Návod:
[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
XXX - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
The Elder Scrolls 3: Tribunal
Návod je převzat ze stránek ABCgames.sk
Tribunal prináša nový hlavný príbeh a cestu z ostrova na pevninu. Na
rozdiel od Bloodmoonu, v Tribunale nemáte celé územie, teda sa vám nezobrazí
na Svetovej mape, ale len v lokálnych mapách. Celá oblasť Mournhold je hlavné
mesto s kráľovským palácom a preto prináša pre spestrenie lokality mestského
prostredia. Taktiež sa tu stretnete s ďalšími bohmi, ako bol Vivec. Veľa
opisu netreba, každý uvidí sám, o čom Tribunal je. No musím povedať, že
aj keď bojov príliš veľa nebude, nepriatelia budú naozaj silní.
Nepotrebujete mať prejdený hlavný príbeh Morrowindu, aby ste mohli hrať
Tribunal, ale rozhodne doporučujem získať aspoň stredne vysoký level
(20-30) a nevrhnúť sa tam s nízkymi hodnotami - dlho by ste neprežili.
1.1 Začiatok - Útok Temného Bratstva
Po nainštalovaní Tribunalu vás skôr či neskôr pri odpočívaní napadne
vrah z Temného Bratstva. Samozrejme ho musíte zabiť. Potom oslovte oficiálneho
strážcu v ktoromkoľvek meste a spýtajte sa ho na Dark Brotherhood. Povie vám,
že je to spolok vrahov a odporučí vám navštíviť muža menom Apelles
Matius, ktorý je v Ebonhearte. Skočte tam a spýtajte sa na neho. Dobehnite na
západný koniec mesta a vystúpte na hradby. Pred mostom vedúcim ku Grand
Council je Apelles Matius. Keď mu poviete o útoku Temného bratstva, tak vám
povie, že o nich síce veľa nevie, lebo na ostrove nezvyknú operovať, ale
poradí, aby ste to preskúmali priamo na pevnine. Spýtajte sa na ňu a opäť
vám poradí. Napriek tomu, že je teraz ťažké opustiť ostrov, mohla by vám
pomôcť Asciene Rane, ktorá sa nachádza v Grand Council Chambers. Len
prejdite mostom za ním a vstúpte do budovy. Oslovte Asciene, spýtajte sa na
transport na pevninu a povedzte jej o útoku na vás. Pochopí, že to
potrebujete prešetriť a odteraz sa u nej môžete kedykoľvek teleportovať na
pevninu do oblasti Mournhold. Keď sa objavíte v Mournholde, tak pri vás stojí
argonian Effe-Tei, ten vás potom, keď budete potrebovať, teleportuje naspäť
na Morrowind.
1.2 Mournhold - Pátranie po Temnom Bratstve
Keď sa dostanete do kráľovského mesta, tak začnite pátrať po Bratstve.
Oslovte niekoho, najbližšie máte vojakov. Spýtajte sa na Dark Brotherhood a
odporučia vám kanále v Great Bazaar (ak vám nič nechcú povedať, tak si zvýšte
obľúbenosť). Vybehnite z hradu na nádvorie (Courtyard) a z neho na Plaza
Brindisi Dorom. Naľavo sú dvere vedúce do bazáru. V bazáre je množstvo
obchodníkov, tak si môžete prezrieť ich tovar, ale nikto vám nepovie nič
bližšie o Bratstve, tak sa vydajte do spomínaných kanálov. Pri múre, ktorý
obkolesuje každú lokáciu, nájdite padacie dvere na vstup do Sewers a vstúpte.
Vnútri nájdite vchod do oblasti Old Mournhold: Manor District. Takéto vchody
sú tam dokonca dva, tak si jeden zvoľte. Po vstupe získate záznam do denníka,
že ste objavili tajný úkryt Bratstva. Postupujte jaskyňou a likvidujte členov
Bratstva. Na konci nájdete dva vchody: Moril Manor: East Building a Moril Manor:
North Building. V East Building sú len ďalší nepriatelia. Vstúpte do North
Building. Vnútri za dverami je Dandras Vules, je to vodca Temného Bratstva.
Zabite ho. Potom jeho telo prehľadajte a vezmite si hlavne Kontrakt Temného
Bratstva na vašu hlavu, ktorý má pri sebe. Potom sa vráťte opäť na
povrch, von z kanálov. (ak máte nejaké kúzlo na lietanie, či vysoké skoky,
tak skočte do Moril Manor: Courtyard. Je tam len kruhová jaskyňa, v ktorej
strede je skalný stĺp. Na jednej z nižších plošín sú nejaké šaty a
Adamantiové topánky a náramky /Boots a Bracer/. Nedá sa sem bez kúzla dostať.
Tiež je tam list na rozlúčku. Je jasné, kde je majiteľ vecí. Prezrite dno
a nájdete jeho telo a v truhličke pri ňom nejaké peniaze. Pred touto jaskyňou
môžete vyletieť hore na most v chodbe, ktorý je nad vami. Tam okrem pár
nepriateľov nájdete vo vode aj Adamantiovú prilbu).
Vonku vyhľadajte príslušný orgán, v tomto prípade niektorého zo strážcov
a oznámte mu novinky o Dark Brotherhood. Nie že by vám veľmi verili, že ste
zabili vodcu Bratstva, ale odporučia vám ísť za miestnym predstaveným v chráme
menom Fedris Hler. To vám odporučia Ordinatori. Ak sa spýtate Royal Guardov,
tak tí vám odporučia ísť za Tieniusom Delitianom, kapitánom stráží.
2.1 Zvesti o smrti kráľa Llethana
Tienius Delitian, kapitán kráľovskej gardy je v trónnej sieni v paláci (Royal
Palace, Throne Room). Oslovte ho, no veľa od neho nezistíte, chce hovoriť len
o oficiálnych záležitostiach. Ak sa opýtate na ne, má pre vás ponuku. Kráľ
Athyn Llethan zomrel a Tenius chce, aby ste zistili, čo o tom hovoria ľudia.
Celá úloha sa dá vyriešiť jednoducho prinesením listu The Common Tongue a
ak ste ho už náhodou našli, úloha je splnená. Ale poďme na to poporiadku.
Ak sa spýtate na smrť kráľa Royal Guardov v paláci, tak vám povedia, ale
len niektorí, a aj u tých musíte mať vysokú obľúbenosť, že existuje
dokument The Common Tongue, v ktorom sú isté pochybnosti o tom, že zomrel
prirodzenou smrťou. Opäť, od niektorých strážcov, u ktorých máte vysokú
obľúbenosť, ale teraz v oblasti Plaza Brindisi Dorom zistíte, že síce
oficiálna verzia tvrdí, že zomrel prirodzenou smrťou, ale v Llethan Manore
na to asi majú iný názor. Samozrejme sa to môžete dozvedieť aj od iných (Ordinator,
civilisti), ale títo sú najbližšie. Potom skočte na Temple Courtyard a
stade do Godsearch. Tam nájdite spomínaný Llethan Manor. Vnútri býva Ravani
Llethan, vdova po kráľovi. Oslovte ju a spýtajte sa, prečo si myslí, že kráľa
zavraždil súčasný kráľ Helseth. Povie, že preto, lebo ho z vrážd a
travičstva podozrievajú aj v liste The Common Tongue. Teraz treba jeden tento
list nájsť. Jeden výtlačok je na balkóne a druhý na bare v krčme The
Winged Guar, ktorá je neďaleko od Llethan Manoru. Ďalší je v Great Bazaar
pri obchodníkovi menom Roner Arano. Tento dokument potom odneste Tieniusovi.
2.2 Chrámový informátor
Ďalšia úloha, ktorú má pre vás Tienius, je zistiť, aký má Almalexin
chrám názor na kráľa, či ho budú podporovať, alebo budú proti nemu. Skočte
teda do Chrámu v Temple Courtyard. Vnútri môžete hovoriť s kým chcete, ale
jediný váš cieľ je Galsa Andrano v časti Infirmary. Zvýšte si u nej obľúbenosť
a potom sa jej spýtajte na nepokoje v chráme. Keď sa rozreční, tak sa hneď
nepýtajte na vzťah ku kráľovi, ale najprv si vypočujte jej príbeh (listen
patiently and ...) a potom sa spýtajte, či si s ňou môžete prísť pohovoriť
zase nabudúce (if you can come speak another time) a až potom sa spýtajte na
kráľa a chrám. Potom vám prezradí, že s kráľom rozhodne nie sú spokojní.
Bežte ju udať a povedzte to Tieniusovi.
