu otvorte tvár a zoberiete ďalšie bio čipy do zbierky.
Údajne existuje ešte jedna metóda, ale tú som nevyskúšal. Znie ale
celkom sympaticky a tak si ju možno budete chcieť vyskúšať sami. Choďte k
pretlakovým dverám a na druhej strane uvidíte Poseidona. Zapnite pretlak a
ten Poseidona roztrhá. Potom tlak zase vyrovnajte na obidvoch stranách dverí
a otvorte ich. Následný postup je rovnaký. Otvorte mu tvár a zoberte mu bio
čipy, už ich nebude potrebovať. Opäť sa vráťte do základne TPA. Nechajte
základňu základňou a vráťte sa pomocou transportéru domov.
Vyjdite nahor výťahom a choďte k zavretým dverám. Do otvoru pre
karty zasuňte výbušnú kartu. BUM !! Na druhej strane už stojí zlý
terorista Sinclair (ide mi urvať srdce, keď k tomuto menu pripájam tento prívlastok,
ale čo sa dá robiť). Zo Sinklairovej zbrane si nič nerobte, kľudne
vytiahnite tú svoju a pomaličky pozvoľna ho zastreľte. Nebude reagovať rýchlo,
takže žiadny strach. Tým ste zachránili Cirolánske Ambasádory a blízke
stretnutie štvrtého druhu môže nastúpiť...
|