2.3 Neloajálnosť v Kráľovskej Stráži
Tienius Delitian vás teraz požiada, aby ste zistili, kto zo stráží bývalého
kráľa nie je loajálny k novému kráľovi Helsethovi. Môžete sa rozprávať
so strážami v miestnosti, istá obľúbenosť nutná. Rozhovor začnite na tému,
že sa chcete stať členom kráľovskej stráže. Oslovte s touto témou strážcu
za Delitianom, je to Ivulen Irano. Spýtajte sa na starého aj nového kráľa a
potom spomeňte svoje spojenie s Hlaalu. Povie vám, aby ste si pohovorili s
Aleriou Aren, ale aby ste o tom nehovorili s Delitianom. Aleri je v Guards
Quarters, má na sebe Royal Guard brnenie. Tiež jej spomeňte vašu spojitosť
s Hlaalu. Všetko poprie, tvrdí, že Ivuelen nie je najbystrejší a asi sa pomýlil,
že určite muselo dôjsť k nedorozumeniu. Choďte Tieniusovi oznámiť aspoň
to, čo ste zatiaľ zistili . Rád by vedel viac a pošle vás preskúmať veci
patriace Ivulenovi, no dodá, že vás nik nesmie pristihnúť pri krádeži,
takže, keď budete niečo brať, nech vás nik nevidí. V Guards Quarters nájdete
pri prvej posteli jeho truhlu. Je zamknutá na level 50, no nič v nej nie je
(ani v truhle Aleri Aren), tak ju nemusíte otvárať. Spod vankúša si zoberte
Iranovu kópiu dokumentu The Common Tongue. No podstatnejší dokument, ktorý
si vezmite, je za jeho truhlou, medzi ňou a posteľou. Je to rozpis stráží
na najbližšie obdobie. Choďte o tom informovať Tieniusa. Ten si je vedomý,
že si na nich musí dávať pozor.
2.4 Dôkaz o sprisahaní
Tentokrát máte pre Delitiana získať dôkaz o tom, že v Llethan Manore
chystajú zradu voči kráľovi Helsethovi. Už viete, kde to je (Godsreach),
tak sa tam vydajte. V miestnosti, kde je Ravani Llethan, je na stole list (handwrittern
Letter). Vezmite ho, ale samozrejme tak, aby vás nik nevidel. List zaneste
Tieniusovi. Ten vás teraz požiada, aby ste zabili troch ľudí, ktorí sa
podieľali na pripravovanej vražde kráľa. Dostanete na to jeho povolenie, takže
sa netreba báť rozporu so zákonom. Prvý je Forven Berano. V oblasti Temple
Courtyard, napravo od chrámu, postáva tento Dunmer. Oslovte ho a zabite (tiež
máte možnosť nechať ho utiecť, utiecť budete môcť nechať aj ostatných,
takže, ako chcete. Ale vedzte, že za každého, ktorého zabijete, dostanete
potom ako odmenu 1000 zlatých, takže dokopy 3000. Ak ich pustíte, tak vám to
Tienius uzná, ale nedostanete nič). Druhý je Hloggar the Bloody. Keď ste už
tu, tak sa spýtajte na neho, aj na Bedal Alena strážcu (High Ordinatora) a
povie vám, že prvý je vo West Sewers a druhý bude určite v kníhkupectve.
Takže choďte do Godsreach, tam do Residental Sewers a z nich do West Sewers.
Tam v chodbe napravo od vchodu nájdite a postarajte sa o Hloggara. Potom skočte
do Great Bazaar a v kníhkupectve, kde predáva Sanaso Sarothran, je na poschodí
Bedal Alena. Keď ste s ním hotový, tak sa vráťte to oznámiť Tieniusovi
Delitianovi.
2.5 Neznámy autor
V ďalšej úlohe máte zistiť, kto je autorom výtlačkov The Common Tongue
a presvedčiť ho, aby prestal písať tie "klamstvá" o kráľovi.
Oslovte niekoho u koho máte vysokú obľúbenosť a spýtajte sa na autora.
Poradí vám pátrať u ľudí, ktorí majú čo dočinenia s písaním, knihami
a zvitkami, ako kníhkupec a pawnbroker. Dunmerka Sanaso Sarothan, predávajúca
knihy v Great Bazaar vám síce nič nepovie, ale pawnbroker Ten-Tongues vám
prezradí, že autorom je muž zvaný Trels Varis, no nič bližšie o ňom
nevie, len to, že by mal byť niekde v Craftsmen´s Hall. Táto budova je v
Godsreach, tak tam skočte. V celej tejto oblasti nezistíte o Varisovi nič bližšie,
ale v Craftsmen´s Hall nájdete zamknuté dvere (70) označené Keep Out, na
mape ale vidíte, že vedú do Secret Office. Otvorte ich, no nech vás nevidia.
Potom vstúpte, dole v tajnej kancelárii nájdete Trels Varisa. Ak sa
rozhodnete ho zabiť, tak tak učiňte a zbavte života aj jeho spoločníkov.
Potom to ohláste Tieniusovi. Dostanete za odmenu 5000 zlatých a povie vám, že
by si s vami rada pohovorila kráľovná. No myslím, že viac, než tých 5000
sa oplatí druhá možnosť. Ponúknite Trelsovi Varisovi dar 3000 zlatých na
vdovy a siroty (nedávajte mu úplatok 1000 zlatých, zle si to vysvetlí). On
to prijme a súhlasí so zastavením ďalších písomností. Vráťte sa za
Tienusom a oznámte mu výsledok. Nepýtajte si odmenu, len povedzte, že to
bola malá obeť pre svojho kráľa. Tienus je potešený vašou oddanosťou a dá
vám nielen 3000 zlatých, čo ste minuli, ale aj fajný obojručný meč King´s
Oath (mne sa tu viac pozdával meč BiPolar Blade, z vedľajšieho questu).
2.6 Lady Barenziah
Komnata kráľovnej Barenziah je v časti Imperial Cult Services (za Throne
Room). Od kráľovnej sa nedozviete nič nevyhnutné, ani questové, len rôzne
informácie k príbehu, tak si s ňou pohovorte o nových témach. Spomenie muža
menom Plitinius Mero, s ktorým by ste si mohli pohovoriť. Mero je vonku pred
palácom Courtyard. Od neho sa tiež dozviete len rôzne informácie o tom, ako
je verný kráľovnej a ako napísal knihu, za ktorú nezískal veľkú
popularitu. Teraz sa vydajte do chrámu, kde budete pokračovať v hlavnom príbehu.
3.1 Goblinia armáda
Choďte do chrámu v Temple Courtyard a v prvej miesnosti oslovte Fedrisa
Hlera. Chvíľu si s ním pohovorte a potom prijmite jeho úlohu. Požiada vás,
aby ste vypátrali a zastavili budovanie Goblinej armády. Nato potrebujete zabiť
dvoch Warchiefs a dvoch Altmer Trainers. Od ľudí zistíte, že by sa mohli
nachádzať v kanáloch v časti Godsreach. Tam vstúpte do Residential Sewers,
z nich prejdite do West Sewers a tam už vstúpte do Old Mournhold: Battlefield.
Pokračujte na koniec, kde sú dva prechody do City Gate a Abandoned Passageway
(aby ste tam mohli vstúpiť, potrebujete lietanie, ale dá sa tam dostať aj
inakade).
Vstúpte do City Gate, tam sú opäť dve cesty Armory Ruins a Residential
Ruins (tie sú zamknuté na level 100, ale dostanete sa tam cez Armory). Takže
vstúpte do Armory Ruins. Tam okrem nepriateľov, môžete z rudy na stenách získať
aj nejaké adamantium. Na konci vstúpte do Tears of Amun-Shae. Tu je Warchief
Kurog a v chodbe za ním je Warchief Durgoe. Oboch zlikvidujte. Od druhého získate
Durgok´s Key, ktorým otvoríte jeho truhlu, v ktorej je zlato a magický
gobliní štít. (ak cestou sem pri vodopáde vyletíte na plošinu pri ňom,
tak tam nájdete adamantiovú sekeru). Odtiaľto vstúpte do Residential Ruins.
Napravo sa môžete vráťiť do City Gates, cez dvere, ktoré sú z druhej
strany zamknuté. Naľavo máte dve cesty: Teran Hall a Teran Hall, East
Building. V Teran Hall nájdete Gatekeeper´s Key a tiež je tam pasca - ukryté
prepadlisko. Ak sa prepadnete, čaká vás pár nepriateľov a tiež je tu
prechod do Teran Hall East building. Jednou z ciest do nej vstúpte. Tu sú
obaja Altmerskí tréneri Armion a Yarnar. Zabite ich. Tým ste splnili
podmienky questu. Odtiaľto môžete skočiť prechodom do Abandoned Passageway.
Ak ste doskúmali, čo ste chceli, tak sa vráťte do chrámu a oznámte
splnenie Fedris Hlerovi. Ten je zrejme priveľmi prekvapený tým, že ste to
prežili, že vám dá za odmenu 15 000 zlatých.
3.2 Shrine of the Dead
Ak sa spýtate na ďalšiu službu, tak Fedris Hler teraz pre vás nič ďalšie
nemá, ale pošle vás za Gavas Drinom. Skočte za ním a spýtajte sa aj jeho
na službu pre Lady. Povie vám o oltári Shrine of the Dead, ktorý je pod chrámom.
Bol znesvätený a musí byť očistený. Spýtajte sa na to očistenie (must be
cleansed) a povie vám, že očistiť ho má Urvel Dulni. Je to temný Elf, v
tejto miestnosti. Môžete mu dávať príkazy poď a stoj. Najlepšie je vždy
po vstupe do novej lokácie ho nechať pri dverách, vyčistiť cestu a potom ho
vziať so sebou do ďalšej lokácie, pretože je dosť slabý. Zbehnite tu v
chráme do Hall of Ministry, do Basement a tam do Temple Sewers. Odtiaľ choďte
na východ, do Temple Sewers East a tam na západe vstúpte do Temple Catacombs.
Tam do Temple Shrine. Dobehnite na miesto, kde je oltár a zabite všetkých
lichov, ktorí su v jeho okolí. Keď zabijete posledného, tak sa vám to zapíše
do denníka. Potom sem doveďte Urvela. Chvíľu počkajte, kým očistí oltár.
Keď je to hotové, tak to tu opustite a vojdite to Temple Gardens (Ešte predtým
môžete odtiaľto preskúmať Temple Crypt). Z Temple Gardens choďte naspäť
do Temple Sewers East a známou cestou opäť za Gavas Drinom. Ten vám za
odmenu dá Blessed Spear.
3.3 Barilzar´s Mazed Band
Teraz vás Gavas pošle naspäť za Fedrisom. Ten má pre vás úlohu. Sama
Lady Almalexia si žiada, aby bol nájdený artefakt Barilzar´s Mazed Band. A
vy ste tým poverený. Ešte vám povie, že pre bližšie informácie skočte
za Gavasom. Ten vám však povie akurát bližšie informácie o artefakte. Takže
choďte tak, ako povedal Fedris do kanálov pod chrámom a tam vstúpte do
Abandoned Crypt. Ak ste tam už boli predtým, tak bola cesta zablokovaná
skalami. No ako vám Fedris povedal, sama Lady chce ten artefakt a tak odpratala
skaly a uvoľnila vám cestu. Prebojujte sa jednoducho na koniec a tam nájdete
Barilzara. Porazte ho, nie je to najjednoduchšie, ale ide to (najhoršie je, že
používa kúzlo slepoty). Potom si vezmite všetky veci, ktoré sa vám hodia a
nezabudnite na jeho prsteň (to je Barilzar´s Mazed Band). Ten zaneste naspäť
Fedrisovi. Pošle vás s ním za Gavasom. Gavas Drin vás pošle za samotnou
Lady Almalexiou, aby ste jej prsteň odovzdali. Teraz môžete vstúpiť do svätyne,
ktorá bola predtým zavretá. Odovzdajte jej prsteň a za odmenu získate kúzlo
Almalexia´s Light (obnoví vám všetky atribúty o 25 bodov).
4. Útok na Mournhold, Preskúmanie Bamz-Amschendu
Keď splníte predošlý quest pre Fedrisa Hlera v chráme, teda, keď
dohovoríte s Almalexiou, tak počkajte jeden deň a oslovte hocikoho. Zisíte,
že došlo k útoku na námestí. Choďte teda na Plaza Brindisi Dorom a uvidíte
ako mesto napadli Hulking Fabricants a Verminous Fabricant. Bojujú s nimi stráže,
tak im môžete pomôcť, ale nie je to nutné, zvládnu to aj sami. Po boji ich
oslovte a každý vás pošle za svojim veliteľom (High Ordinary za Fedrisom a
Royal Guardi za Tieniusom). Je jedno za kým pôjdete, ďalšia úloha je rovnaká,
ale je lepšie ísť za Tieniusom Delitianom. Ďalšia úloha je preskúmať
miesto, odkiaľ prišiel útok. Tak sa vráťte na námestie a choďte
doprostred k soche. Pri soche je diera, do ktorej vedie rebrík. Vlezte dnu. V
chodbe len dobehnite k jaskyni, aby ste uvideli, ako fabricanti bojujú s
trpasličími robotmi. Zapíše sa vám to do denníka a tak sa vráťte oznámiť,
čo ste zistili. Tienius vám poďakuje a pošle vás porozprávať sa s kráľom.
Ten je už teraz tiež tu, v trónnej sále. Od kráľa dostanete ospravedlnenie,
pretože zistíte, že to on na vás poslal Temné Bratstvo (milé - sorry, že
som ťa chcel zabiť, ale pracuješ pre mňa dobre, tak už sa to nestane),
pretože dostal mylné informácie, že predstavujete hrozbu pre trón. No teraz
má pre vás úlohu.
5.1 Pokus o vraždu
Kráľ Helseth vás pošle za svojim orkským informátorom do krčmy The
Winged Guar, ktorá je v časti Godsreach. Tam oslovte orka Bakh Gro-Shama a
povedzte mu heslo, ktoré viete od kráľa "uncle farm". No aby ho
prijal, musíte mať u neho obľúbenosť aspoň 60 (a na lichôtky bol, aspoň
u mňa, natvrdlý, takže som ho podplatil). Ten vám povie, že kráľ je
paranoik, no spiknutie sa chystá, ale na kráľovnú matku. Choďte to zvestovať
kráľovi. Ten pripraví plán, ako ju ochrániť. Máte sa schovať v kráľovninej
predsieni a vyčkať na vrahov. Postavte sa pred kráľovninú spálňu za
stenu, denník vám napíše, keď budete v správnej pozícii. Zavrite aj
vstupné dvere, aj dvere ku kráľovnej. Tam počkajte na vrahov. Okolo 8., 9.
hodiny sa ukážu traja členovia Temného Bratstva. Ukážte sa, zabite ich a
prehľadajte (adamantiový meč). Potom sa choďte pochváliť kráľovi. Dá vám
za odmenu Helseth´s Collar (zvyšuje Sneak, Speed a Security).
5.2 Helsethov Šampión
Kráľ je vašimi skutkami potešený a preto vám dá možnosť dokázať,
čo vo vás je. Ak dokážete svoju silu a um, tak vám vyjaví, aké plány má
s vami. Aby ste to dokázali, musíte poraziť kráľovho šampióna Karroda. Od
neho nič nezistíte, ale keď oslovíte kráľovnú Barenziah, tak vám povie,
že Karrod sa často zdržuje v krčme The Winged Guar. Tam je barmanom Ra´Tesh.
Oslovte ho a pohovorte si o Karrodovi. Povie vám, že ak sľúbite, že mu príliš
neublížite, tak vám pomôže a pošle mu na noc dievča, čo ho unaví a vy máte
šancu. Súhlaste, prečo nie? Na druhý den oslovte kráľa a ten odsúhlasí súboj.
Urobia vám miesto a môžete začať bojovať s Karrodom. Keď ho porazíte,
tak vám dá kráľ Dagger of Symmachus. Potom vám prezradí, že potrebuje
zistiť, kto je za útokmi na mesto. Podozrieva niekoho z Tribunalu a preto
najvhodnejšou osobou, ktorá by to mohla objasniť, je práve Lady Almalexia.
Preto choďte za ňou.
6.1 Okolnosti útoku na Mournhold, Ukážka Sily
Keďže vás sám kráľ Helseth poslal za bohyňou Almalexiou, tak sa za ňou
vydajte. Tá má pre vás úlohu. V meste vznikol nový kult End of Times, ktorý
vedie Eno Romari. Niektorí členovia kultu boli nájdení mŕtvi, otrávení.
Meralyn Othan je sestrou jednej z obetí, tak si s ňou choďte pohovoriť. Je v
časti Great Bazaar. Pohovorte si s ňou a povie vám, že Eno Romari je pred
vchodom do krčmy The Winged Guar. Tú už poznáte, tak tam za ním zájdite.
Ten vám prezradí, že kult verí, že Tribunál stráca svoju moc a jeho členovia
radšej volia sebevraždu (spýtajte sa na očistenie - Cleansing). Choďte
svoje zistenie oznámiť Almalexii. Tú to podráždi a rozhodne sa ukázať
svoju silu (samozrejme s vašou pomocou) a rozpútať Prašnú Búrku. Vy sa
teda musíte vydať do Bamz-Amschedenu (diera pri sochách na námestí Brindisi
Dorom Plaza) a aktivovať Karstangz-Beharn, prastarý trpasličí vynález na
ovládanie počasia. Dostanete Powered Dwemer Coherer, aby ste ten stroj mohli
aktivovať. Začínate v Heartfire Hall. Nepriatelia sú tu naozaj tuhí, takže
veľký pozor. Vstúpte do Passage of Whispers a tam do Radac´s Forge. Tu nájdite
jedny dvere zamknuté na level 100. Vniknite dovnútra a vezmite si veci, ktoré
chcete, ale najmä dve Dwemer Satchel Pack. Na konci tejto lokácie je prechod
do Passage of the Walker. Prechod je ale zavalený skalami. Keď ste pri skalách,
môžete na ne použiť Dwemer Satchel Pack. Keď tak učiníte, začne sa 5
sekundové odpočítavanie (stiahnite sa) a následný výbuch uvoľní cestu.
Vstúpte tam a z tejto lokácie prejdite do King´s Walk a nakoniec do Skybreak
Gallery. Vnútri v strede je stroj, ktorý hľadáte. Do otvoru Duter Dwemer
Junction vložte Powered Dwemer Coherer (od Almalexie). Pred vami sú tri páky.
Stlačte pravú. Na stene pred vami sa začnú točiť obrázky a zastavia sa na
obrázku sopky. To je správne. Napíše sa vám to aj do denníka. Vráťte sa.
Inak, v Passage of Walker je aj vchod do Norenen-Dur. Druhým Dwemer Satchel
Packom tu tiež treba vyhodiť do vzduchu zosypané kamene. V nasledujúcich lokáciách
toho veľa nezískate a sú len na prieskum, netreba tam ísť. Vnútri máte na
výber The Grand Stair a The Teeth That Gnash. Z tej druhej prejdite do Citadel
of Myn Dhrur - tam je Deadra menom Khash-Ti Dhrur (samozrejme vás napadne). V
tejto jaskyni je prechod do Basilica of Divine Whispers (tam buď nič nie je,
alebo som nič nevedel nájsť) a do The Wailingdelve. Aby ste sa tam dostali,
potrebujete vyletieť ku vchodu. Ak tam vstúpite, stále potrebujete lietanie.
Celá táto lokácia je jedna hlboká jaskyňa, ktorá klesá a potrebujete
zletieť dole a potom samozrejme opäť vyletieť hore. Vnútri nájdete zopár
vecí a dole pri vodopáde je medzi hubami sekera Dwemer Pneuma-Trap. Cez vodopád
sa dá dostať ešte nižšie, kde je ďalších pár vecí a kniha The Black
Arrow, Volume II (zvýši Marksman).
Keď sa vrátite, tak vonku už zúri Prašná búrka, ktorú ste vyvolali.
Choďte za Almalexiou.
(Poznámka: Ak chcete plniť vedľajšie questy, tak jeden vyžaduje 10 kusov
Scrap-Metal a 3 Dwemer Cogs. Ak ich nemáte, tu je vhodné miesto, kde si ich
obstarať).
6.2 Chýbajúci strážca
Bohyňa Almalexia má osobných strážcov, ktorí si hovoria Almalexiina
Ruka. Jeden z nich ju však opustil a ako sama tvrdí, zbláznil sa. Vy ho máte
zabiť. Volá sa Salas Valor a pohybuje sa v lokácii Godsreach. Len ho oslovte
a napadne vás. Nečakajte, že to bude ľahký súper, veď je to bývalá
ochranka bohyne. Keď ho porazíte, tak mu môžete vziať komplet Her Hand´s
Armor. No prilbu, ani Cuirass nenoste pred Ordinatormi, tak ako Indroliskú pred
Ordinátormi vo Vivecu (je nato plugin, ktorý vám umožní nosiť ich legálne,
keď získate v chráme najvyššiu hodnosť), pretože je to trestné a napadnú
vás zato. No ostatné časti brnenia sa hodia. Oznámte Almalexii jeho zabite a
tá vám za odmenu ponúkne jedno kúzlo. Skin like Iron - Železná koža (zvýši
schopnosť každého brnenia o 5 bodov, Light, Medium, Heavy), Protect Against
Paralysis (odolnosť voči paralýze 20%) a Warm Reflected Glory (zvýši
zdravie o 10).
6.3 Meč Nerevarina
Almalexia je presvedčená, že ste Nerevarin (a nevadí, ak ste neprešli
Hlavnú dejovú líniu Morrowindu). Povie vám o meči Trueflame Blade. No meč
bol rozlomený na tri časti počas boja za dávnych čias pri Red Mountain.
Jednu vám dá sama Almalexia, no druhé dve musíte nájsť sami. Zájdite za
kráľovnou Barenziah. Pošle vás za Karrodom. Ak ste ho už porazili v súboji,
tak vám dá druhú časť meča. Na získanie tretej vás kráľovná odporučí
za Plitiniusom Merom. Je na nádvorý (Courtyard, už ste ho stretli). Ten je
presvedčený, že tretiu časť by mohli mať v Múzeu (Godsreach). Tam oslovte
správkyňu Torasu Aram. Povie vám, že má jednu časť, ktorá odpovedá tej
dobe, ale nedá vám ju len tak. Musíte na oplátku darovať múzeu dve unikátne
veci. Na lavici pri stene je kniha Famed Artifacts of Tamriel, kde sú popísané
názvy všetkých vecí, ktoré by v múzeu radi videli. (Taktiež si otázkou o
múzeu môžete sprístupniť niečo ako vedľajší quest. Predávať do múzea
tie predmety). Popis vecí, ktoré teda môžete darovať, či predať, je na
konci návodu.
Keď darujete múzeu dva artefakty, tak si vypýtajte svoju odmenu a
dostanete Trpasličí štít. Teraz, keď máte všetky tri časti, treba ich
spojiť. Od hocikoho sa môžete dozvedieť, že najlepší majstri sú v
Craftsmen´s Hall v Godsreach. Zájdite tam a oslovte Yagak Gro-Gulka. Ukážte
mu štít z múzea a oddelí od neho tretiu časť meča. Potom sa spýtajte, či
by vám meč neopravil. Súhlasí s opravou, tak sa za dva dni vráťte a
vezmite si hotový meč. Ešte ho potrebujete očarovať (enchant). Yagak vám
odporučí nájsť trpasličieho mystika. Aj keď sú všetci mŕtvi, počul, že
duch jedného z nich prebýva v Bamz-Amschend, kde ste už boli. Tam zájdite do
časti Radac´s Forge a tam nájidte ducha menom Radac Stungnthumz. Nemá nič
proti tomu, aby vám očaroval meč, no na očarovanie potrebuje Pyroil Tar. Ten
nájdete v časti Cytadel of Myn Dhrur (cesta cez Norenen-Dur, The Teeth That
Gnash). Od Deadry. Ďalšie dve sú v časti The Wailingdelve (podrobnejší
popis pri queste 6.1 Okolnosti útoku na Mournhold, Ukážka Sily). Zaneste
potom Radacovi nájdený Pyroil Tar. Bez problémov vám zbraň očaruje (je to
fakt super zbraň). Teraz už máte svoj meč Trueflame a tak sa môžete vrátiť
k Almalexii.
6.4 Sotha Sil, Šialený boh
Keď už máte svoj skvelý meč, tak má pre vás Almalexia poslednú úlohu.
Povie vám o treťom bohovi, ktorý tvorí spolu s ňou a Lordom Vivecom
Tribunal. Je to Sotha Sil. No napriek jeho postaveniu sa vraj zbláznil, chce všetko
zničiť a vrátiť starých bohov. Vraj má na svedomí aj útok na Mournhold.
Musí byť preto zastavený. Keď súhlasíte s touto úlohou, tak budete
prenesený do Clockwork City, reality, kde prebýva Sotha Sil. Keď budete
prenesený, tak sa nemôžete vrátiť, až kým nesplníte úlohu, preto si dávajte
pozor a čo potrebujete, spravte ešte pred cestou.
Objavíte sa v časti Outer Floods Halls. Teraz prejdite cez niekoľko
miestností, až do poslednej. Všetky sú krátke a v podstate jednoduché:
Inner Flood Halls, Hall of Delirium, Central Gearworks, Hall of Theuda, Dome of
Kasia (musíte prebehnúť do dverí a vyhnúť sa pritom otáčavému
zariadeniu, ktoré vás inak zabije na jedenkrát. Potrebná je rýchlosť. Fľaštičky,
ktoré môžete získať z menších Fabricantov, vám zvýšia rýchlosť, ak
potrebujete.), Dome of Serlyn (ste pri stroji, v ktorom vyrábajú fabricantov.
Keď začne stroj hučať, potiahnite pravú páku a prebehnite cez stroj ďalej),
Hall of Sallaemu, Dome of Udok, Hall of Mileitho, Dome of the Imperfect (tu vás
čaká boj s veľkým a nepríjemne silným robotom Imperfectom), Dome of Sotha
Sill.
V poslednej časti nájdete mŕtve telo Sotha Silla. Preskúmajte ho. Potom
sa vydajte k dverám, ktorými ste prišli. Objaví sa Almalexia. Postupne vám
vysvetlí, že sa rozhodla stať hrdinkou a zachránkyňou svojho ľudu, ktorý
sa bude modliť iba k nej. Stane sa vládkyňou všetkých a preto odstránila
Silla, teraz odstráni vás a neskôr aj Lorda Viveca. Presteň, ktorý ste jej
predtým priniesli, jej umožnil teleportáciu do Clockwork City a zabiť tak
Silla a tu si vzala aj fabricantov, aby napadli mesto. Po jej monológu zaútočí.
Aj keď máte Trueflame a zrejmej aj Her Hand´s brnenie, nie je to vôbec ľahký
súper. Keď ju porazíte, tak ju prezrite. Má u seba druhý unikátny meč, o
ktorom už vravela - Hopesfire a prsteň Barilzar´s Mazed Band. S týmto prsteňom
sa môžete kedykoľvek teleportovať do Clockwork City, Mournholdu a Vivecu. (tiež
získate amulet +15 šťastie). Takže použite prsteň a vráťte sa do chrámu
v Mournholde. Nepokúšajte sa nikomu hovoriť o tom, čo sa stalo s Almalexiou
a Sillom. Za prvé vám neuveria, za druhé to každého rozčúli a klesne vám
tak u danej osoby obľúbenosť. Vyjdite z chrámu a tam sa vám zjaví Azura.
Povie vám, čo už v podstate viete od Almalexie a požehná vám na dlhú
cestu, ktorá vás ešte čaká. Na záver už len skočte za kráľom Helsethom.
Poveril vás vyšetriť, čo sa stalo, tak mu všetko povedzte. Jediný vám
uverí váš príbeh a ocení, čo ste vykonali. Poďakuje vám a daruje vám
komplet brnenie kráľovskej stráže (Royal Guard armor). Tým ste ukončili
hlavný príbeh Tribunalu.
The Black Dart Gang
V lokácii Bazaar Sewers môžete na západnej strane nájsť temnú elfku
menom Narisa Adus. Keď ju oslovíte, tak sa vám zdôverí, že ju okradli a
zabili jej manžela Varinera. Spýtajte sa, či nepotrebuje pomoc. Nie je si istá,
či by ste gang, ktorý ich napadol, zvládli, preto vás požiada len o to, aby
ste našli ducha jej manžela a priniesli jej od neho nejakú správu. Vydajte
sa do Temple Sewers a v nich do západnej časti. Tam nájdete Variner´s Ghost.
Oslovte ducha, ktorý vám povie, že vám musí predať správu. Vypočujte si
ho. Vyjaví, že ho zabili členovia Black Dart Gangu a skrývajú sa v Temple
Sewers West. Tiež vám prezradí trik, ako sa s nimi vysporiadať. Na severe sa
nachádza prechod do západnej časti Temple Sewers West, tak vstúpte. Pri
snorení v kanáloch ste iste našli nejakú fľaštičku na dýchanie pod
vodou. Len čo vstúpite, pri dverách si všimnite prázdny držiak na fakľu (Torch
Lever). Použite ho a celá oblasť sa zatopí vodou (dobré je členov gangu
utopiť, sú to totiž silácki protivníci). Potom použite dýchanie pod vodou
(budete potrebovať viac než jednu fľaštičku) a doplávajte na koniec
chodby. V zatopenej jaskyni plávajú štyri telá mŕtvych členov gangu a vy
ich môžete olúpiť. Potom sa vráťte do Temple Sewers. Ešte tu máte
prechod do Temple Sewers East. Duch túto časť nespomínal, ani na prejdenie
tohto questu to nie je nutné, ale pre poriadok tam môžete nakuknúť. Za
dverami je ešte jeden člen gangu a dosť blízko pri vás, takže kým po vás
strieľa, sa k nemu môžete dostať a zabiť ho (nepotrebujete to, ale keď už
likvidujeme gang, tak poriadne). Napokon sa vráťte za Narisou a odovzdajte jej
správu od ducha manžela. Potom jej povedzte, že ste pomstili jeho smrť a z vďačnosti
vám dá Variner´s Ring (Charm).
Gaenor
Gaenor je elf v časti Temple Courtyard. Postáva tam a keď ho oslovíte,
tak sa spýta na láskavosť. Ak sa ho na to spýtate, bude si chcieť od vás
požičať peniaze. Ak mu aj požičiate, bude chcieť ďalšie, postupuje to po
50, 100, 1000, 10 000 a milión zlatých. Ak mu odmietnete požičať, tak sa
rozčúli a ukončí rozhovor. Keď sa vrátite za pár dní, tak má na sebe
komplet Ebony brnenie a zaútočí na vás. Ale pozor, je to naozaj neuveriteľne
silný nepriateľ, takže pokiaľ nie ste na fakt vysokom leveli, tak si s ním
ani nezačínajte. Ak ho však porazíte, máte celé Ebony brnenie a jeho
amulet šťastia.
Thurd a Dilborn
V časti Godsreach postáva nord Thurd. Keď ho oslovíte, posťažuje sa, že
zmizol jeho priateľ, čarodej Dilborn. Ponúknite mu pomoc. Povie, že
naposledy bol videný, ako vstupoval do Residetal Sewers. Vydajte sa tam, Thurd
vás bude nasledovať. Vchod je priamo tu v Godsreach. V strednej časti sú
traja muži a medzi nimi je Dilborn v putách. Oslovte vodcu tejto bandy menom
Drathas Nerus. Povie vám, že mu Dilborn dlhuje 3000 zlatých. Ak ste u neho obľúbený,
tak vám zľaví na 1000. Môžete zaplatiť jeho dlh a Nerus ho prepustí a tým
ste to splnili. Tiež môžete povedať Nerusovi, že nezaplatíte, ale
vyprovokujete ho k boju. Tým pádom stačí všetkých troch zabiť a Dilborna
oslobodiť, ale musíte byť dosť rýchly, lebo tí dvaja pri Dilbornovi majú
príkaz ho zabiť, v prípade útoku. Je ale malá pravdepodobnosť, že by ste
to stihli, preto buď zaplaťte a potom ich napadnite a vezmite si peniaze naspäť,
alebo ich napadnite rovno a bez rečí. Keď už Dilborna oslobodíte tak, alebo
tak, poďakuje vám a Thurd vám dá za odmenu svoju obľúbenú knihu Trap.
Dohadzovač pre Marenu Gilnith
Marena Gilnith sa poneviera po Great Bazaar. Zdôverí sa vám, že by sa
rada zoznámila s niekym novým. Môžete jej dohodiť jedného z troch mužov,
ktorí sa zaujímajú o novú známosť. Pritom robíte poslíčka a beháte
hore dole, osloviť jedného, potvrdiť to u druhého a tak. Po dohodnutí
rande, nejaký čas počkajte a potom ich oslovte opäť.
- Fons Beren - tiež ho nájdete v bazáre. Je to starý sukničkár so zlou
povesťou, ale napriek tomu rande dopadne dobre, aspoň to tvrdia, no nič vám
za odmenu nedajú.
- Goval Ralen - je v Temple Courtyard. Je tu nový, tak súhlasí s novou známosťou.
Dojednajte to a za pár dní sa stavte za nimi. Goval vám poďakuje, je šťastný,
že ste ich zoznámili a z vďačnosti vám dá Ralen Family Belt (zvyšuje
Personality a Speechcraft).
- Sundel Hlas - je to obchodník (Trader) tu v bazáre. Tu musíte zasiahnuť.
Keď Marena súhlasí a oznámite mu to, tak súhlasí aj on, že sa teda stretnú,
ale veľa si od toho nesľubuje. Neukončujte rozhovor a spomeňte jej meno ešte
raz. Teraz máte možnosť mu poradiť. Dajte mu prvú radu, aby nebol
deprimovaný, uvoľnil sa a možno prekvapí sám seba. Potom počkajte pár dní
a vráťte sa do jeho obchodu. Vzali sa a sú šťastní. Sundrela sa spýtajte
potom na Marenu a z vďačnosti vám daruje BiPolar Blade.
Dwemer Warbots, Robot Arena
Choďte v časti Godsreach do Ignatius Flaccus House a oslvote tam Ignatius
Flaccusa. Má arénu s trpasličími robotmi a požiada vás o prinesenie 10
kusov Scrap-Metalu. Ak ich nemáte, tak ich môžete nájsť v rôznych trpasličích
jaskyniach na ostrove, alebo aj tu v Mournholde, v rámci questu 6.1 (Okolnosti
útoku na Mournhold, Ukážka Sily), prípadne, majú ich aj nietorí obchodníci.
Tak isto zožeňte aj tri Dwemer Cogs, ktoré bude chcieť potom, čo mu
donesiete tých 10 kusov Scrap-Meatalu (pozor, všetky tie veci vážia pekne veľa,
takže ak nevládzete, odložte si niekam brnenie. Ale myslím, že ak ste zvládli
boje v hlavnom príbehu, máte sily dosť). Keď mu všetko odovzdáte, tak
povie, že za chvíľu to bude mať opravené. Vyjdite z budovy, vráťte sa a
je to. Môžete si vsadiť na robota peniaze a v prípade, že vyhrá, získate
dvojnásobok (u mňa to vždy vyhral centurion). Po súboji robotov sa vzdiaľte.
Vonku sa od ženy menom Vneasa Sarano dozviete, že sa chcela ísť pozrieť na
arénu robotov, no dvere boli zavreté a zvnútra počula divné zvuky. Vráťte
sa a dvere sú naozaj zamknuté (50). Otvorte ich a vstúpte. Roboty prelomili
magickú bariéru. Všetky zničte a potom oslovte Ignatiusa, ktorý sa schováva
za stolom. Poďakuje vám za záchranu života a dá vám odmenu 1000 zlatých.
Zlodej a Goldena Sadri
Zájdite do budovy Sadri Manor v Godsreach. Oslovte Godenu Sadri. Tá vás
obviní, že sa jej pokúšate niečo urkadnúť. Oslvote ďalšiu postavu v
dome, Alvan Llarysa. Ten vám povie, že takto zvláštne sa chová už istý čas,
odkedy navštívila Erberta Nermaca. Obáva sa, že sa zbláznila, preto so
sebou aj priviedli Ordinatora. Skočte za ním, je v Craftsmen´s Hall. Ten vám
povie, že za ním chodila kvôli nejakým záhadným trpasličím zariadeniam,
ktoré sú dosť nebezpečné. Po rozhovore sa vráťte k Sadri Manoru. Vonku
stojí Alvan Llarys, tak ho oslvote. Vyšiel sa nadýchať a vymkli ho. Dvere sú
naozaj zamknuté (90), tak ich otvorte. Vnútri nájdete mŕtvolu Ordinatora a
taktiež padacie dvere do časti Residential Sewers. Dole nájdete mŕtvolu
Tadery Andules, ktorá predtým bola v dome s Goldenou. Vstúpte a prejdite z
kanálov do časti Forgotten Sewer. Tam uprostred miestnosti, pod mlákou sú
padacie dvere, ale blokujú ich bedne. Obďaleč visí zo stropu ventil, tak ním
otočte. Miestnosť sa zaplní vodou, tá zdvihne bedne a vy môžete vstúpiť.
V ďalšej časti preplávajte krátky úsek a vyjdite (máte tu aj páku na odčerpanie
vody, ale cestou späť vám budú krabice opäť blokovať cestu, takže vodu
odpumpovávať nemusíte). V poslednej časti, kde ste, si dávajte pozor na
nastražené zariadenia, ktoré vás magicky zraňujú. Na konci sa cesta
rozvetvuje. Na východe sú truhly s nejakými pokladmi (ale aj dosť tých nástrah)
a na západnej strane je Goldena Sadri v sklenenom brnení. Napadne vás, takže
ju zabite. Má pri sebe Mace of Slurring. Je dosť silná, tak pozor. Keď ju
zabijete, tak sa vráťte a keď vyjdete so Sadri Manor, tak opäť oslovte
Alvana. Povedzte mu, čo sa stalo. Je mu Goldeny ľúto, ale vie, že ste nemali
na výber, takže to pochopí. Tým je quest hotový.
Crimson Plague
Keď budete v rámci hlavného príbehu prechádzať cez kanály pod chrámom,
tak v časti Temple Gardens nájdite vchod do Gedna Ralvel´s Tomb (zamknutá na
level 100, odomknúť. Bližší popis cesty pri queste 3.2 Shrine of the Dead).
Vnútri ju aspoň trochu preskúmajte (dostanete poznámku o smrade smrti, alebo
tak nejak). Potom sa vráťte do chrámu. Od ľudí zistíte z Lateste rumors,
že by ste to mali povedať Nerile Andaren. Nerile je v chráme, v Hall of
Ministry. Tá vás najprv požiada o láskavosť. Potrebuje, aby ste zaniesli
jedno liečivo pre Geona Aulineho. Je v Godsreach, v Geon Auline´s House. Dajte
mu liečivý nápoj a vráťte sa za Nerile. Je pri nej zopár nakazených krýs,
tak všetky pobite a opäť ju oslovte. Máte zaniesť ešte jeden nápoj. Prijímateľ
je Athelyn Malas a je pred chrámom, tak mu ho zaneste. Vráťte sa na Nerile.
Chce od vás ešte jednu láskavosť a to nájsť zdroj moru, ktorý napadá ľudí.
Zbehnite nižšie, do Basement a tam nájdete Khajitku menom Shunari Eye-Fly.
Povie vám, že ak jej pomôžete, tak vám poradí, kde hľadať zdroj nákazy.
Keď ste skúmali hrobku Gednu Ralvela, tak sa tam po vás vydala aj ona a
nakazila sa. Skočte teda naspäť za Nerile a povedzte jej o Shunari. Dá vám
scroll, ktorým ju máte vyliečiť. Keď sa vrátite do Basement, tak tam už
nie je. Shunari teraz nádete ešte nižšie, v kanáloch, v časti Temple
Gardens, priamo pred vchodom do Temple Shrine. Zakúzlite na ňu zvitok od
Nerile a tým ju vyliečite. Potom vám povie, že za tú nákazu je zodpovedný
Lich Gedna Relvel. Spýtajte sa na neho a povie vám o tajnej ceste, ktorou sa dá
k nemu dostať. Vstpúte teda zase do hrobky Gedna Ralvel´s Tom a vydajte sa
chodbou. Keď vyjdete z chodby, pred vami je rebrík. Naľavo sú kamenné dvere,
ktoré však nejako nie sú označené. Pred nimi je na zemi kameň. Postavte sa
naň, ten sa potlačí nižšie a dvere sa otvoria (ak ste to skúšali predtým,
než vám o tom povedala Shunari, tak to nešlo). Za nimi okrem pár kostlivcov
nájdete aj Licha Ralvela. Zabite ho. Má pri sebe Robe of the Lich. Potom sa
stavte u Shunari a povie vám, že sa máte vrátiť za Nerile. Samozrejme.
Nerile Andaren je samozrejme rada a z vďačnosti vám daruje novú Silu, (použitie
raz denne, ako Sily Zanamení) Grace of Almsivi (Restore Health 30 to 80 points,
Restore Fatigue 60 to 100 points, Cure Common Disease) - fajné kúzlo.
The Warlords
V časti Godsreach vstúpte do Vacan Manor. V dolných priestoroch stoja tri
postavy. Najprv sa s vami bude baviť len ich vodca Dovor Oren. Povie vám, že
sú to bojovníci za slobodu, proti aristokracii. V podstate sú to však len
zlodeji a vrahovia. Snažím sa to hrať za klaďasa, tak som tomuto questu
nevenoval príliš veľkú pozornosť. Aj tak je dosť primitívny: choď, zabi,
prines. Budete musieť zlikvidovať pár ľudí, no s tými bude problém, že
sa s vami nebudú chcieť rozprávať, takže ich nemôžete vyprovokovať. Použite
na nich nejaké Frenzy kúzlo (ja som si ho vytvoril v gilde mágov v Sadrith
Mora), to ich rozčúli a zaútočia sami. Alebo ich rovno napadnite a zaplaťte
pokutu. Najprv vás Dovor pošle zabiť muža menom Soscean. Nájdete ho v krčme
The Winged Guar, v Godsreach. Je za zamknutými dverami (level 10) oproti
barmanovi. Keď ho zabijete, vezmite mu meč a brnenie (cuirass) a vráťte sa
za Dovorom. Vezme si od vás jeho veci a dá vám 5000 zlatých. Potom vás pošle
za Felvanom. Felvan Ienith stojí vedľa a ten chce zase veci od Elenande. Táto
elfka sa pohybuje v časti Godsreach, zväčša za Manormy, popri kanáli.
Zabite ju a vezmite jej róbu a sekeru. Odmena 1000 zlatých. Dovor vás pošle
teraz za Olvyne. Olvyne Dobar tiež stojí pri ňom a ona chce veci od Bels
Uvenima. Ten postáva z ľavej strany pri chráme, v Temple courtyard. Zabite ho
a vezmite mu Helmu a kopiju. Odmena 1000 zlatých. Za poslednou obeťou vás pošle
opať Dovor Oren. Je to Sulderni Salandas. Ona postáva v Great Bazaar. Zabite
ju a vezmite jej palcát (mace) a amulet. Odmena 4000 zlatých.
Vyhadzovač (Bouncer)
V časti Godsreach, v krčme The Winged Guar nájdite elfku Hession a oslovte
ju. Ponúkne vám prácu, dozrieť na poriadok v podniku a vyhodiť opilcov. No
nechce prísť o zákazníkov v tom absolútnom význame, takže nechce, aby ste
niekoho zabili, preto tu potrebujete mať rozvinutú schopnosť Hand-to-Hand. Nájdite
v krčme postavu Denegora. Oslovte ho-opilca a pokúste sa ho vyhodiť. Napadne
vás. Takže ho porazte v pästnom súboji. Ak ho zabijete Hession nebude rada a
vyplatí vám len 100 zlatých. Ak ho porazíte na päste, dostanete odmenu 500
zlatých. Ale keď ho porazíte, ešte si ju nevyberajte. Skočte dole,
pohovorte si s barmanom a potom oslovte dunmera menom Galms Seles. Ponúka hru s
mušľami (mincu schová pod jednu a potom ju zamieša medzi tri). Spýtajte sa
na hru a tam máte možnosť mu povedať, že podvádza ľudí a aby s tým
prestal. Sľúbi, že ak mu dovolíte zostať a hrať, tak bude hrať férovo (obľúbenosť
dôležitá pri tejto úlohe). Potom až povedzte Hession, že je všetko v
poriadku a dostanete odmenu 1000 zlatých.
Hot-Pockets
Pred barom The Winged Guar postáva malý elf Hot-Pockets. Keď ho oslovíte,
bude sa rozčulovať na jedného Norda. Zistíte, že ho naposledy vyhodil z krčmi
a ponížil ho. Teraz chce pomstu. Ak mu sľúbite pomoc, tak vás bude
nasledovať do krčmi. Tam nájdite Norda Holmara. Oslovte ho a vyzvite na súboj.
Pockets vám bude pomáhať. Môžete ho poraziť v pästnom súboji Hand-to-Hand
a keď padne, splnili ste úlohu a od Pocketsa dostanete 250 zlatých a Ring of
Icegrip. Tak isto splníte úlohu, aj keď Holmara zabijete. A úloha je rovnako
splnená, keď ho pozvete na drink a za 60 zlatých (z vášho vrecka) ho
opijete do nemoty. Takže si vyberte.
Kováčov učeň
V Godsreach zájdite do Craftsmen´s Hall. Tam oslovte chlapíka menom Ilnori
Faustus. Ten je učňom u kováča, no zdôverí sa vám, že je predurčený na
väčšie veci, než títo prostí plebejci. Preto sa rozhodol odísť a stať
sa dobrodruhom. Keď prídete o deň neskôr, tak už ho v budove nenájdete.
Kováčom je tu Bols Indalen. Ten nie je nadšený z toho, že prišiel o učňa
a povie vám, že by potreboval ďalšieho. Choďte do krčmy The Winged Guar a
oslovte redguarda menom Therdon. Ten sa vám posťažuje, že je bez práce a
robil výrobcu vankúšov a aj spracovával kože, no teraz nič. Poviete mu, že
Bols Indalen zháňa učňa. Okamžite sa toho chytí. Keď sa potom stavíte opäť
v Craftsmen´s Hall, tak tam už bude a z vďaky vám daruje 2 Master Armorer´s
Hammers a 2 Repair Prongs.
Bez ohľadu na to, či spravíte tento quest, alebo nie, môžete sa pozhovárať
s kováčom Bolsom Indalenom. Ten vám povie, že je schopný vám ukuť rôzne
brnenia, keď mu donesiete materiál. Dá vám aj list, na ktorom je zoznam
jednotlivých častí brnení (Ebony, Adamantium, Glass) a koľko by vás to stálo
zlatých. Ak teda chcete, doneste si materiál, zaplaťte a na druhý deň máte
tú ktorú časť brnenia. Adamantium nájdete hlavne v dungeonoch tu, v
Mournholde a Ebony a Glass je v hojnom počte v baniach na ostrove Morrowind.
Champion of Clutter
Detritus Caria žije v Craftsmen´s Hall. Je to zberateľ a keď ho oslovíte,
tak vám navrhne pomôcť mu s jeho zbierkou. Je samozrejmé, že veci, ktoré
tu popíšem, môžete nájsť aj na iných miestach, možno aj jednoduchšie.
Ako prvé chce látku z krysích chlpov a strieborný krčah. To prvé je obyčajná
látka (bolt of Cloth). Má ju elfka Belwen, ktorá má obchod v Great Bazaar.
No nemá ju na predaj, tak ju budete musieť ukradnúť. Strieborný krčah je
Silverware Pitcher a ten je v Great Bazaar u Pawnbrookera. Keď mu to doručíte,
tak dostanete odmenu 300 zlatých.
Ďalšia úloha je priniesť mu ďalšie tri veci. Prvá je Redware pot. Sú dva
druhy týchto džbánov s rovnakým názvom. On zháňa ten, čo má ako dekoráciu
zvislé pruhy. Ten má na predaj u obchodníka (Trader) Hlasa. Druhá vec je
Imperiálny strieborný tovar - príbor. Teda nôž, lyžica a vidlička. Tieto
sú v budove oproti, vo Velas Manor. Je síca zamknutá, ale vnútri nikto nie
je. Tretia vec je tanier so slnkom v jeho strede. Tento je napríklad v Balmore,
v Council Clube.
Poslednými vecami do jeho zbierky sú trpasličie veci. Sú to Ornate Dwemer
Goblet (väčší aj menší), Ornate Dwemer Pitcher, Dwemer Mug a Ornate Dwemer
Bowl. Tieto veci nájdete v trpasličích ruinách. Napríklad aj v rámci hlavného
príbehu Tribunalu, v podzemných trpasličích jaskyniach Bamz-Amscheden. Za
toto dostanete 2000 zlatých.
Zrodila sa hviezda
Meryn Othralas stojí pri pódiu v Great Bazaare. Majú mať predstavenie a
jeden z hercov ochorel. Ponúknite mu pomoc a súhlaste, že ho zastúpite.
Dostanete scenár hry The Horror of Castle Xyr. Keď sa ho naučíte, znovu
oslovte Meryna a pošle vás na javisko. Postavte sa tam a hra začne. Voľte
správne odpovede svojej postavy:
- Good Evening. Is your master at home?
- Possibly. Would you mind if came in?
- No thank you. What´s yoru name?
- Anara, when did your master leave Scath Anud?
- Yes, there is. Do you know an Ashlander by the name of Sul-Kharita?
- Then you aren´t likely to know. He´s dead. He was found a few hours ago
dying of frostbite in the ashlands. He was hysterical, nearly
incomprehenisible, but among his last words were castle adn Xyr.
- That is your master´s library? Would you mind if I looked in.
- As I hear, are all Telvanni.
Keď poviete poslednú repliku, tak vás napadne vrah. Zbavte sa ho a oslovte
Meryna Othralasa. Povie vám, že pravý herec mal pletky s dcérou rodu
Telvanni a tí najali vraha, aby ho zabil. Dostanete odmenu 2000 zlatých. Za každé
pomýlenie sa počas vystúpenia vám strhne 200 zlatých. Tiež dostanete
Amulet of Verbosity (zvýši Speechcraft o 20 bodov na 30 sekúnd).
Artefakty pre múzeum
V múzeu na lavici je kniha Famed Artifacts of Tamriel, v ktorej sú popísané
veci, ktoré múzeum zháňa. Platí za ne naozaj skvele.
Sú štyri veci z Mournholdu, ktoré od vás prijmú tiež, no nie sú napísané
v knihe.
-
Dagger of Symmachus - túto dýku získate v rámci hlavného príbehu
Tribunalu od kráľa Helsetha.
-
BiPolar Blade - je to schopný meč, ktorý získate pri plnení vedľajšej
úlohy Tribunalu Dohadzovač pre Marenu Gilnith.
-
Mace of Slurring - palcát, ktorý získate pri plnení vedľajšieho
questu Tribunalu Zlodej a Goldena Sadri.
-
Robe of the Lich - túto róbu získate od Licha, ktorého zabijete pri
plnení vedľajšej úlohy Tribunalu, Crimson Plague.
Ostatné predmety, ktoré sú zapísané v knihe, nájdete na ostrove
Morrowind. Nenašiel som všetky, tak sa s niektorými musíte potrápiť sami.
-
Lord´s Mail - toto brnenie je v svätyni, v Grand Council Chambers, v
Ebonhearte. Získate ho v rámci predposledného questu (č.18) pre Imperiálnu
Légiu.
-
Chrysamere - tento meč získate v jaskyni Abanabi , juhozápadne od
mesta Sadrith Mora. Podľa svetovej mapy je na západ od Wolverine Hall jeden
ostrov. Pod ním je jeden mini a jeden väčší. Na tom väčšom je hľadaná
jaskyňa. Tento meč potrebujete pre splnenie predposledného questu (č.18) pre
Imperiálnu Légiu.
-
Staff of Magnus - získate ju v rámci questu č. 21 pre mágov. Spísal
som to v návode na Morrowind.
-
Warlock´s Ring - získate ho v rámci questu č. 22 pre mágov. Pozrite
návod na Morrowind.
-
Ring of Phynaster - vydajte sa po ceste juhovýchodne od Dagon Fel. Popri
veži Sorkvild´s Tower až do Senim Ancestral Tomb. Vnútri na konci hrobky
otvorte zamknuté dvere (50) a za nimi na oltári je telo. Pol Je už prsteň
nebude potrebovať, tak si ho vezmite.
-
Ring of Khajiit - vydajte sa do Vivecu, časti Arena. Tam vstúpte do
Arena Canalworks a do Arena Storage. Tam sú jedny zavreté dvere (75), za ktorými
sú taktiež zamknuté (50) padacie dvere, vedúce do Arena Hidden Area. Vstúpte,
je to sídlo Morag Tong. Oslovte chlapíka menom Taros Dral. Povie vám, že sú
tu isté záležitosti pre Mephalu, bohyňu oltára, pri ktorom stojí. Jeden člen
ich bratstva ich opustil a to sa im nepáči. Ak súhlasíte, že im pomôžete,
dostanete jed (Treated Bittergreen Petals) a máte ho otráviť. Je to Balyn
Omavel žijúci v Balmore. Do budovy vstúpte vchodom na streche, je to najistejšie
(zamknuté sú oba vchody). Vnútri kliknite na jeho hrniec (Balyn´s Cauldron)
a otrávte mu jedlo. Tým je úloha splnená. Vráťte sa za Tarosom Dralom a
ten vás pošle za Mephalou. Kliknite na oltár. Dostane sa vám nielen slovného
poďakovania, ale aj daru vo forme prsteňa.
-
Mace of Molag Bal - od Tel Aruhnu sa dajte na západ. Sú tam dva
ostrovy, za nimi je už pevnina. Na tom väčšom, pred pevninou je Yansirramus
Shrine. Vstúpte do svätyne a oslovte sochu Molag Bala. Povie vám, že jedna
nižšia Daedra zlenivela a schovala sa do jaskyne Kora-Dur a nevykonáva svoje
povinnosti (rozsievať zlo), tak ju máte zabiť. Dostanete aj kľúč od jej
jaskyne. Na severovýchod od Maar Ganu, za kopcom je pevnosť Kogoruhn (na západ
od nej je Falasmaryon). Od Kogoruhnu sa dajte na východ. Najprv narazíte na
stan Mamshar-Disamu Camp a odtiaľ zájdite ešte kúsok na východ a mierne na
juh. Tam narazíte na jaskyňu Kora-Dur. Vnútri ju prezrite a zabite potvoru
menom Menta Na. Vráťte sa do svätyne Yansirramus a dostanete odmenu - palcát
Molag Bala.
-
Masque of Clavicus Vile - len pár krokov na východ od Dagon Felu je veža
Sorkvild´s Tower. Vnútri je pár nepriateľov a jeden z nich je Sorkvild the
Raven. Zabiť ho je súčasťou jednej úlohy pre Imperial legion. Zabite ho a
vezmite si z neho Masku Clavicusa Vileho.
-
Merhunes Razor - Severozápadne od Gnisisu sú na západnom poloostrove
ruiny Arkngthunch-Sturdumz. Ešte západnejšie je Yasammidan Shrine. Je to na
najzápadnejšom ostrove zo všetkých, takže ho možno určiť aj na svetovej
mape. Vstúpte do tejto svätyne a oslovte sochu Mehrunes Dagona. Dá vám na výber,
či chcete dokázať svoju cenu, alebo len to vzdať. Súhlaste s tým, že sa
preukážete a pošle vás po svoj Merhurnes Razor. Má byť v Alas Ancestral
Tomb, na sever od Molag Maru. Je to dosť ďaleko, ale naozaj priamo na sever od
mesta. Nad mestom sú dve cesty. Vydajte sa po tej napravo, čo vedie popri
Healn Ancestral Tomb a držte sa potom ľavej steny kaňonu (to len pre orientáciu,
rýchlejšie je ísť cez kopce). Vstúpte do hrobky a nájdite na oltári telo
Varner Hlerasa. Vezmite si z neho A Rusty Dagger. S touto starou dýkou sa vráťte
za Dagonom. Ten ju premení naspäť na magickú dýku Merhunes Razor a za
odmenu si ju môžete nechať.
-
Cuirass of the Savior´s Hide - zájdite do Tel Fyr (juhozápadne od
Sadrith Mora). Tam vyleťte do pracovne Fyra. Otvorte zamknutú skriňu (100) a
v nej nájdete tento Cuirass.
-
Spear of Bitter Mercy - choďte do Vivecu, do časti St. Delyn. Tam v
najnižších kanáloch, Underworks nájdite svätyňu Ihinipalit Shrine. V nej
oslovte sochu Sheogorada. Daedra vám dá úlohu nájsť Fork of Horripilation
od jedného pustovníka a zabiť ňou obrovského Netcha. Vydajte sa do Dagon
Felu, to je najbližšie mesto, kam vedie doprava. Najsevernejší ostrov (alebo
skôr najseverozápadnejší) na mape je vaším cieľom. Doplávajte tam a na
ňom nájdite chatrč Big Head´s Shack. Vnútri je argonian Big Head. Je to
pustovník, ktorému trochu preskočilo, ale dovolí vám zobrať si vidličku.
Fork of Horripilation je na stole. Toto je jeden z väčších ostrovov. Na východ
od neho je jeden naozaj maličký. Je to kúsok, doplávajte tam. Tam sa nachádza
Giant Bull Neth (obrovský chrobák, plávajúci vzduchom, s chápadlami nadol,
pancierom nahor). Napadnite ho. Dobite ho čím chcete, predsa len tá vidlička
je dosť slabá, ale na koniec použite vidličku a ňou ho dorazte. Potom sa vráťte
do svätyne a za odmenu dostanete kopiju of Bitter Mercy.
-
Deadric Scourge - zájdite do Tel Fyr (juhozápadne od Sadrith Mora). Tam
vyleťte do pracovne Fyra. Priamo pri Fyrovi je zamknutá truhla (100). Otvorte
ju a vnútri nájdete Scourge. (Keď ste už tu, môžete získať aj Daedric
Crescent Blade - pri truhlici, kde bol Scourge je malá zamknutá truhlička na
polici. Otvorte ju a vezmite si z nej Daedric Sanctuary Amulet. Použite ho na
seba a teleportujte sa do Magas Volar. Tam porazte Lorda Dregasa Volara. Po jeho
porážke budete teleportovaný naspäť do Tel Fyr a budete mať nový meč).
-
Bow of Shadows - choďte do Zainab Campu. Na sever odtiaľ je Venim
Ancestral Tomb. Vstúpte a otvorte si dvere, ktoré sú zamknuté na level 100,
za nimi pobite pár nepriateľov. Hlavným je tu Goris the Maggot King. Keď máte
kľud, tak si zo stolíka v poslednej miestnosti vezmite luk.
-
Fist of Randagulf - skvelé rukavice, ktoré sú v jaskyni Ilunibi.
Dostanete sa do nej v rámci hlavného príbehu Morrowindu. Bližší popis v návode.
-
Ice Blade of the Monarch - tento meč má u seba Llaren Terano. Je to
otrokársky čarodej, takže vás sám napadne a nie je oštara s vyprovokovaním.
Nachádza sa v Pevnosti Rotheran, v časti Arena. Pevnosť Rotheran je na najjužnejšom
cípe ostrova, na ktorom sa nachádza Dagon Fel.
-
Ring of Surroundings - tento prsteň je odmena za úlohu, ktorou vás
poverí Larrius Varro v pevnosti Moonmoth Legion Fort (pri Balmore). Je to voľný
quest a cieľom je zabiť 5 členov Morag Tong. Podrobnejšie som to spísal
medzi voľnými questmi v návode na Morrowind.
-
Boots of Apostle - juhovýchodne od mesta Gnisis je pevnosť Berandas.
Vstúpte do nej a v najspodnejšej časti Underground nájdite pri dvoch harpyách
telo mŕtveho hrdinu. Ten má pri sebe Apoštolove topánky. (inak v tejto
miestnosti sa vám oplatí vyletieť na skaly nad vami).
-
The Mentor´s Ring - zo Seyda Neen sa vydajte na severozápad po ceste.
Keď bude cesta vchádzať medzi kopce, zabočte naľavo, k moru. Pod kopcom na
pobreží je Samarys Ancestral Tomb. Vnútri nájdite urnu označenú ako Urn
labeled "Lord Brinne". V nej nájdete prsteň.
-
Ring of the Wind - z mesta Tel Aruhn sa vydajte na západ, cez pár
ostrovov až na pevninu. Tam na pobreží je vchod do jaskyne Nammu. V nej
zabite Galmis Drena a vezmite si od neho prsteň.
-
Vampiric Ring - choďte do Ald Redaynia. Je na dlhom ostrove západne od
ostrova na ktorom je Dagon Fel. Vstúpte do Ald Redaynia Tower. Napravo sú
zamknuté dvere (75). Pri mŕtvole, v nižšej časti veže nájdite kľúč (Chest
Key) a otvorte si tie dvere. Za nimi je Skeleton War-Wizard. Zabite ho a vezmite
si prsteň. (tiež tu nájdete Bittercup, ktorý potrebujete pre Gildu zlodejov,
tak ak ho chcete využiť, nepite z neho).
-
Bloodworm Helm - pár krokov na západ od Erabenimsun Campu je Maren
Ancestral Tomb. Vstúpte a neďaleko mŕtvoly je kľúč od dverí. Vnútri sa
poobzerajte a na konci vás čaká Crazy Batou. Keď ho zabijete, tak si môžete
vziať túto helmu. No napísalo mi, že som zabil dôležitú postavu a mal by
som sa Loadnúť. Nepamätám sa, že by hral nejakú úlohu v hlavnom príbehu,
ale aj tak som ho radšej nezabíjal.
-
Dragonbone Mail - vydajte sa na juh z Ebonheartu. Na okraji mapy sú tam
tri malé ostrovy. Na jednom z nich je pod vodou vstup do jaskyne Mudan Grotto.
Preplávajte cez ňu do časti Lost Dwemer Checkpoint. V ňom najprv zájdite do
veže a pri mŕtvole nájdite kľúč. S ním sa vráťte do Checkpointu a
otvorte ním stolík, z ktorého vezmete ďalší kľúč. Tým si otvorte dvere
(zamknuté inak na 100) do Central Vault. V central Vault otvorte skriňu (100)
a v nej máte hľadané brnenie.
-
Goldbrand - Mierne na severozápad od Hla Oad je Daedrická svätyňa
Ashurnibibi Shrine. A len veľmi mierne na severozápad od nej sú daedrické
ruiny, no sú pod vodou. Keď budete plávať, tak ich uvidíte aj na mape, aj
pod sebou vo vode. Ponorte sa k potopeným ruinám a kliknite na odpadnutú
hlavu sochy. Je to socha Boethiana. Požiada vás, aby ste znovu pomohli
vybudovať jeho chrám. Odporučí vám nájsť sochára v Caldere. V meste vás
ľudia pošlú za obchodníkom Verickom Gemainom. Ten vám povie, že sochárstvo
síce nie je veľmi rozšírené, ale venuje sa mu jeden ork v Ghorak Manor. Je
to budova hneď oproti, tak tam skočte a v nej úplne na vrchu stojí Duma gro-Lag.
Keď ho oslovíte, súhlasí s tým, že pre vás spraví sochu, ale potrebuje
2000 zlatých na výdaje a knihu o sochárstve. Skočte do Vivecu, Foreign
Quarter, do Jobashovho kníhkupectva. Ten má vždy všetko a tak od neho kúpte
knihu Boethiah´s Glory. Potom dajte orkovi knihu aj peniaze a on vám povie, že
sa do toho hneď pustí, ale bude to trvať pár týždňov. Vybral sa do lokácie
Kartag Point. Je to severozápadne od Gnaar Moku, ale je to aj na mape. Ja som
tam za ním prišiel za niečo vyše dvoch týždňov a sochu mal postavenú. Keď
teraz kliknete na sochu, tak vám dá za odmenu meč Goldbrand.
-
Helm of Oreyn Bearclaw - na dlhom ostrove, ktorý je na západ od
ostrova, na ktorom je Dagon Fel (a na juh od Vasu) je Daedrická svätyňa
Assurdirapal Shrine. Vnútri nájdite sochu Malacatha. Požiada vás o službu.
Povie vám príbeh o elfskom hrdinovi menom Oreyn Baerclaw, ktorý sa stal
hrdinom, no v skutočnosti všetky činy jemu pripisované vykonal jeho orkský
priateľ Kharag gro-Khar. Máte zabiť posledného Oreynovho potomka. Hľadať
ho máte vo Vivecu. Keď sa tam spýtate, tak vám povedia, že je to Farvyn
Oreyn a odišiel do Gnaar Moku. Tam vám zas prezradia, že im prišiel pomôcť
s nakazenými Netchmi. Je južne, kúsok pod mestom. Tam ho nájdite a oslovte.
Povedzte, že vás posiela Malacath a Farvyn vás sám napadne. Zabite jeho, aj
jeho dvoch strážcov a vráťte sa za Malacathom. Odmení vás helmou Oreyna
Bearclawa.
Aj keď som nenašiel všetky veci z knihy, sú tu ešte ďalšie dve, ktoré
v knihe nie sú, ale kúpia ich od vás.
-
Auriel´s Bow - v Ghostgate, v Tower of Dawn nájdite Ralyn Othravel. Tá
ho má pri sebe. (inak, tento luk budete potrebovať v jednom queste, pre House
Telvanni).
-
Auriel´s Shield - v Ghostgate v Tower of Dusk má tento štít pri sebe
Drelyne Llenim. Vyprovokovať, zabiť a zobrať.
|